Gå til innhold

Blizzard snakker ut: – Kina hadde ingenting med avgjørelsen å gjøre


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Ytringsfriheten beskytter kun mot statlige reaksjoner for dine utsagn.

Det er ingenting i ytringsfriheten som beskytter deg fra reaksjoner fra private som ikke liker dine utsagn.

 

Hvis du kaller en dame for stygg så er du ikke beskyttet av ytringsfriheten. Det er ikke straffbart å kalle noen stygg heller, men hvis typen hennes banker deg opp for det du sa, så blir ikke det en straffesak relatert til ytringsfrihet. Det blir en helt alminnelig straffesak om vold, han får ikke ekstra straff for å "begrense din ytringsfrihet".

Hvis du skjønner hva jeg mener.

Så en har ikke lov å kalle noen inkompetent?

Hvor får du det fra?

Lenke til kommentar

Kan jo se Blizzards side her og. Godtar de dette blir de kastet ut av Kina med en gang. Markedet der er jo enormt og det ville jo skadet firmaet veldig mye. Blizzard er jo bare nok et firma, her i vesten er det nå SJW agenda som gjelder, i Kina gjelder det å ikke si noe mot myndighetene. Mange firmaer gjør dette. Kina er problemet her. Det beste er å lage egne versjoner for Kina. Kjip situasjon.

 

Selvsagt, på den andre siden overreagerte de seriøst.

Ja Kinesiske myndigheter er vant til å kunne sensurerer de mest urealistiske ting.

Sensurere Ole brum siden folk sammenligner presidenten med han.

 

Hadde jeg vært en norsk politiker som ble karikert som Ole brum ville jeg set på det som et koplemang.

Du er snill og hjelpsom men forsatt en bjørn

Ja du er veldig glad i søtsaker men det er sjarmerende svakhet.

 

Enkleste for Blizard hadde vært å ha en Asia turnering og en Kina+ kolonier. (NK + hong kong)

Lenke til kommentar

Hah! Greedvision Blizztard bryr seg kun om penger å deres avgjørelse har alt med hva Kina mener er greit eller ikke. Studenter i USA fikk ingen straff for å gjøre tilsvarende lik protest som Blitzchung på live sending. "Hypocrite much?"

 

Activision Blizzard fronter politisk agende så lenge det gagner dem økonomisk, ref feks: pride month.

 

Activision Blizzard eier verken moral eller etikk så når diktator staten Kina truer med noe, kan jeg love dere at de gjør en hvilken som helst avgjørelse som gjør at de ikke mister penger eller direkte tjener på denne avgjørelsen.

 

Det er bekymringsverdig at vestlige selskaper som delvis eies av Kinesiske selskaper kan tvinge igjennom moral og verdier som ikke deles av oss i vesten og som mange land har kjempet for og død for å få.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er enig i at noen ganger kan ting være politiske nøytrale, og iblant trenger man pause fra politikken. Men noe politisk engasjement er faktisk litt sunt, fordi det faktisk handler om verden og livene våre. Det er faktisk via politisk engasjement at vi den dag idag får lov til å konsumere og skape all den popkulturen vi kan. Hadde ikke folk vært så engasjerte hadde situasjonen vært en annen. Vi hadde kanskje kysset kaviarstjerna til en eller annen gud som om livene våre avhenget av det, hvilket det faktisk gjør i mange land. Måten mange engasjerer seg politisk kan og skal selvsagt diskuteres, men det i seg selv å engasjere seg er faktisk noen ganger livsnødvendig. Jeg tok det for gitt før, angrer på det idag...

 

Veldig kjip den situasjonen i/om Kina, og det at de kan påvirke vestlige folkeopinion ved å kjøpe seg inn i selskaper rundt i verden. Det de gjør er basically å bygge veier til det nye Romerriket. Veni, vidi, vici og så videre...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...