Gå til innhold

Kun én vinnersjanse igjen for Huawei


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Godt skrevet. Tankevekkende artikkel.

Jeg håper Telenor velger Ericsson eller Nokia.

Markedet trenger ikke Huawei og den "gule fare"

Hva er det du er redd for?

Den "gule fare"? hehe...

 

Meg bekjent så lager Huawei de beste mobilene og har det beste nettet.

Vanskeligere er det egentlig ikke...

Endret av Chutikran
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Har dere ikke sett dokumentare om Leon Technologis som utvikler algoritmer og teknologi for Huawei. SKREMMENDE!!!

Den ligger på arkivet til NRK under dokumentarer.

Den heter « overvåket og forfulgt»

Se den og få mer forståelse for hvorfor Huawei er ett produkt vi ikke trenger i vårt solsystem.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er vel liten tvil om at Huawei har teknologien til å overvåke aktiviteten på nettet. Men det har jo alle andre aktuelle aktører også. Vi er blitt presentert påstander om at Huawei gjør dette i dag og gir informasjonen til kinesiske myndigheter. Dog uten at noen har presentert bevis for dette. Samtidig har vi sett flere bevis på at andre private aktører samler og selger slik informasjon. Så som forbruker handler det vele egentlig om hva vi synes at er mest skremmende. At kinesiske myndigheter har tilgang til slik info om oss eller at en hvilken som helst annen aktør kan kjøpe det fra andre aktører. Så langt er jeg atskillig mindre redd for hva kinesiske myndigheter måtte gjøre med den informasjon de kan samle om meg enn at informasjon om meg er en markedsvare som hvem som helst med penger kan kjøpe.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

...Vi er blitt presentert påstander om at Huawei gjør dette i dag og gir informasjonen til kinesiske myndigheter. Dog uten at noen har presentert bevis for dette. Samtidig har vi sett flere bevis på at andre private aktører samler og selger slik informasjon. ...

 

Helt enig. Påstander er billige å produsere, synd hvis konkurransen skulle lide pga av påstander der ingen hittil har klart å frembringe bevis.

 

Snu på flisa og prøv om det høres like fornuftig ut: Google har alle muligheter til å overvåke all min aktivitet på nettet og selge informasjonen til USAs myndigheter.

 

Så, siden de har alle muligheter.. da kan vi regne det som bevist at Google nå selger mine data til NSA?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Billigere med Huawei? Det er vel Huawei som har Telenor og Telia nå; ikke spesielt billig.

Håper Telenor velger Ericsson eller Nokia.

Hvis du synes det er for dyrt i dag, må du ikke håpe det. Det vil hindre priser i å bli lavere, siden det blir mye mer utgifter og mindre konkurranse. I tillegg blir ytelsen dårligere.

 

Klart jeg vet noen hinter om sikkerhet, men har folk glemt at USA spionerer selv på sine allierte via telefoner? Selv Merkene ble jo avlyttet!

 

Så dette med overvåking er skremselspropaganda, klart man vet aldri hvem som overvåker en, men når den som overvåker alle driver å peker på andre - så må man i det minste kreve bevis.

Lenke til kommentar

Hvis du synes det er for dyrt i dag, må du ikke håpe det. Det vil hindre priser i å bli lavere, siden det blir mye mer utgifter og mindre konkurranse. I tillegg blir ytelsen dårligere.

 

Klart jeg vet noen hinter om sikkerhet, men har folk glemt at USA spionerer selv på sine allierte via telefoner? Selv Merkene ble jo avlyttet!

 

Så dette med overvåking er skremselspropaganda, klart man vet aldri hvem som overvåker en, men når den som overvåker alle driver å peker på andre - så må man i det minste kreve bevis.

Uansett bedre å bli overvåket av kina enn usa. Overvåket av usa: kan nektes innreise og kreves utlevert!!!!!! kina: meh...har ikke tenkt meg dit og har ikke hørt om noen som har blitt utlevert til kina

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har selv jobbet som montør på basestasjoner og mast for en større leverandør av mobiltjenester i Norge, og var med i utbygging av 4G, samt drift av dette over rundt 4 år.

 

Utstyret fra Huawei var helt upåklagelig, og vi hadde nesten ikke feil i det hele tatt over de årene jeg jobbet med det. Antenner og kabler derimot var det en del problemer med, men det er ikke annet enn å forvente i et land som Norge med det klimaet vi har.

 

Synes ærlig talt dette overvåkningshysteriet har tatt helt av, og synes på en måte det er litt kjipt at selskapene går bort ifra en leverandør av utstyr som har vært såpass bra som Huawei har vært. Håper bare Ericsson leverer minst like bra, det er uansett spennende tider i vente!

Endret av Konkulf
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva er det du er redd for?

Den "gule fare"? hehe...

 

Meg bekjent så lager Huawei de beste mobilene og har det beste nettet.

Vanskeligere er det egentlig ikke...

 

Det er faktisk vanskeligere enn det. Det er en ganske subjektiv sak hvorvidt Huawei lager de beste både telefonene og nettet. 

Det er ganske mange faktorer som spiller inn.  Personlig plages jeg lite av denne "overvåkingen" som mange er redd for, da overvåking skjer både i Android, Google apper eller Facebook fra før. Det handler litt om hvem man tåler å bli overvåket av.

 

Men jeg synes det er helt greit at kineserne ikke bestemmer alt. 

Lenke til kommentar

For min del håper jeg Telenor velger dem som kan tilby det aller beste nettet. Tror personlig Huawei og Nokia er de beste alternativene.

 

Jeg håper kvalitet på nettet teller mest. Telenor skyter idag å ha det raskeste nettet, de bør gå for raskt og god dekning og i framtida.

 

Det er akkurat dette. Jeg har ingen interesse av at Huawei får kontrakter i seg selv. Jeg har ikke aksjer i selskapet og jeg tjener ikke eller taper ikke noe på hva telenor velger, men det er synd for forbrukerne om Telenor (eller Telia for den saks skyld) velger bort Huawei kun på grunn av udokumenterte påstander om overvåkning og vi ender opp med noe som er dyrere, dårligere eller begge deler. Om Nokia kan tilby noe bedre og/eller billigere og derfor får kontrakten så er det bra.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har dere ikke sett dokumentare om Leon Technologis som utvikler algoritmer og teknologi for Huawei. SKREMMENDE!!!

Den ligger på arkivet til NRK under dokumentarer.

Den heter « overvåket og forfulgt»

Se den og få mer forståelse for hvorfor Huawei er ett produkt vi ikke trenger i vårt solsystem.

 

Hei! Har du link? Fant den ikke...

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...