Gå til innhold

Datoen er satt for Google Stadia


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Må innrømme jeg er skeptisk ja.

Men, er det sagt noe om man kan bruke kontrollere man har fra før, altså Xbone og DS4-kontrollere?

 

Selvfølgelig ikke. Tenk litt

"The Stadia Controller can be yours for $69. If that’s too much for your wallet, Stadia will support third-party USB and Bluetooth controllers. That means you can potentially use Stadia with the DualShock 4, Xbox One controller, SteelSeries Stratus Duo, or Logitech Gamepad F310."

 

Det er også støtte for mus og tastatur. Mener på at det som er spesielt med kontrollen er at den kobler seg direkte mot wifi og du kan streame gjennom kontrollen til hvilken skjerm man ønsker, og at man da kan spille hvor man vil. Men trenger ikke kontrollen i seg selv for å bruke stadia etter hva jeg har lest og hørt.

Lenke til kommentar

 

Må innrømme jeg er skeptisk ja.

Men, er det sagt noe om man kan bruke kontrollere man har fra før, altså Xbone og DS4-kontrollere?

 

Selvfølgelig ikke. Tenk litt

Man må ha Stadia controller for å spille på TV med Google Chromecast Ultra, men hvis man spiller via en PC kan man bruke Stadia controller, mus, tastatur, PS4 controller, XB1 controller eller "en annen støttet controller", hva nå det måtte bety.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det faktum at de ser ut til å gå for en slags merkelig løsning hvor du må betale fullpris per spill gjør meg veldig skeptisk av flere grunner.

 

Hovedproblemet er at Google har flere ganger drept en rekke satsingsområder, selv ting som har slått greit an. Det å skulle betale fullpris for spill på en tjeneste jeg ikke kan føle meg trygg på at eksisterer om 5 år+ er ikke allverdens.

 

Også er det dette med hvor bra det faktisk vil fungere da. On-Live var jo elendig og løsninger PlayStation Remote Play, Steam Remote Play, Xbox One SmartGlass osv fungerer jo nokså ymse selv når du kun streamer lokalt på eget nettverk. Da blir jeg svært skeptisk til dette som skal dra trafikken over det store Internettet, men er jo alltid åpen for å teste nye ting.

 

Jeg tror nok at løsninger som dette hvor et spill renderes på serverparker med "uendelig" maskinvarekraft hvor det streames video til en tynnklient helt klart er fremtiden og sånn gaming og egentlig det meste vil se ut fremover i tid. Men for meg virker det ikke som om infrastrukturen som kreves er i nærheten av å være på plass enda.

 

Det må nok komme på plass langt flere "hubber" som flytter innholdet og serverparkene nærmere sluttbruker, og ikke minst så må nok generell latency og båndbredde fremdeles forbedres endel før dette blir helt tipp-topp. Men er jo mulig Google har funnet på noe smart her som forsøker å komme seg rundt flere av disse begrensingene så får vi jo se hvor godt det fungerer i praksis.

Lenke til kommentar

Det må nok komme på plass langt flere "hubber" som flytter innholdet og serverparkene nærmere sluttbruker, og ikke minst så må nok generell latency og båndbredde fremdeles forbedres endel før dette blir helt tipp-topp. Men er jo mulig Google har funnet på noe smart her som forsøker å komme seg rundt flere av disse begrensingene så får vi jo se hvor godt det fungerer i praksis.

"Negative latency"  :rofl:

Lenke til kommentar

Å kjøpe spill som KUN fungerer til Stadia og ikke PC eller konsoll er jeg temmelig skeptisk til. GeForce Now fungerer som regel ypperlig, så ser ikke for meg at Stadia skal faile på selve streaming'en, bortsett fra i multiplayer spill som krever lav ping. Men GeForce bruker i det minste spill jeg har fra før på PC'n.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...