Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Jenter som slutter å svare på Tinder


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg opplever at jenter ofte skriver først når vi matcher. Om jeg synes chattingen går greit inviterer jeg på en øl eller tre. Så slutter de ofte å svare. Dette til tross for at de har virket interessert og stilt spørsmål om meg. Jeg ser ingen hensikt i å chatte lenge og pleier å invitere ut etter ca. 20 meldinger (10 hver). Alt etter hva jeg synes passer seg.

 

Hva er grunnen til at de slutter å svare? Burde jeg vente lenger før jeg inviterer ut?

 

Finnes det andre apper/datingsider hvor slik oppførsel er mindre vanlig? Erfaringer?



Anonymous poster hash: 9450e...1f7
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Hei.

 

Jeg opplever at jenter ofte skriver først når vi matcher. Om jeg synes chattingen går greit inviterer jeg på en øl eller tre. Så slutter de ofte å svare. Dette til tross for at de har virket interessert og stilt spørsmål om meg. Jeg ser ingen hensikt i å chatte lenge og pleier å invitere ut etter ca. 20 meldinger (10 hver). Alt etter hva jeg synes passer seg.

 

Hva er grunnen til at de slutter å svare? Burde jeg vente lenger før jeg inviterer ut?

 

Dating er et nummerspill. Mitt problem kunne heller være at jeg ikke fikk i gang praten i utgangspunktet. Men med de jentene jeg fikk i prat, så tør jeg påstå at så godt som alle sa ja til å møtes.

 

I likhet med deg spurte jeg ganske raskt om dette. Dette kunne til og med være min åpningsreplikk. Jeg har ingen interesse av å 'chatte', men det er jo godt mulig at noen jenter gjør dette som tidsfordriv.

 

Konkret - hvordan inviterer du ut disse jentene? Skriv ned noen eksempler og hva motsvaret blir. Eller er det slik at de ikke svarer overhodet?

 

 

Inviter heller på kaffe. I dagens forståelse av «en øl eller tre», sier du egentlig «la meg sjenke deg full og ha sex med deg»

 

Kaffe er kjedelig og stusselig synes i hvert fall jeg. Kaffe? Hva pokker er det? :)

 

Jeg synes det er bedre å foreslå å treffes på en offentlig plass uten at det ligger noen føringer for hva man gjør. Så kan man rusle litt og eventuelt ta en kaffe, en øl, pizza eller til og med et kakestykke.

Lenke til kommentar

På tinder så får gjennomsnittlig hver mann ca. 30 match i løpet av et døgn og en kvinne ca. 100. Ingen eksakt statistikk men etter de jeg har snakket med i et testprosjekt jeg og noen venner utførte (samt egne erfaringer i testingen).

 

Tenk deg at en kvinne har 100 menn å velge i mellom i løpet av 1 døgn så ville jeg droppet hele greia. Hvorfor vil du ha en partner som velger mennesker fra en digital katalog?

 

Den gamle måten er fortsatt best, med mindre du er på utkikk etter noe skreddersydd ift. et menneske og ikke kan lett kan sosisalisere de menneskene. Men da er neppe Tinder det beste heller.

 

Det er en grunn til at de unge i dag kaller det en "ligge-app". Og ikke fall i fella med å spandere på tinder datene dine. Det er en av årsakene til at mange er der, for å få en gratis middag eller lunsj.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Tenk deg at en kvinne har 100 menn å velge i mellom i løpet av 1 døgn så ville jeg droppet hele greia. Hvorfor vil du ha en partner som velger mennesker fra en digital katalog?

 

En attraktiv kvinne kan velge mellom 100 menn i det virkelige liv også. 

 

Har ikke noe behov for å forsvare Tinder, men til syvende og sist er det jo bare en måte å koble folk sammen på. Jeg er også enig i at det er mest givende å treffe folk i det virkelige liv, men nå var jo heller ikke det debatten i denne tråden. ;) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har aldri brukt tinder, men har datet mye via datingtjenester. Jeg chatter aldri, men inviterer så raskt som mulig på korte uforpliktende møter som er enkle å komme seg ut av og som ikke legger masse press på samtale og høy risk for ubehagelige stillheter.

 

Kafé er i min mening en slik plass som låser dere til ett sted og setter mye press på samtale - med mindre dette er veldig i din gate og du er svært god til å få andre til å føle seg komfortabel i ditt nærvær. Poenget er selvfølgelig at dere begge skal vise deres faktiske personligheter og ikke en kunstig fasade bare for å få partner - en hvilken som helst partner. (og her er det mange som bommer)

 

Hvis terskelen for å være på tinder er for lav og det ikke stilles noen "krav" til kvalitet på profil så antar jeg det blir litt som Facebook ser alt er falskt og det blir vanskelig å sortere på personlighet.

 

 

Nå er det blitt en del år siden jeg var singel og jeg har blitt fortalt at "tradisjonelle" datingsider er døde. Da er vel kanskje tinder eneste realistiske alternativ til å gå "blind dick in space" på butikker, gatehjørner og andre random plasser der hunnkjønn prøver å få ting gjort.

 

 

post-389336-0-73754500-1570917783_thumb.gif

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

Fordi de fleste jenter på tinder har problemet med "gresset er altid grønnere på andre siden"... tro meg de er der i maaaange år, helt til de blir for gamle å ingen er interessert i de.

Lenke til kommentar

Nytter ikke å prøve å forstå dem, for de forstår ofte ikke seg selv en gang. Bare kjør ditt løp, vit hva du vil og aldri slutt å prøve.

 

At folk skriver at å invitere på øl er som å proklamere ønske om sex mener jeg er tull, fordi 90% av damer på tinder er vel bare ute etter sex likevel. Og som andre skriver her: Gratis mat og gaver.

Endret av Taurean
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Typisk folk dette her. Ser dette ofte på finn.no at folk er interessert i ting og avtaler å kjøpe, så plutselig slutter de bare å svare. Er nok et syndrom som ikke kun finnes innenfor dating. Kan man ikke heller bare være ærlig å si at "nei det funker ikke/nei jeg vil ikke allikevel". Er visst meget vanskelig. Tydeligvis er visst det å slutte og svare, det man kan forvente fra folk generelt den dag idag. Bare ta det som et usynlig nei.

Lenke til kommentar

Typisk folk dette her. Ser dette ofte på finn.no at folk er interessert i ting og avtaler å kjøpe, så plutselig slutter de bare å svare. Er nok et syndrom som ikke kun finnes innenfor dating. Kan man ikke heller bare være ærlig å si at "nei det funker ikke/nei jeg vil ikke allikevel". Er visst meget vanskelig. Tydeligvis er visst det å slutte og svare, det man kan forvente fra folk generelt den dag idag. Bare ta det som et usynlig nei.

 

Var det du som skrev den tråden om finn-annonser? ^^ Jeg har faktisk fått en del slike svar denne sommeren, har prøvd å selge en del ting. Mange som spør om ditt og datt og "kanskje er interesserte", så hører man aldri mer. Jeg tror det er psykologisk, at de bare prøver å føle seg frem litt. Men jeg synes det er uprofesjonelt. Jeg tar ikke kontakt med noen i forhold til salg med mindre jeg enten vil kjøpe eller minst vil komme og se på produktet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Var det du som skrev den tråden om finn-annonser? ^^ Jeg har faktisk fått en del slike svar denne sommeren, har prøvd å selge en del ting. Mange som spør om ditt og datt og "kanskje er interesserte", så hører man aldri mer. Jeg tror det er psykologisk, at de bare prøver å føle seg frem litt. Men jeg synes det er uprofesjonelt. Jeg tar ikke kontakt med noen i forhold til salg med mindre jeg enten vil kjøpe eller minst vil komme og se på produktet.

Hehe, er nok ikke det. Men skulle gjerne gjort det. Rimelig frustrert bruker av finn til tider.

Lenke til kommentar

På tinder så får gjennomsnittlig hver mann ca. 30 match i løpet av et døgn og en kvinne ca. 100. Ingen eksakt statistikk men etter de jeg har snakket med i et testprosjekt jeg og noen venner utførte (samt egne erfaringer i testingen).

 

Tenk deg at en kvinne har 100 menn å velge i mellom i løpet av 1 døgn så ville jeg droppet hele greia. Hvorfor vil du ha en partner som velger mennesker fra en digital katalog?

 

Den gamle måten er fortsatt best, med mindre du er på utkikk etter noe skreddersydd ift. et menneske og ikke kan lett kan sosisalisere de menneskene. Men da er neppe Tinder det beste heller.

 

Det er en grunn til at de unge i dag kaller det en "ligge-app". Og ikke fall i fella med å spandere på tinder datene dine. Det er en av årsakene til at mange er der, for å få en gratis middag eller lunsj.

30 matcher på et døgn? I alle dager… Jeg har vært på Tinder i 3 år og har enda ikke fått så mange matcher totalt. Og av de matchene jeg har fått har ca. 60% vært boter og selgere, 35% ikke-svarere og de siste 5% har slutter å svare etter kort tid.

 

Det finnes en helt bestemt type mann som Tinder fungerer for; jeg er ikke den typen.

 

Anonymous poster hash: fe93e...14d

Lenke til kommentar

I eksperimentet var vi 4 stk. 2 menn og 2 kvinner som laget profil. Vi satt "bred alder" og svipa "like" på alt som ikke var "uuuh". Vi svipet også vekk alle profiler som så "profesjonelle" ut med studiobilder og den slags. I løpet av 24 timer hadde begge "gubbene" (som vi er) fått ca. 30 match hver og damene rundt 100.

 

Denne delen var for å se hvem som matcher uavhengig av for mange restriksjoner.

 

Av disse initierte vi det man kan kalle "samtale for date" frem og tilbake med ca. 10 hver og damene med noen fler. 
Utover disse var det folk man skjønte opplagt var ute etter en gratis lunsj/middag/tur på byen, kjedet seg, oppmerksomhet/komplimentsyke, social experiment (som oss), gifte eller i forhold (ikke ansikt på bildene), selgere osv. Her stopper vi samtalen ganske raskt og unmatchet.

 

De 10 "interssante kandidatene" vi stod igjen med etter 24 timer kunne vi fint ha fått en date med om vi ville og damene hadde nok med å svare alle sine kandidater. Det var en glede når profilen kunne slettes fordi det ble et evig mas i grunn.

 

Før vi slettet profilene opplyste vi de "utvalgte" om at dette var et sosialt eksperiment og stilte dem noen spørsmål. De fleste av kvinnene hadde titalls aktive kandidater "varme" til enhver tid.

 

EDIT:

Det vi også så var at det var overaskende stor andel 5-10 år eldre kvinner som matchet oss og det samme med 10 år yngre kvinner. De færreste var omtrent på samme alder.

 

Vi hadde også kun et par bilder hver og en veldig "mager" profil med omtrent ingen tekst. Vi fikk mange kommentarer på at vi hadde dårlige bilder og lite interessant innhold, men det stoppet tydeligvis ikke tinderne. Vi satt dog interessante jobber og utdanning i profilen uten å være for flashy.

 

EDIT2:

Og nei, tinder har aldri vært noe for meg, det er et rent kjøttmarked hvor mennesker blir behandlet dårligere enn bruktbilsalg.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...