Gå til innhold

Trenger sårt hjelp!


Ramm1

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Monterte nylig et Sapphire Radeon 5700XT PULSE i maskinen min. Av komponenter har jeg Ryzen 5 2600X, 16GB 3200MHZ RAM og M2.NVME for å nevne noe. Har kun fått testet BF5 og resultatet skremmer meg. Når jeg bruker afterburner ser jeg at både CPU og GPU ligger med 60% i snitt ca. Detter er på ultra og 1080p. FPS er i gj.snitt 60FPS?!?

La inn komponentene i bottleneck kalkulator og der ville GPU kjøre på 100%, og 2,65% bottleneck.

 

Lastet selvfølgelig ned DDU før montering og de nyeste driverene.

 

Har maskinen blitt alvorlig syk??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Monterte nylig et Sapphire Radeon 5700XT PULSE i maskinen min. Av komponenter har jeg Ryzen 5 2600X, 16GB 3200MHZ RAM og M2.NVME for å nevne noe. Har kun fått testet BF5 og resultatet skremmer meg. Når jeg bruker afterburner ser jeg at både CPU og GPU ligger med 60% i snitt ca. Detter er på ultra og 1080p. FPS er i gj.snitt 60FPS?!?

La inn komponentene i bottleneck kalkulator og der ville GPU kjøre på 100%, og 2,65% bottleneck.

 

Lastet selvfølgelig ned DDU før montering og de nyeste driverene.

 

Har maskinen blitt alvorlig syk??

Sjekk om du har skrudd av Vsync og legg inn kommandoen "GameTime.Maxvariablefps 250" i konsollen

Sjekk om din 2600X kjører under 80C

Sjekk om temperaturen på 5700 XT er under 95C

Sjekk om resolution scale er satt til 100%

 

BF V på Ultra krever mye CPU i multiplayer, men det burde ikke være så ille at en 2600X faller ned på 60 fps.

 

Bottleneck kalkulator er bare tull, som du sikkert allerede har skjønt er det en totalt ubrukelig side i likhet med GPUBoss, GPUCheck, Userbench, og så videre... Den eneste måten å finne ut av dette på er ved å lese grundige tester (eller teste selv).

Lenke til kommentar

Sjekk om du har skrudd av Vsync og legg inn kommandoen "GameTime.Maxvariablefps 250" i konsollen

Sjekk om din 2600X kjører under 80C

Sjekk om temperaturen på 5700 XT er under 95C

Sjekk om resolution scale er satt til 100%

 

BF V på Ultra krever mye CPU i multiplayer, men det burde ikke være så ille at en 2600X faller ned på 60 fps.

 

Bottleneck kalkulator er bare tull, som du sikkert allerede har skjønt er det en totalt ubrukelig side i likhet med GPUBoss, GPUCheck, Userbench, og så videre... Den eneste måten å finne ut av dette på er ved å lese grundige tester (eller teste selv).

Takk for tips!

 

Ja du det skjønte jeg fort! Haha

Lenke til kommentar

Har lest diverse reviews der 5700XT og R52500X er brukt i kombo. Resultatene virker veldig bra og de hadde avg fps 129 i BF5 ultra. Hvordan kan da CPU være problemet dersom andre med samme gpu og cpu får mye bedre resultater.

 

Jeg er helt blank på dette området så derfor jeg spør.

 

Hvordan kan jeg fikse det da?

Lenke til kommentar

Har lest diverse reviews der 5700XT og R52500X er brukt i kombo. Resultatene virker veldig bra og de hadde avg fps 129 i BF5 ultra. Hvordan kan da CPU være problemet dersom andre med samme gpu og cpu får mye bedre resultater.

 

Jeg er helt blank på dette området så derfor jeg spør.

 

Hvordan kan jeg fikse det da?

Det er mulig testene hadde raskere RAM enn du har, og mest sannsynlig testet de i single player for repeterbarhet, mens multiplayer er vesentlig tyngre.

Videre har du kanskje et eller flere programmer gående i bakgrunnen som skaper problemer. Discord kan faktisk skape problemer

 

Framerate Limiter må være satt til 200, alternativt monitor refresh rate (sjekk da at du kjører mer enn 60 Hz på skjermen).

Prøv også og se om DX12 hjelper, dette alternativet finner du i "advanced" på graphics options

Lenke til kommentar

Skrudde på DX12 og da fikk jeg 85-95%% GPU OG 70-80% CPU.

Har også en 1440p skjerm som jeg kunne prøvd.

Er målet ditt høyest mulig ytelse, eller å skvise mest mulig ut av skjermkortet du har kjøpt?

CPU-en gjør minst like mye per frame i 1920x1080 som den gjør i 2560x1440, men skjermkortet får vesentlig mer å gjøre.

Du vil få samme opplevelse ved å justere resolution scale.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...