Gå til innhold

TEST: Logitech MX Master 3 og Logitech MX Keys


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er en typisk «Windows-layout» på tastaturet, men noen av tastene er merket med dobbeltfunksjoner som avhenger av om du bruker Windows eller Mac OS.

 

Ring akuttkontoret ved International Organization for Standardization, vi har en situasjon! 

 

post-19503-0-69088600-1570801847_thumb.jpg

 

Pipe overload. Jeg foreslår vi låser inne en representant for hvert av de nordiske landene, en fra Logitech og en fra ISO, potensielt også en fra Microsoft og en fra Apple, til de kommer fram til en enighet. Dette er tragisk.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Ring akuttkontoret ved International Organization for Standardization, vi har en situasjon! 

 

attachicon.gifpipe-tasten.jpg

 

Pipe overload. Jeg foreslår vi låser inne en representant for hvert av de nordiske landene, en fra Logitech og en fra ISO, potensielt også en fra Microsoft og en fra Apple, til de kommer fram til en enighet. Dette er tragisk.

 

tenor.gif

 

Unsure if irony or not..

Endret av daniel_984
Lenke til kommentar

 

Det er en typisk «Windows-layout» på tastaturet, men noen av tastene er merket med dobbeltfunksjoner som avhenger av om du bruker Windows eller Mac OS.

 

Ring akuttkontoret ved International Organization for Standardization, vi har en situasjon! 

 

post-19503-0-69088600-1570801847_thumb.jpg

 

Pipe overload. Jeg foreslår vi låser inne en representant for hvert av de nordiske landene, en fra Logitech og en fra ISO, potensielt også en fra Microsoft og en fra Apple, til de kommer fram til en enighet. Dette er tragisk.

At man skal tyne en ekstra femmer av produksjonskostnaden for et tastatur til tolv hundre spenn ved å klesse på "nordisk" tegnsett er ikke tragisk, det er faen hente meg kriminelt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Unsure if irony or not..

 

Fasit: ikke ironisk.

 

Når de selger tastaturer med priser opp mot to tusen, designet av designere for å se ut som smykker for så å ødelegge utseendet komplett med maling, inklusive sju pipe-symboler er det noen av oss som synes de kunne gjort den siste biten bedre.  

  • Liker 1
Lenke til kommentar

At man skal tyne en ekstra femmer av produksjonskostnaden for et tastatur til tolv hundre spenn ved å klesse på "nordisk" tegnsett er ikke tragisk, det er faen hente meg kriminelt.

 

Egentlig enig, men jeg tror ikke det er produksjonskostnadere som spares. Jeg tror det er distributørleddet der de store innkjøperne (Elkjøp og Komplett) vil kjøpe samme modellen til alle de nordiske landene, og heller bestiller nordiske versjoner. Dermed blir det ikke nok omsetning på nasjonale varianter. 

Endret av tommyb
Lenke til kommentar

|-krisa til side, de har ødelagt tastaturet ved å forskyve F-raden til høyre for å få plass en smellfeit escape-tast.

 

Ser at escape-tasten er stor, men det er ganske vanlig fra Logitech å ha F-raden forskjøvet, og litt forskjellig hver gang. Her er noen av tastaturene jeg har brukt (men i internasjonal versjon på bildene): 

 

UltraX: 

 

104063_1_f.jpg

Dinovo Keyboard for Laptops: 

23-126-044-10.jpg

Dinovo Edge:

 23-126-008-23.jpg

K800:

1261466_sa.jpg

 

Av disse likte jeg F-raden på Dinovo Keyboard for Notebooks desidert dårligst. Raden var for tett inntil de andre tastene som blant annet betydde at hver gang jeg skulle trykke backspace, traff jeg eject-knappen. Ellers et bra tastatur med gode taster. DiNovo Edge hadde også gode taster, men dårlig maling på tastene. Plasseringen på pil-tastene og mangel på numerisk tastatur, pluss dårlig batteritid gjorde det tastaturet suboptimalt. K800 bruker jeg fortsatt, bra tastatur men litt mer slark i tastene enn de andre. Og UltraX bruker jeg også ennå. De lave, faste tastene gir god hastighet. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...