Gå til innhold

TV-signaler på en Phillips 65PUS6703


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Kan noen fortelle meg hvordan jeg kan se på TV med en "vanlig" TV kjøpt på komplett.

 

Det er denne:

https://www.philips.no/c-p/65PUS6703_12/6700-series-svaert-slank-4k-uhd-led-smart-tv-med-tresidig-ambilight

 

Vil man ved å koble til en antenne kunne ta imot TV-signaler fra NRK, eller MÅ man bruke en digital boks i tillegg til TVen av noe slag?

 

Ja, jeg prøver å finne ut om jeg er lisenspliktig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

NRK lisensen slik vi kjenner den avvikles fra 1. januar 2020. 

 

Fra den dato er det inntekten din som avgjør hvor mye du må bidra med til NRK helt uavhengig om du eier TV eller noe som helst annet apparat til å ta inn TV og radiosendinger. 

 

TV'en du linker til vil forøvrig kunne ta inn NRK sine signaler fra det digitale bakkenettet uten noen ekstra dekoder. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

NRK lisensen slik vi kjenner den avvikles fra 1. januar 2020. 

 

Fra den dato er det inntekten din som avgjør hvor mye du må bidra med til NRK helt uavhengig om du eier TV eller noe som helst annet apparat til å ta inn TV og radiosendinger. 

 

TV'en du linker til vil forøvrig kunne ta inn NRK sine signaler fra det digitale bakkenettet uten noen ekstra dekoder.

Ja, jeg mistenker jeg ikke kommer unna.

 

NRK vil heller ikke plombere TVen min (noe jeg gjerne gjør, for jeg skal ikke se på TV på den likevel) siden de skal over på ny ordning fra nyttår. Og "da er det ikke lengre aktuelt" sier de.

Lenke til kommentar

Det toget er nok gått. 

 

Har du anskaffet TV mottaker inneværende år så er du lisenspliktig. 

 

For å slippe å betale må du melde inn TV som plombert før terminen starter. Dvs. før 1. juli 2019 som var aller siste termin for "normal" lisensinnkreving. 

Endret av Valotunk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...