Gå til innhold

windows 10 fikse problemer med diskbehandler og enhetsbehandler?


LMH1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-t8fn5F

Er du administrator på å kjøre mmc, som igjen kjører diskbehandling og enhetsbahandling?

 

Hva om du høyreklikker på ikonet og velger kjør som administrator?

Lenke til kommentar

Det er uac og policy settings som gjør dette.

Om brukeren din er medlem av lokal administrator gruppe og dette skjer.

Prøv :

 

1. Open Run and type: secpol.msc

2. Click on Local Policies

3. Look for, and right-click User Account Control: Run all administrators in Admin Approval Mode

4. Select properties and then Disable

Reboot

Endret av syar2003
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Mistenker en windows oppdatering er årsaken som gjør windows helt håpløst.

Hadde det vert en oppdatering som gjorde dette, så skulle den rammet alle som fikk den oppdateringen.

 

Men siden du er så flink å svare på den man spør om, så takker jeg for meg i denne tråden og de etterfølgende tråder.

Lenke til kommentar

Pcen er ikke meldt inn i domenet ellerno? Virker for meg at det kan være no GPO som forårsaker det fra IT avdelinga.

som syar2003 sier, sjekk hvilket nivå UAC er og sett det middels hvis du kan endre det.

Er pcen tatt fra et nettverk?

Tviler sterkt på at det er windows oppdatering som nekter tilgang til mmc, da det hadde stått i IT nyheter og enterprise hadde meldt for et slikt problem til diverse forumer eller hørt noe fra MS.

Det er også litt rart at mmc står som ukjent utgiver også.

Endret av zlpw0ker
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Pcen er ikke meldt inn i domenet ellerno? Virker for meg at det kan være no GPO som forårsaker det fra IT avdelinga.

som syar2003 sier, sjekk hvilket nivå UAC er og sett det middels hvis du kan endre det.

Er pcen tatt fra et nettverk?

Tviler sterkt på at det er windows oppdatering som nekter tilgang til mmc, da det hadde stått i IT nyheter og enterprise hadde meldt for et slikt problem til diverse forumer eller hørt noe fra MS.

Det er også litt rart at mmc står som ukjent utgiver også.

Om maksinen ikke er i et domene, så kan ikke IT-avdelingen gi den noen innstillinger via GPO.

Lenke til kommentar

Om maksinen ikke er i et domene, så kan ikke IT-avdelingen gi den noen innstillinger via GPO.

ja,jeg er klar over det. Første del av første setning er jo et spørsmål til trådstarter. Og andre del er jo en tankegang.

Vi har jo ikke fått den informasjon om pcen er meldt inn i et domene med GPO'er, det er jo også mulighet det er satt local poilicy også i tilfelle GPO ikke skjer i kraft.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

ja,jeg er klar over det. Første del av første setning er jo et spørsmål til trådstarter. Og andre del er jo en tankegang.

Vi har jo ikke fått den informasjon om pcen er meldt inn i et domene med GPO'er, det er jo også mulighet det er satt local poilicy også i tilfelle GPO ikke skjer i kraft.

Virker som om at det ikke er så viktig nok for TS, til at TS svarer på spørsmålene.

GPEdit er jo ikke tilgjengelig på home versjonen uten register hack heller så...

Lenke til kommentar

Virker som om at det ikke er så viktig nok for TS, til at TS svarer på spørsmålene.

GPEdit er jo ikke tilgjengelig på home versjonen uten register hack heller så...

ja,jeg er også klar over det at gpedit.msc ikke er tilgjengelig på Home, men vi har heller ikke fått informasjon om det er home eller pro eller LTSB f.eks.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...