Gå til innhold

Valg av pc til informasjonsteknologi studie


privatist201

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har hatt en XPS 13 i over 3 år nå og er veldig fornøyd med den, de har også bare blitt bedre og bedre for hver refresh. Thinkpad og Matebook er to andre jeg har hørt mye bra om. Ellers er jo den nye Macbook Air'en et solid og ikke for overpriset valg fra Apple.

 

Det som går igjen her er rett og slett gå for litt premium varianter, det er en Pc som skal brukes mye daglig og bør tåle en del, ha og holde god batteritid, og ikke minst ha pekeplate og tastatur du liker.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt en XPS 13 i over 3 år nå og er veldig fornøyd med den, de har også bare blitt bedre og bedre for hver refresh. Thinkpad og Matebook er to andre jeg har hørt mye bra om. Ellers er jo den nye Macbook Air'en et solid og ikke for overpriset valg fra Apple.

 

Det som går igjen her er rett og slett gå for litt premium varianter, det er en Pc som skal brukes mye daglig og bør tåle en del, ha og holde god batteritid, og ikke minst ha pekeplate og tastatur du liker.

 

Har allerede den nye MacBook Air´en, men var litt usikker på om folk faktisk bruker mac på it-studier. Det som gikk igjen på vgs når jeg tok it var hvertfall at lærerne ikke hadde peiling på mac, og absolutt ikke ville hjelpe oss om vi fikk problemer. Så var litt usikker på om det ville bli de samme problemene, eller om man faktisk kunne bruke mac (med tanke på om programmene kan lastes ned på mac)

Lenke til kommentar

Har allerede den nye MacBook Air´en, men var litt usikker på om folk faktisk bruker mac på it-studier. Det som gikk igjen på vgs når jeg tok it var hvertfall at lærerne ikke hadde peiling på mac, og absolutt ikke ville hjelpe oss om vi fikk problemer. Så var litt usikker på om det ville bli de samme problemene, eller om man faktisk kunne bruke mac (med tanke på om programmene kan lastes ned på mac)

Jeg gikk informatikk på NTNU og kan ikke huske at noen av kompisene med Mac hadde problemer med programmer, men ville sjekket om studie/fag har informasjon om krav til PC. Tviler på at det er noe problem altså.

 

Når det kommer til hjelp så var det morsomt nok motsatt for meg på studiet, alle mine studasser hadde Mac og lite peiling på Windows. Men staben var flink til å dele løsninger, så man fikk alltid hjelp. Jeg tror både Windows og Mac er safe sånn sett, Linux er ikke like sikkert man får guide og hjelp for.

 

Dette ble kanskje en rotete tekst, men om du har en Air ville jeg bare brukt den altså. Personlig hadde jeg blitt skuffet om man ikke kunne brukt Mac (det er jo en favoritt i industrien av en grunn).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har allerede den nye MacBook Air´en, men var litt usikker på om folk faktisk bruker mac på it-studier. Det som gikk igjen på vgs når jeg tok it var hvertfall at lærerne ikke hadde peiling på mac, og absolutt ikke ville hjelpe oss om vi fikk problemer. Så var litt usikker på om det ville bli de samme problemene, eller om man faktisk kunne bruke mac (med tanke på om programmene kan lastes ned på mac)

 

Mac funker til det meste grunnet Bash terminalen. Har ikke vært borti noe Windows krav selv og det finnes alltid andre versjoner av software til mac, men om det skulle oppstå finnes det datasaler med windows på skolen til å gjennomføre de fåtalls oppgavene som krever det. Da tenker jeg på type .NET framework arbeid, .NET Core fungerer helt fint på Mac. Ellers burde alt fungerer som vanlig :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...