Gå til innhold

Alternativer til Adata XPG SX8200 Pro 1TB


Anbefalte innlegg

Heisann,

 

Jeg vil bygge Black Refinery-PC-en her inne, men er litt utålmodig og det er litt lang leveringstid på harddisken som ligger inne der. Er det gode alternativer til Adata XPG SX8200 Pro 1TB som jeg eventuelt kan prøve å finne med kortere leveringstid enten på Netonnet på Sandnes eller som Komplett eller andre har inne på eget lager, ikke leverandørlager?

 

Bruker ellers stort sett komponenter fra Black Refiner, så hovedkortet er MSI B450 GAMING PLUS MAX.

 

Trenger en disk på 1tb med høy r/w-hastighet.

Endret av hsalthe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er vel B450 i "Black Refiniery" nå .. (?)

Hva med å gå X570 og kjøpe Corsair MP600?

 

Alternativt Samsung 970 Evo.

Jeg har bestilt hovedkortet, så går for B450 ja. Samsung 970 Evo er mer enn 500 kroner dyrere enn Adata-disken? 

Endret av hsalthe
Lenke til kommentar

Samsung er griske. En kompis av meg jobber mye med samsung og sier det er et rasshøl firma :p Men fortsatt en god SSD ...

 

Hvis du vil ha value (og ikke se så mye på spec'en, heller bare oppleve hvordan den yter) så kan jeg anbefale Intel 660p.

https://classic.prisjakt.no/product.php?p=4906050

 

Den er ikke "det beste", og hvis man skriver ENORME MENGDER til den er den heller ikke den mest holdbare.

For 98% av norges befolkning er den et godt kjøp, og er vel et at de beste kjøpene mhp value

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Samsung er griske. En kompis av meg jobber mye med samsung og sier det er et rasshøl firma :p Men fortsatt en god SSD ...

 

Hvis du vil ha value (og ikke se så mye på spec'en, heller bare oppleve hvordan den yter) så kan jeg anbefale Intel 660p.

https://classic.prisjakt.no/product.php?p=4906050

 

Den er ikke "det beste", og hvis man skriver ENORME MENGDER til den er den heller ikke den mest holdbare.

For 98% av norges befolkning er den et godt kjøp, og er vel et at de beste kjøpene mhp value

Så grei til å feks ha spill/steam biblioteket på?  :hmm:

Lenke til kommentar

Så grei til å feks ha spill/steam biblioteket på?  :hmm:

Ja, det er mange som mener at man bør unngå QLC på f.eks primærdrev, hvor det skrives til mye. TLC (som vi finner i de mer pupulære/raskere SSD'ene) skal på papiret tåle 5 ganger flere sykluser. Greia med QLC er selvsagt produksjonspris, som igjen viser seg på prisene vi betaler. 

 

Man kan regne på dette og vurdere det selv .. Normalt sett vil jeg påstå at gamere og vanlige folk kan bruke QLC til alt. Drevet lever mange år .. Driver man med video prosessering eller flytter mye data f.eks, så kan man vurdere en annen SSD. Intel 660p skal iallfall tåle å skrive 100 GB hver dag i 5 år. Det betyr at hvis du installerer Doom (2016) 2000 ganger så har du fortsatt godt med levetid igjen (for å prøve å sette det i perspektiv).

 

Til sekundærdrev for spill kan jeg også anbefale å sette opp en optane akselerert harddisk hvis man har støtte for sånn (f.eks Z370/390). Det er billig og kjapp lagring. Fungerte veldig bra til steam biblioteket.

 

Edit: Rydda litt 

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...