Gå til innhold

Dømmer du folk etter deres spillsmak?


  

32 stemmer

  1. 1. Dømmer du gamere etter hvilket spill de spiller?



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel, det er et litt rart spørsmål. Fordi før i tiden tenkte jeg at folk som spilte strategispill var smartere enn folk som spilte slåss-bil-førstepersonsskytespill og sånt. Men så begynte jeg å se verdens flinkeste strategispillere, og skjønte hvor hinsides langt bak jeg var ^^ Da tenkte jeg søren heller, å dømme folk etter hvilke spill de liker er temmelig fåfengt.

 

Alt i livet er bare jobb. Skal du bli best må du drive med det i tusenvis av timer, og helst ha en naturlig interesse og talent i bunn. Finnes ingen vei rundt.

 

Hadde jeg hatt litt andre vilkår, kunne jeg blitt flinkere, og særlig om jeg visste tidlig om for eksempel de enorme pengepremiene i DOTA 2. Da skulle jeg begynt å trene tidlig. Men finnes andre ting i livet verdt å jakte også. Men for meg har spill alltid bare vært for moro skyld, ikke for konkurranse. Kaster ikke bort overlevelses-energi på spill, det er kun for rekreasjon. Likevel, å vinne 2-5 millioner kunne jo satt en opp for livet. Så det kunne kombinert rekreasjon med overlevelse. Men den gang ei.

 

Så svaret i dag blir nei.

Endret av Taurean
Lenke til kommentar

Jeg tenker at det umulig ikke går an å ikke dømme etter spillsmak. Hvis noen spiller candy crush, så dømmer jeg å tenker at de sikkert spiller hayday etc. Eller hvis de spiller wow, kan jeg forhåndsdømme videre spill smak. Jeg dømmer dog ikke hvordan de er som personer, så hvis det var det trådstarter tenkte på, så må jeg neste forandre svaret mitt. 

 

Ser jeg tenker likt som "Invader zim", spørsmålet kunne vært definert bedre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tenker at det umulig ikke går an å ikke dømme etter spillsmak. Hvis noen spiller candy crush, så dømmer jeg å tenker at de sikkert spiller hayday etc. Eller hvis de spiller wow, kan jeg forhåndsdømme videre spill smak. Jeg dømmer dog ikke hvordan de er som personer, så hvis det var det trådstarter tenkte på, så må jeg neste forandre svaret mitt.

 

Ser jeg tenker likt som "Invader zim", spørsmålet kunne vært definert bedre.

Det er er akkurat hva jeg mener.

Spørsmålet er meningsløst da alle som svarer "nei" enten lyver eller legger inn masse egne tolkninger inn i spørsmålet slik at de svarer på noe annet enn hva som spørres om.

 

Alle inntrykk er jo med på å forme totalvurderingen vår om en person - enten man vil eller ikke. Sånn er det bare.

 

Hvis man heller spør "dømmer dere alle som spiller FIFA til å være homofile på bakgrunn av dét" - så har man noe å svare 'yay' or 'nay' til.

 

"specifics, Bob"

Endret av Invader Zim
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ingen grunn til å dømme noen etter hva de liker av spill det sier ingenting egentlig om hvordan de er i realiteten. Spill kan utfylle et tomrom hos mange, noen liker sexy manga spill, andre elsker fps, noen digger å bruke timesvis med strategispill eller rollespill, andre elsker sportspill.

 

Det eneste spill kan si litt om er smaken og fellestrekk man har der, men i realiteten ( hverdagen ) så kan spillene i mange tilfeller rett og slett ha null å si...

Lenke til kommentar

Dømmer hvordan?

Det er vel ikke mulig for noen å ærlig stemme nei på dette spørsmålet. Hva sier de?

Hvis noen svarer nei på dette spørsmålet lyver de til seg selv, kort og godt.

 

Jeg skal ærlig innrømme at jeg prøver å la være, men jeg vet inderlig godt at jeg er tilbøyelig til å se sammenhenger ut fra hva folk gjør og liker. Det kan være alt fra spillsmak, hobbyer, hudfarge, dialekt/uttalemåte, navn, merke på bilen, holdninger, og så videre...

Vi mennesker er programmert til å tolke, vurdere, og dømme, du kan ikke bare skru det av fordi du syns det er politisk ukorrekt. Det eneste du kan gjøre er å innrømme at du gjør det, og gjøre ditt beste for å ikke forhåndsdømme.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Dømmer og dømmer. Synes det setter litt i bås. Jeg svarte "Ja", men det er mest fordi jeg trekker ut det jeg føler er naturlige sammenhenger til andre spill og kanskje filmer/TV basert på hva de liker. Jeg har ikke noe i mot noen som spiller X eller Y, men om en person forteller at han liker et spill som er historiedrevet så kan jeg lett dra det over til at de kanskje vil like spill X.

Lenke til kommentar

Hvis noen svarer nei på dette spørsmålet lyver de til seg selv, kort og godt.

 

Jeg skal ærlig innrømme at jeg prøver å la være, men jeg vet inderlig godt at jeg er tilbøyelig til å se sammenhenger ut fra hva folk gjør og liker. Det kan være alt fra spillsmak, hobbyer, hudfarge, dialekt/uttalemåte, navn, merke på bilen, holdninger, og så videre...

Vi mennesker er programmert til å tolke, vurdere, og dømme, du kan ikke bare skru det av fordi du syns det er politisk ukorrekt. Det eneste du kan gjøre er å innrømme at du gjør det, og gjøre ditt beste for å ikke forhåndsdømme.

 

Nope. Er virkelig ikke noe du kan spille som gjør at jeg tenker mindre om deg eller noen andre. Men om du ikke spiller derimot.... da kan jeg være litt dømmende. I alle fall folk som åpenlyst viser forakt for voksne som spiller. Jeg har et yrke hvor det å være gamer ikke akkurat er så vanlig, så jeg møter mange slike holdninger.

 

F.eks liker jeg ikke spesielt sportspill og spesielt ikke fotball spill, men hvorfor tenke mindre om de som gjør det? Synes det er fint jeg, om ikke typisk gamere likevel har en sjanger eller bare ett eneste spill de kan sette pris på.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg personlig ser litt ned på folk som kjøper seg konsoll og spill bare for å så spille 2-3 ganger i året.

Grunnen til det er fordi jeg føler at de sløser vekk pengene sine. Jeg vet at jeg ikke er ment å skal bry meg men grunnen

til at jeg reagerer er fordi jeg fra erfaring, vet hvor mye penger kan bety. Jeg vet også hvordan det føles å være i en økonomisk knipe. Og det er en følelse jeg ikke unner noen. Høres rart ut, men slik funker såfall hjerna mi

Endret av Mark22
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Dømmer hvordan?

Det er vel ikke mulig for noen å ærlig stemme nei på dette spørsmålet. Hva sier de?

:hmm:  Hva mener du med det? Det er ikke vanskelig å svare på det, jeg svarte så klart nei. Og svaret på det spørsmålet du stiller er; syns ikke man skal dømme andre uansett hva andre liker og syns, nå snakker jeg generelt ikke bare om hva andre liker å spille. Det er helt greit at du elsker fotball, men det gjør ikke jeg. Aksepterer det. :wee: :wee:

Lenke til kommentar

Hvis noen svarer nei på dette spørsmålet lyver de til seg selv, kort og godt.

 

Jeg skal ærlig innrømme at jeg prøver å la være, men jeg vet inderlig godt at jeg er tilbøyelig til å se sammenhenger ut fra hva folk gjør og liker. Det kan være alt fra spillsmak, hobbyer, hudfarge, dialekt/uttalemåte, navn, merke på bilen, holdninger, og så videre...

Vi mennesker er programmert til å tolke, vurdere, og dømme, du kan ikke bare skru det av fordi du syns det er politisk ukorrekt. Det eneste du kan gjøre er å innrømme at du gjør det, og gjøre ditt beste for å ikke forhåndsdømme.

Så klart du er inne på noe, men det igjen føler jeg også bli feil å si "Hvis noen svarer nei på dette spørsmålet lyver de til seg selv, kort og godt." Hvordan kan man vite at den personen som svarte nei lyver til seg selv? Så klart, alle har en fordom mot noe, selv om det er lovlig eller ulovlig. Dette sammen hengen her blir det altfor feil å ha den tankegangen, mener jeg. Jeg står for mitt tidligere post. Uansett om hva dere måtte mene eller syns. Vi alle er tross alt ulike alle sammen, hvorfor bare ikke akseptere det.

Endret av TheDarkSapling - SCM
Lenke til kommentar

:hmm: Hva mener du med det? Det er ikke vanskelig å svare på det, jeg svarte så klart nei. Og svaret på det spørsmålet du stiller er; syns ikke man skal dømme andre uansett hva andre liker og syns, nå snakker jeg generelt ikke bare om hva andre liker å spille. Det er helt greit at du elsker fotball, men det gjør ikke jeg. Aksepterer det. :wee: :wee:

Isåfall lurer du deg selv.

Jeg mener jeg forklarte det ganske godt.

(Uten at jeg har lest innlegget mitt om igjen og tar det på husk)

Vi dømmer hverandre 24/7. Det kan vi ikke noe for. Vi sammenligner alltid nye inntrykk med eksisterende. Iallefall når spørsmålet er så vagt at det ikke egentlig går an å vite hva som spørres om uten å legge masse egne tolkninger inn i åpningsinnlegget. Så om du stemte "nei" så lurte du bare deg selv.

 

Nå vet jo ikke jeg hva disse spillene er så jeg har ingen referanse - men generelt; har man noe å sammenligne med så vil det alltid farge objektiviteten enten man vil eller ikke. Hva man velger å gjøre med slike forutanelser er selvfølgelig forskjellig fra person til person.

 

Jeg kjenner f.eks en masse folk som spiller/har spilt wow. Og alle disse har brukt alt for mye tid på spill i den grad at det går ut over sosiale eller arbeidsplikter. Jeg går derfor ut ifra at en person som spiller wow er en døgenikt og ville f.eks ikke ansatt en slik over en som jeg ikke har denne informasjonen om. Samme gjelder en person som uten å flire kaller seg en "gamer" fordi jeg da antar det samme gjelder disse.

 

Jeg synes også selvfølgelig det er bra at forskjellige folk liker forskjellige ting og respekterer dét så lenge det ikke går ut over meg, men etterhvert som man møter forskjellige mennesker så legger man merke til mange likhetstrekk. Det er ikke mulig å ikke ha denne egenskapen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Isåfall lurer du deg selv.

Jeg mener jeg forklarte det ganske godt.

(Uten at jeg har lest innlegget mitt om igjen og tar det på husk)

Vi dømmer hverandre 24/7. Det kan vi ikke noe for. Vi sammenligner alltid nye inntrykk med eksisterende. Iallefall når spørsmålet er så vagt at det ikke egentlig går an å vite hva som spørres om uten å legge masse egne tolkninger inn i åpningsinnlegget. Så om du stemte "nei" så lurte du bare deg selv.

Nå vet jo ikke jeg hva disse spillene er så jeg har ingen referanse - men generelt; har man noe å sammenligne med så vil det alltid farge objektiviteten enten man vil eller ikke. Hva man velger å gjøre med slike forutanelser er selvfølgelig forskjellig fra person til person.

Jeg kjenner f.eks en masse folk som spiller/har spilt wow. Og alle disse har brukt alt for mye tid på spill i den grad at det går ut over sosiale eller arbeidsplikter. Jeg går derfor ut ifra at en person som spiller wow er en døgenikt og ville f.eks ikke ansatt en slik over en som jeg ikke har denne informasjonen om. Samme gjelder en person som uten å flire kaller seg en "gamer" fordi jeg da antar det samme gjelder disse.

Jeg synes også selvfølgelig det er bra at forskjellige folk liker forskjellige ting og respekterer dét så lenge det ikke går ut over meg, men etterhvert som man møter forskjellige mennesker så legger man merke til mange likhetstrekk. Det er ikke mulig å ikke ha denne egenskapen.

Det jeg over hode ikke liker er at enkle folk settet andre i båss bare uten grund og ingen mening. Jeg vet at du og Noreng ikke mente noe vondt ment med det. Men jeg må ærlig si at jeg følte at både du og Noreng satt meg litt i bås her nå. ¦|
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...