Gå til innhold

«Blitzchung»: – Vil kun støtte Hongkong på personlige platformer fremover


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Då fekk Blizzard det AKKURAT som dei ville. Få folk til å skjønne at Hearthstone events er ikkje ein plattform for politiske krumspring.

 

Eg har for all del sympati med det politiske budskapet til Blitzchung. Men eg har null sympati for straffen han får ved å bruke Hearthstone events til å ytre dei. Det må være likt for alle, uavhengig av kva politisk syn ein personlig har. Då forholder Blizzard seg nøytrale, politisk. Og det absolutt siste eg vil at Blizzard skal være, er ein poltisk aktør.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Då fekk Blizzard det AKKURAT som dei ville. Få folk til å skjønne at Hearthstone events er ikkje ein plattform for politiske krumspring.

 

Eg har for all del sympati med det politiske budskapet til Blitzchung. Men eg har null sympati for straffen han får ved å bruke Hearthstone events til å ytre dei. Det må være likt for alle, uavhengig av kva politisk syn ein personlig har. Då forholder Blizzard seg nøytrale, politisk. Og det absolutt siste eg vil at Blizzard skal være, er ein poltisk aktør.

 

Det er nesten umulig å være nøytral politisk og fremdeles beholde folks respekt. I vesten er vi veldig opptatt av menneskerettigheter og da kan du ikke straffe folk hardt for å snakke ut mot et undertrykkende regime. Samtidig så er det helt nødvendig å straffe spillere som bruker plattformen deres til å ytre rasisme og tilsvarende destruktive holdninger. Det er synd for Blizzard at de har blitt kastet ut i en situasjon hvor de må velge mellom å ha tilgang til et enormt marked i Kina, og stå igjen med stor favør i vesten. Jeg tror de regner med at folk her har dårligere hukommelse enn regjeringen i Kina. Vi får se om dette setter en brems på pengestrømmen deres her, men de har iallefall påført permanent skade på ryktet sitt, sannsynligvis på arbeidsmiljøet/motivasjon/stoltheten til de ansatte, og gitt dem en kjipere hverdag hvor all promotering og engasjementskapende kommunikasjon vil være fylt av "free hong kong" protester. Det blir interessant å se hvordan Blizzcon blir påvirket.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sports arrangementer har lenge hatt politiske budskap fra svarte afro-amerikanere som gjør black power salute for likestilling eller fotball lag som Barcelona som handler for de lokale like mye om uavhengighet som kampen handler om fotball.

 

At store bedrifter skal holdes ansvarlig for det deltagere sier er problemet her, hvis Blitzchung hadde ropt "ni@@4r 1-4-8-8" så burde ikke dette være noe av Blizzard problem men hans eget problemet han må da stå ansvarlig for personlig med sosial ostraciation og latterligjøring. Med personer som "Pallehysa" som mener bedrifter skal straffes for utspill til deltagere så ender vi opp med situasjoner som vi har nå hvor hvis du hoster en streaming kanal og en i chatten roper noe styggt så mister hosten sin kanal. En burde eller stille spørsmål hvorfor det er først nå store bedrifter vil sensurere personer og dette aldri var et problem tidligere.

 

Som Cicero sa "cui bono": Who benefits?

Lenke til kommentar

Det best er vel å holde seg unna slike selskaper som Blizzard som ser ut til å bry seg mer om egen vinning en sine spillere, de er snart på linje med EA som ingen liker!

 

Det beste er vel å holde seg til reglene, og så ta slike budskap på en ordentlig måte.

Ikke mens to personer fniser og gjemmer seg under et bord.

Lenke til kommentar

 

Det er ganske tydelig at de har forskjellige regler ettersom hvilken sending det er de holder på med*

Hva med hearthstone spillerne som ikke ble straffet, for akkurat det samme budskapet? Samme reglene der. Dessuten var det en blanket regel som ble brukt, som blizzard har i stort sett alt de sitter med fingrene i.

 

Redigert:

Ser at det ble annonsert for kun et par timer siden at det hearthstone laget også fikk en 6 måneders ban, til slutt. Etter at laget sluttet å konkurrere, ettersom de nettopp ikke fikk en umiddelbar ban som Blitzchung fikk.

Endret av ZweiNor
Lenke til kommentar

Sports arrangementer har lenge hatt politiske budskap fra svarte afro-amerikanere som gjør black power salute for likestilling eller fotball lag som Barcelona som handler for de lokale like mye om uavhengighet som kampen handler om fotball.

 

At store bedrifter skal holdes ansvarlig for det deltagere sier er problemet her, hvis Blitzchung hadde ropt "ni@@4r 1-4-8-8" så burde ikke dette være noe av Blizzard problem men hans eget problemet han må da stå ansvarlig for personlig med sosial ostraciation og latterligjøring. Med personer som "Pallehysa" som mener bedrifter skal straffes for utspill til deltagere så ender vi opp med situasjoner som vi har nå hvor hvis du hoster en streaming kanal og en i chatten roper noe styggt så mister hosten sin kanal. En burde eller stille spørsmål hvorfor det er først nå store bedrifter vil sensurere personer og dette aldri var et problem tidligere.

 

Som Cicero sa "cui bono": Who benefits?

 

Du forstod tydeligvis ikkje kva eg skreiv. Eg meiner ikkje at bedrifter skal straffes for utspill til deltagere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...