Gå til innhold

NÅ: Googles storlansering. Her er alt de har lansert


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-qfohT7

Lurer på hvorfor Google ikke bryr seg om det norske markedet, egentlig. Vi er teknofriker med for mye penger. Hallooo? Det er penger å tjene her!

 

 

Også et ekstremt lite marked da vi er særdeles lite folk..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Ganske utrolig at Google ikke lanserer i et marked som Skandinavia hvor man har en kundemasse med potensielt mye kjøpekraft. Man ser hvor populære iPhoner er år etter år som de siste årene koster 8-11 tusen kroner. Rart igjen fra Google

 

Nordmenn elsker apple, jobber sjøl i et firma med rundt 3000 mennesker hvor man kan velge enten samsung eller iPhone som jobb telefon, fasit er 90% iphone og 10% android.

Sist jeg sjekket var markedet i Norge bestående av Apple og Samsung 90% og andre 10%. Vil tro nordmenn setter pris på dyre samsung telefoner. En Pixel ville passet godt inn.

Lenke til kommentar

Nordmenn elsker apple, jobber sjøl i et firma med rundt 3000 mennesker hvor man kan velge enten samsung eller iPhone som jobb telefon, fasit er 90% iphone og 10% android.

Selv om et firma på 3000 personer er ganske mange, er det langt fra representativt for Norge.

 

Sist jeg sjekket var markedet i Norge bestående av Apple og Samsung 90% og andre 10%. Vil tro nordmenn setter pris på dyre samsung telefoner. En Pixel ville passet godt inn.

Kilde?

 

Jeg finner bare globale tall. Ikke rart det er storoffensiv mot Huawei da de i 2018 gikk forbi Apple for solgte enheter på verdensbasis...

Lenke til kommentar

Pixel 4 telefonene kommer nok til norge.
Men det er en ting jeg ikke skjønner.
 

Snapdragon 855 HAR WiFi6 / 802.11ax støtte .... men så bruker de den ikke? Det er fort en dealbreaker for meg, siden jeg nettopp har invistert i en Cisco C9800L WLC og C9120 APs. 
Er det bare en sertifiseringssak, slik at de vil aktivere funksjonaliteten med en SW-update, a'la det HTC gjorde med quick charge på noen telefoner?
 

Det å lansere en slik telefon i slutten 2019 uten wifi6-støtte er helt fjernt for min del.

Endret av JKJK
Lenke til kommentar

Lurer på hvorfor Google ikke bryr seg om det norske markedet, egentlig. Vi er teknofriker med for mye penger. Hallooo? Det er penger å tjene her!

 

Vi er et lite land med relativt lavt innbyggertall i forhold til andre markeder, på toppen av det har vi en sterk forbrukerrett som påvirker hvilke aktører som vil selge sine produkter her.

Lenke til kommentar

 

 

Nest Wi-Fi ser helt konge ut. Google wifi har fått mye skryt. Nå enda bedre og med en google mini inkludert. Perfekt i stua!

 

Om den kommer til Norge da. Men ja. Vet du hvor mange ethernet porter den vil ha?

Hva skal du med så mange ethernet-porter? Had du behov for flere, kjøper du en skikkelig switch uansett.

For min del er det avgjørende med MINST 3 porter på ruter/modem siden.. da min stasjonære ikke skal over på WI-Fi før wi-fi er mer stabilt og mindre latency en kabel/RJ45+++)

(1 port for wan, 1 port for min stasjonære, og helst 1 node på kabel, med ekstra utgang til pc i stua, eventuelt bare til stua. og noder på wifi for mobiler, )

 

Selv bruker jeg ASUS ai-mash og da med relativt god ruter,

Lenke til kommentar

Lurer på hvorfor Google ikke bryr seg om det norske markedet, egentlig. Vi er teknofriker med for mye penger. Hallooo? Det er penger å tjene her!

 

Google har litt merkelig fokus på disse telefonene, de er ikke opptatt av å selge de i bøtter og spann. Det er litt mer for å vise hva man kan gjøre med en Android-telefon, så får liksom de andre produsentene følge på og ta det videre. Tror Google er fornøyd med publisiteten og et visst antall solgte enheter

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei!

 

Vet dere noe mer når Google Nest Hub Max kommer til Norge, burde vel ikke ta så lang tid, softwaren som ligger i Nest Hub som er tilgjengelig i Norge er jo allerede på plass?

 

Og anbefaler dere å holde dere til kun engelsk på Google Assistant? Når jeg har både norsk og engelsk aktivert, så roter den av og til.

Lenke til kommentar

Selv om et firma på 3000 personer er ganske mange, er det langt fra representativt for Norge.

 

 

Kilde?

 

Jeg finner bare globale tall. Ikke rart det er storoffensiv mot Huawei da de i 2018 gikk forbi Apple for solgte enheter på verdensbasis...

 
 
 
Riktignok fra someren da jeg ikke finner nyere men tviler på mye har endret seg, iphone 11 er ganske populær
Endret av onkel_jon
Lenke til kommentar

https://www.telenor.no/privat/artikler/sommerens-mest-solgte-mobiler/

 

 

Riktignok fra someren da jeg ikke finner nyere men tviler på mye har endret seg, iphone 11 er ganske populær

Latskapen er enkel på forum ser jeg...

 

- Dette er kun de mest solgte telefonene fra Telenor.

- Sier ingenting om antall

- Har bare et knippe telefoner (for eksempel Huawei som kun er representert med kun p30).

 

Når du har ei liste med 10 plasseringer over mest solgte og 9 av 10 plasseringer er Apple/Samsung så er ikke det det samme som at de har 90% markedsandel.

Lenke til kommentar

Ooh, se der ja. Nye telefoner med samme utskjelte kameraoppsett som iPhone alle klaget på.. ja bortsett fra all klagingen da som uteblir..

 

Stygt er stygt. Det var det første jeg tenkte her også, selv om den andre ble oppfattet som latterlig stygg først.  

 

 

Det er kun tek.no som klarer å lure inn Apple-reklame flere ganger i en artikkel om Google. 

 

i[T]avisen? Hver artikkel var en lang apple-reklame, det var derfor jeg ikke maktet å lese den mer. 

 

 

Også et ekstremt lite marked da vi er særdeles lite folk..

 

Ja. Men det er nok ikke så enkelt. Hvis du vil ha medlemskap i Amazon Prime Music, som jeg regner som relevant sammenligning, så kan du ikke få det i Norge, men du kan få det dersom du bor i Sverige, som er litt større enn oss, eller Island, som er... 

 

Kanskje det er basert på en kombinasjon med størrelse og forbrukerrettigheter, eller noe annet. 

 

"som gjør at responstiden blir betraktelig kortere."

 

Den blir vel heller raskere.

 

Tid er relativt. 

Bortsett fra det, opererer vi i disse sammenhengene med kortere og lengre tid, ikke raskere eller tregere tid. 

Lenke til kommentar

 

Ooh, se der ja. Nye telefoner med samme utskjelte kameraoppsett som iPhone alle klaget på.. ja bortsett fra all klagingen da som uteblir..

 

Stygt er stygt. Det var det første jeg tenkte her også, selv om den andre ble oppfattet som latterlig stygg først.  

 

 

Det er kun tek.no som klarer å lure inn Apple-reklame flere ganger i en artikkel om Google. 

 

i[T]avisen? Hver artikkel var en lang apple-reklame, det var derfor jeg ikke maktet å lese den mer. 

 

 

Også et ekstremt lite marked da vi er særdeles lite folk..

 

Ja. Men det er nok ikke så enkelt. Hvis du vil ha medlemskap i Amazon Prime Music, som jeg regner som relevant sammenligning, så kan du ikke få det i Norge, men du kan få det dersom du bor i Sverige, som er litt større enn oss, eller Island, som er... 

 

Kanskje det er basert på en kombinasjon med størrelse og forbrukerrettigheter, eller noe annet. 

 

"som gjør at responstiden blir betraktelig kortere."

 

Den blir vel heller raskere.

 

Tid er relativt. 

Bortsett fra det, opererer vi i disse sammenhengene med kortere og lengre tid, ikke raskere eller tregere tid. 

Vet ikke helt hvordan det fungerer men Tyskland har 2 år og UK har 2 år garanti så du kan være inne på noe der, men det stopper ikke Apple eller Samsung fra å lansere her da de vet det eksisterer et marked for dyre telefoner.

Lenke til kommentar

Hmm.. alt sammen er en blåkopi av Apple sine produkter. Er det mulig for andre produsenter å skape noe unikt?

 

Enig i at Apple var først ute med den forbrukerfiendtlige løsningen med å fjerne minijacken fra mobilene sine, men hva annet har Google kopiert denne gangen? For å kalle noe en blåkopi må vel produktene være likere enn Pixel og iPhone.

Endret av frohmage
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Enig i at Apple var først ute med den forbrukerfiendtlige løsningen med å fjerne minijacken fra mobilene sine, men hva annet har Google kopiert denne gangen? For å kalle noe en blåkopi må vel produktene være likere enn Pixel og iPhone.

 

 

Vel, selv om jeg ikke er enig i det håpløse utsagnet "blåkopi" som ikke stemmer, så kommer de jo nå diltende etter (endelig) med en skikkelig ansiktsscanner, samt det tidligere utskjelte "kamera designen" som visstnok var så veldig stygt når Apple lanserte det.. Ellers så er vel Pixel lanseringen rimelig lik de fleste mobil lanseringer for tiden, kjedelig, og lite nytt å spore.

Endret av Slettet-qfohT7
Lenke til kommentar

så kommer de jo nå diltende etter (endelig) med en skikkelig ansiktsscanner, samt det tidligere utskjelte "kamera designen" som visstnok var så veldig stygt når Apple lanserte det

 

Man kan vel knapt kalle det "kopiering" når man gjør en funskjon bedre enn den de hadde i forrige iterasjon, og det er begrenset hvor mange måter man kan plassere flere linser på. Stygt blir det uansett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...