Gå til innhold

Finnes det telefonklokker uten GPS?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg vurderer en såkalt telefonklokke til ungene, men jeg av den småpranoide typen og ønsker ikke GPS-mottaker i klokka. Jeg har arfaring med at GPS-sporing (og andre funksjoner) ikke skrus av på enheter, men bare fjerner visningen til deg og fortsetter å lagre unna data.

 

Finnes det en telefonklokke (ikke nødvendigvis smartklokke) uten GPS?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilke funksjoner er du ute etter i en "telefonklokke"? Det er mange trenings-/smartklokker som ikke har GPS, som Fitbit Charge 2 og 3, Versa (alle varianter), noen modeller fra Suunto, noen fra Garmin (som Vivoactive HR (den uten +), og mange eldre modeller av smartklokker er uten, inkl Apple Watch Series 7000 og 1. I enkelte klokker som har GPS kan denne slås av, men ikke alle.

 

Hva er problemet med å ha GPS i klokken? GPS er normalt ikke aktivert med mindre man er i treningsmodus, og den rapporteres uansett bare til den tilhørende appen. Slå av appens tilgang til 4G, så sendes ingen data ut fra mobilen fra appen.

Lenke til kommentar

Hvilke funksjoner er du ute etter i en "telefonklokke"? Det er mange trenings-/smartklokker som ikke har GPS, som Fitbit Charge 2 og 3, Versa (alle varianter), noen modeller fra Suunto, noen fra Garmin (som Vivoactive HR (den uten +), og mange eldre modeller av smartklokker er uten, inkl Apple Watch Series 7000 og 1. I enkelte klokker som har GPS kan denne slås av, men ikke alle.

 

Hva er problemet med å ha GPS i klokken? GPS er normalt ikke aktivert med mindre man er i treningsmodus, og den rapporteres uansett bare til den tilhørende appen. Slå av appens tilgang til 4G, så sendes ingen data ut fra mobilen fra appen.

 

Det er til barn.

 

Jeg er egentlig ute etter at de skal kunne ringe og ta imot samtaler, og helst kun fra et gitt sett med nummer. Enheten må være selvstendig (med eget SIM-kort) slik at den ikke er avhengig av Smarttelefon.

 

Egentlig ønsker jeg færrest mulig funksjoner i tillegg til dette. De klokkene jeg har sett som inneholder GPS har også som regel kamera og musikkspillere osv. Nesten som smartklokker.

 

Jeg er ikke ute etter et en diskusjon om behovet for GPS, kun om det finnes alternativer uten :-)

Lenke til kommentar

Hvis noen er interessert, endte jeg opp med denne:

https://www.amazon.com/gp/product/B07LDTLSG1/ref=ppx_yo_dt_b_asin_title_o00_s00?ie=UTF8&psc=1

Den har ikke GPS, selv om den har basestasjon-lokalisering.

 

Det var et par andre mulige med enda færre funksjoner, men de hadde såpass dårlig kvalitet (reviews) at jeg ikke turde kjøpe dem.

 

Jeg ønsker meg ei klokke med bare telefonifunksjon selv, til trening. Google kan tracke meg til vanlig, vil være i fred på løpetur...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...