Gå til innhold

TEST: Komp


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Endelig! Prøvde å finne en digital ramme (når de var populære) for noen år tilbake. Som hadde nettopp disse funksjonene eller tilsvarende, som jeg kunne kjøpe til min bestemor. Men fant det aldri? Håper flere hopper på denne ideen, slik at vi kan få enda bedre og ikke minst billigere enheter??

 

Kommer det ut en som fungerer litt bedre, og til en mye mye mye mye mye lavere pris. Kommer jeg til å kjøpe flere.

 

Men tror de bør holde på ideen om en digital ramme??

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Endelig! Prøvde å finne en digital ramme (når de var populære) for noen år tilbake. Som hadde nettopp disse funksjonene eller tilsvarende, som jeg kunne kjøpe til min bestemor. Men fant det aldri? Håper flere hopper på denne ideen, slik at vi kan få enda bedre og ikke minst billigere enheter??

 

Kommer det ut en som fungerer litt bedre, og til en mye mye mye mye mye lavere pris. Kommer jeg til å kjøpe flere.

 

Men tror de bør holde på ideen om en digital ramme??

 

For øyeblikket er vel google Hub enhetene det samme, bare bedre.

Der lages det jo også flere enheter fra andre firma.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Smart sak! Men hva er egentlig grunnlaget for prisen? Så for meg 2-4 tusen kroner i det jeg begynte å lese saken...

 

De kan ta seg såpass betalt fordi ingen andre lager noe lignende produkt, og for mange er dette midt i blinken.

Det er vell flere som lager nettbrett, bare at de ikke har volumknapp.

Lenke til kommentar

Endelig! Prøvde å finne en digital ramme (når de var populære) for noen år tilbake. Som hadde nettopp disse funksjonene eller tilsvarende, som jeg kunne kjøpe til min bestemor. Men fant det aldri? Håper flere hopper på denne ideen, slik at vi kan få enda bedre og ikke minst billigere enheter??

 

Kommer det ut en som fungerer litt bedre, og til en mye mye mye mye mye lavere pris. Kommer jeg til å kjøpe flere.

 

Men tror de bør holde på ideen om en digital ramme??

 

Har laget fotoramme av en 24" PC skjerm til 1000kr og en Raspberry Pi til 300kr. Det er mulig å få den til å hente bilder fra en bestemt mappe i Google foto e.l. Siden min er hjemme så har jeg bare brukt en USB stick og Kodi til å rulere på bildene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det har litt med utvikling, drift og produksjonskostnader.   Dette er et nisjemarked og da selges det ikke nokk til å kunne selge det så billigt.   jo fler som selges jo billigere blir den.   Du har jo feks doro.  de koster jo opp til 1700 for en knappetelefon.   rett og slett fordi det koster å drifte og produsere.

 

 

Smart sak! Men hva er egentlig grunnlaget for prisen? Så for meg 2-4 tusen kroner i det jeg begynte å lese saken...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette var en veldig god ide! Og kan lett se for meg at dette er et produkt midt i blinken for mine besteforeldre. Når det er sagt:

Oppløsning og både lyd / bildekvalitet må fikses før et eventuelt kjøp blir aktuelt.

 

Det samme med samtalekvaliteten. At man skal slite med brudd og slikt er ikke aktuelt i disse tider. Det å kunne strømme en korps konsert f.eks. hadde vært helt ideelt, men da kan man ikke slite med de problemene som nevnes her.

 

Så hvis de tingene hadde vært ordnet opp i, så kunne jeg gjerne betalt 10'000,- for at mine besteforeldre skulle hatt en slik, for jeg tror på den sosiale verdien av å ha en slik tilknytning til dem.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+152

Det er en god idé, og vi kjøpte den til våre besteforeldre. Dessverre står ikke kvaliteten på skjermen til prisen, og i tillegg er det akkurat litt for knotete å bruke for de rundt. Vi endte opp med å heller lære dem til å bruke en iPad. Det gikk overraskende greit, og nå er de med i en gruppechat på messenger  :)

Lenke til kommentar

Smart sak! Men hva er egentlig grunnlaget for prisen? Så for meg 2-4 tusen kroner i det jeg begynte å lese saken...

 

Utviklingskostnader. Lag én, så koster den millioner på millioner. Lag to så er utgiftene per enhet mindre, men fortsatt høye. Selg tusen, så kan du begynne å droppe prisen. Selg med jevn flyt så kan vi begynne å snakke prisen du nevner

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...