Gå til innhold

Dette er de 10 mest attraktive arbeidsplassene blant unge teknologer i Norge


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kåringen av landets beste arbeidsplasser baserer seg på tre faktorer; arbeidsgiverens rykte; arbeidsgiverens opplevde fremgang i markedet; og om respondentene ønsker å jobbe hos arbeidsgiveren eller ikke.

 

Her er listen over de 10 mest populære arbeidsplassene blant unge med teknologi-bakgrunn:

 

  • Google
  • Aker Solutions
  • Sintef
  • Kongsberg Gruppen
  • Apple
  • AF Gruppen
  • Multiconsult
  • Cisco
  • Microsoft
  • Tesla

 

Jeg ser flere på denne listen som ikke har arbeidsplasser i Norge, noe som får meg til å tro at det er lagt veldig lite tanker og planer bak svarene, men at det heller er en tilnærming som går på at Apple høres kult ut, derfor vil jeg jobbe hos Apple. Selv om Apple ikke driver med utvikling i Norge, og er kjent for å være en beinhard arbeidsplass som melker idéer fra nyansatte og sparker de ut døra.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg ser flere på denne listen som ikke har arbeidsplasser i Norge, noe som får meg til å tro at det er lagt veldig lite tanker og planer bak svarene, men at det heller er en tilnærming som går på at Apple høres kult ut, derfor vil jeg jobbe hos Apple. Selv om Apple ikke driver med utvikling i Norge, og er kjent for å være en beinhard arbeidsplass som melker idéer fra nyansatte og sparker de ut døra.

 

Ja samme her, som Tesla. Kan ikke se hva som er så veldig spennende med å jobbe i Tesla Norge. Fremont, ok. Men Norge? Nope! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

om man spør oslo teknologister kommer nok ikke disse aller høyest. men de er kjent.

mange ønsker heller:

every

capgemini

telenor

 

og andre hvorfor?

disse selskapene har faktisk kontorer i Norge som en ikke flytter til. jeg selv vil nok si at mange av de som er nevnt i listen ikke er på hovedlisten til folk, men heller også spørre hvordan var spørsmålet satt opp i første omgang. om det var alternativer eller fritekst. begge er ganske dårlige på dette spørsmålet. annen grun til at jeg stiller spørsmål om denne undersøkelsen i det heletatt kan sees på som legit er at en student somregel ikke har dette svaret klart for seg. google høres ut som spennene men samtidig...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

om man spør oslo teknologister kommer nok ikke disse aller høyest. men de er kjent.

mange ønsker heller:

every

capgemini

telenor

 

og andre hvorfor?

disse selskapene har faktisk kontorer i Norge som en ikke flytter til. jeg selv vil nok si at mange av de som er nevnt i listen ikke er på hovedlisten til folk, men heller også spørre hvordan var spørsmålet satt opp i første omgang. om det var alternativer eller fritekst. begge er ganske dårlige på dette spørsmålet. annen grun til at jeg stiller spørsmål om denne undersøkelsen i det heletatt kan sees på som legit er at en student somregel ikke har dette svaret klart for seg. google høres ut som spennene men samtidig...

 

"Undersøkelsen gjennomføres i to faser, hvor første fase er fritekst-nominering av selskaper og egenskaper. og andre fase er måling av de nominerte selskaper og egenskaper."

 

Faktaboks fra: https://shifter.no/dnb-danker-ut-google-her-vil-flest-med-it-bakgrunn-jobbe/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...