Gå til innhold

Ny Steam-funksjon lar deg spille lokal flerspiller over nettet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse



 



Det er vel ikke så mange PCspill er det som i det hele tatt har "same-screen multiplayer"?


 

 


- Flere eldre, særlig Racing-spill, hadde muligheten til å spille i Split-Screen.
Noen Strategy-spill hadde også denne muligheten.
Settlers-serien var/er en av disse.

Men ja, du har et poeng der...
Å utelukkende basere en slik løsning på Split-Screen er å skyte seg selv i foten.

Da finnes der langt bedre løsninger for LAN over WAN.
Hamachi er en alternativ løsning til Steam sin løsning.

Har ikke brukt det på flere år, men kan huske at det var litt knotete å få ting opp å gå knirkefritt.
Mye kan ha blitt gjort for å utbedre disse problemene siden den gang.
Men det var veldig digg når det først fungerte som det skulle.

Til og med "DosBox vs DosBox" fungerte over WAN.
Noe som satte nostalgien i høygir...he he...


 

Endret av BizzyX78
Lenke til kommentar

 

Det er vel ikke så mange PCspill er det som i det hele tatt har "same-screen multiplayer"?

 

Eneste spilltypen jeg kan komme på er "hot-seat" baserte spill. Hvor en klar favoritt er Heroes of might and magic 3.

Den uoffisielle ekspansjonen Horn of the Abyss gir tilgang til en online lobby og den fantastiske funksjonen "simultaneous turns", som gjør at turene utføres samtidig helt til man interagerer med hverandre.

Lenke til kommentar

Første jeg tenkte når jeg leste dette var at nå kan jeg endelig spille Street Fighter X Tekken online. Netcoden på det spillet er så katastrofalt ræva at 'Remote Play Together' kommer til å bli en klar forbedring uansett input lag. :D

Ellers har jeg lenge hatt lyst til å spille Jamestown, Cuphead og Sky Force Reloaded med kompiser, så denne nye funksjonen ser jeg faktisk veldig frem til!

Endret av Couchfighter
Lenke til kommentar

 

 

Det er vel ikke så mange PCspill er det som i det hele tatt har "same-screen multiplayer"?

 

Eneste spilltypen jeg kan komme på er "hot-seat" baserte spill. Hvor en klar favoritt er Heroes of might and magic 3.

Den uoffisielle ekspansjonen Horn of the Abyss gir tilgang til en online lobby og den fantastiske funksjonen "simultaneous turns", som gjør at turene utføres samtidig helt til man interagerer med hverandre.

Oi, det må jeg sjekke ut. Synd den ikke kom for 20 år siden når vi spilte det på gutterommet, var ikke akkurat megafett å vente i 1 time på sin runde den gangen ass :D

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...