Gå til innhold

Porsches nye Taycan koster bare litt over halvparten av toppmodellen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Og denne er med firehjulsdrift?

 

Altså potensielt enda flere tusen som kan "barberes" av?

Nye Audi Q4 e-tron, samt en haug av deres potensielle prototyper som nylig ble "vist frem" viser jo veldig mye like design avgjørelser som ligner på Porches Taycan. Deres mer sportigere drivlinje, har jo 800V samt lading på hver side blant annet, og de samme skjermene som Taycan har er videreført der. 

 

Blir veldig spennende nå de neste 2 årene. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nye Audi Q4 e-tron, samt en haug av deres potensielle prototyper som nylig ble "vist frem" viser jo veldig mye like design avgjørelser som ligner på Porches Taycan. Deres mer sportigere drivlinje, har jo 800V samt lading på hver side blant annet, og de samme skjermene som Taycan har er videreført der.

 

Blir veldig spennende nå de neste 2 årene.

Jeg ser ikke helt likheten mellom Taycan og Q4 e-tron, men gleder meg veldig til Audi sine bidrag. De har ofte design som får en til å "se to ganger" :)

 

Tenkte mer på det såkalte "prisløfte" Porsche gav tidligere, om at de skulle klare å få den ned til 80.000 Euro.

 

Vil nå si at de nærmer seg, kanskje de til og med klarer å levere før Tesla klarer å levere sitt prisløfte på Model 3 til 300.000kr..

Lenke til kommentar

 

Nye Audi Q4 e-tron, samt en haug av deres potensielle prototyper som nylig ble "vist frem" viser jo veldig mye like design avgjørelser som ligner på Porches Taycan. Deres mer sportigere drivlinje, har jo 800V samt lading på hver side blant annet, og de samme skjermene som Taycan har er videreført der.

 

Blir veldig spennende nå de neste 2 årene.

Jeg ser ikke helt likheten mellom Taycan og Q4 e-tron, men gleder meg veldig til Audi sine bidrag. De har ofte design som får en til å "se to ganger" :)

 

Tenkte mer på det såkalte "prisløfte" Porsche gav tidligere, om at de skulle klare å få den ned til 80.000 Euro.

 

Vil nå si at de nærmer seg, kanskje de til og med klarer å levere før Tesla klarer å levere sitt prisløfte på Model 3 til 300.000kr..

Har Tesla noen gang sagt at de skal levere Model 3 til 300k? Det de har sagt er vel 35k dollar, men pga. veldig lite interesse for den modellen, så ble den droppet.

 

Siden dollaren nå er så dyr, så har faktisk prisene på Tesla økt bittelitt den siste måneden. Så så lenge krona er så svak, så blir det ikke noen rimeligere Tesla å se her til lands. Kanskje når ID.3 blir tilgjengelig...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg ser ikke helt likheten mellom Taycan og Q4 e-tron, men gleder meg veldig til Audi sine bidrag. De har ofte design som får en til å "se to ganger" :)

 

Tenkte mer på det såkalte "prisløfte" Porsche gav tidligere, om at de skulle klare å få den ned til 80.000 Euro.

 

Vil nå si at de nærmer seg, kanskje de til og med klarer å levere før Tesla klarer å levere sitt prisløfte på Model 3 til 300.000kr..

Du må kikke nærmere på knapper, og duppedingser i bilene. Jeg snakket ikke om utseende. Men mer likheter i plattform, og de små detaljene. :)

Endret av oophus3do
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis de har tenkt til å følge Porsches vanlige modellutvalg vil det komme en standard Taycan med bakhjulstrekk, eventuelt en også Touring som er en noe mer spartansk/sportsligere utstyrt utgave av basismodellen. Så vil det nok også komme en Taycan 4 som er basismodellen med firehjulsdrift, samt en GTS som er en sportsligere og godt utstyrt utgave av 4S som de har lansert nå, som er posisjonert mellom 4S og Turbo.

 

For de som har lyst til å leke seg, er konfiguratoren oppe og går.

Lenke til kommentar

Denne blir nok en slager her hjemme! Prispunktet er "ok" for mange(les empiri i fra model S) og en får mye for pengene. 

Ser den, men nevnte eksempel er jo fra en kundegruppe som gjerne allerede har bil.

 

En modell med mer bakkeklaring hadde gjort seg på våre berg.

Endret av Spetsnaz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...