Gå til innhold

Hvorfor stengte dere tråden?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Som presisert i moderatormeldingen ble tråden stengt fordi tilbakemeldinger til forumet skal tas under nettopp Tilbakemeldinger til forumet. Om du ønsker en videre diskusjon rundt dette må du gjerne opprette en ny tråd i riktig underforum, slik som du har gjort med denne tråden. På den måten slipper man at listen over tråder i et underforum fylles opp med tilbakemeldinger til selve forumet. Det har med andre ord ingenting med kritikk å gjøre, og vi setter stor pris på når medlemmer ønsker å bidra til forumet slik at både innhold og kategorier gir grunnlag for gode diskusjoner. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Kontorstol skrev (På 10.10.2019 den 18.51):

Som presisert i moderatormeldingen ble tråden stengt fordi tilbakemeldinger til forumet skal tas under nettopp Tilbakemeldinger til forumet. Om du ønsker en videre diskusjon rundt dette må du gjerne opprette en ny tråd i riktig underforum, slik som du har gjort med denne tråden. På den måten slipper man at listen over tråder i et underforum fylles opp med tilbakemeldinger til selve forumet. Det har med andre ord ingenting med kritikk å gjøre, og vi setter stor pris på når medlemmer ønsker å bidra til forumet slik at både innhold og kategorier gir grunnlag for gode diskusjoner. 

Får moderatorer så dårlig betalt at de ikke klarer å flytte tråder lengre? 

Lenke til kommentar
Kontorstol skrev (1 minutt siden):

Administratorer, moderatorer og veiledere arbeider frivillig og får ikke betalt. Det gjøres alltid en vurdering om en feilpostet tråd skal flyttes eller stenges, og i tilfellet som refereres til over ble tråden stengt. 

Da syns jeg vurderingen burde bli forklart rundt årsaken til at det havner på en stengning av tråden, fremfor at den kun flyttes. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om man ikke får betalt, er sunn fornuft verdens enkleste leveregel! Å bare stenge tråder, slette poster og dele ut advarselspoeng i hytt og pine uten å gi folk i det minste en SJANS til å endre innhold via privat melding først, er bare helt sinnssykt idiotisk modereringsstil. Og ikke minst at folk som går på person får lov til å ha dritten sin stående og de som prøver å være saklige får reaksjoner.

Lenke til kommentar
Taurean skrev (1 minutt siden):

Om man ikke får betalt, er sunn fornuft verdens enkleste leveregel! Å bare stenge tråder, slette poster og dele ut advarselspoeng i hytt og pine uten å gi folk i det minste en SJANS til å endre innhold via privat melding først, er bare helt sinnssykt idiotisk modereringsstil. Og ikke minst at folk som går på person får lov til å ha dritten sin stående og de som prøver å være saklige får reaksjoner.

100% enig. Det er så latterlig å bevitne enkelte ganger der man gjerne bruker 30 minutter på et innlegg, som slettes grunnet et svar til et personangrep der man lures inn i det samme nivået selv, hvor denne delen dekker 0.5% av innleggets innhold. 

Skal man slette et personangrep fra part A, så slett deler av et sitat som inneholder det i part B som inneholder det part A sier. Ikke HELE innlegget. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er umulig å forholde seg til at vi skal få brukere til å redigere innleggene sine for å ta tak i ting før de spinner ut i en negativ spiral, det kan ta flere timer eller dager før en bruker ser en eventuell PM fra en moderator og da er det somregel for sent. At vi skal skrive om innleggene deres er og helt uaktuelt da vi plutselig veldig fort går på dypt vann i forhold til at vi plutselig kan endre kontekster osv så det gjør vi bare ikke. 

Om du har et stort innlegg du har skrevet som har blitt fjernet grunnet deler av innlegget anbefaler jeg å fyre av en PM til moderator som har gjort modereringen så kan h*n eventuelt sende deg teksten som har blitt fjernet over PM slik du slipper å skrive alt på nytt igjen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Evil-Duck skrev (1 time siden):

Det er umulig å forholde seg til at vi skal få brukere til å redigere innleggene sine for å ta tak i ting før de spinner ut i en negativ spiral, det kan ta flere timer eller dager før en bruker ser en eventuell PM fra en moderator og da er det somregel for sent. At vi skal skrive om innleggene deres er og helt uaktuelt da vi plutselig veldig fort går på dypt vann i forhold til at vi plutselig kan endre kontekster osv så det gjør vi bare ikke. 

Om du har et stort innlegg du har skrevet som har blitt fjernet grunnet deler av innlegget anbefaler jeg å fyre av en PM til moderator som har gjort modereringen så kan h*n eventuelt sende deg teksten som har blitt fjernet over PM slik du slipper å skrive alt på nytt igjen.

Om et innlegg har innhold som ikke er akseptabelt, så sett en sort strek over innholdet, og gi personer muligheten til å redigere seg selv, med en moderatormelding som siterer innholdet. Over tid så ville dette vært en mye bedre løsning, siden de som er møkka-folk faktisk får ris på lanken, for alles skue fremfor at postene bare forsvinner, og de får en pause på 1-2 dager og er tilbake med samme stil. 

Over tid så ville dette faktisk kunne gjøre til at folk modererte seg selv i større grad enn idag. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Evil-Duck skrev (2 timer siden):

Det er umulig å forholde seg til at vi skal få brukere til å redigere innleggene sine for å ta tak i ting før de spinner ut i en negativ spiral, det kan ta flere timer eller dager før en bruker ser en eventuell PM fra en moderator og da er det somregel for sent. At vi skal skrive om innleggene deres er og helt uaktuelt da vi plutselig veldig fort går på dypt vann i forhold til at vi plutselig kan endre kontekster osv så det gjør vi bare ikke. 

Om du har et stort innlegg du har skrevet som har blitt fjernet grunnet deler av innlegget anbefaler jeg å fyre av en PM til moderator som har gjort modereringen så kan h*n eventuelt sende deg teksten som har blitt fjernet over PM slik du slipper å skrive alt på nytt igjen.

Jeg skriver alt ned på notisblokk, og lar det stå til jeg slår av pc'en, hvis jeg ikke vil lagre det for eget formål. Oppfordrer alle til å gjøre dette, for det er jo helt villbass hvordan ting slettes og moderéres her på forumet.

 

oophus3do skrev (1 time siden):

Om et innlegg har innhold som ikke er akseptabelt, så sett en sort strek over innholdet, og gi personer muligheten til å redigere seg selv, med en moderatormelding som siterer innholdet. Over tid så ville dette vært en mye bedre løsning, siden de som er møkka-folk faktisk får ris på lanken, for alles skue fremfor at postene bare forsvinner, og de får en pause på 1-2 dager og er tilbake med samme stil. 

Over tid så ville dette faktisk kunne gjøre til at folk modererte seg selv i større grad enn idag. 

Ser her ja, genialt forslag!! Da slipper man å miste en helt post som igjen tar kontekst vekk fra tråden!! Men jeg gir det en 1% sjans for at dette forslaget blir hørt og testet, for lederskapet på forumet er her -ikke- åpenhodet og løsningsorientert.

Lenke til kommentar

Er litt enig med postene over. Mange av administratorene og moderatorene er flinke i det de gjør, mens andre holder jo på som ville vesten..

Eksempel: Jeg lagde en post i tråden "Tilbameldinger: Hva synes du?" hvor jeg besvarte et av medlemmene her på forumet på hvordan han kunne løse et problem han opplevde.

Plutselig fant jeg ikke tilbake posten jeg hadde laget, så mistenkte at jeg enten hadde postet feil, eller bare at forumet tuller.. Senere dukker denne meldingen opp i samme tråd.

image.png.3fdf96fa07b2c62dc2bf7951330138a7.png

 

Ikke får jeg melding på PM eller noenting hva det gjaldt.

I dag lagde jeg en post i tråden: Diskusjon om reklamen i toppen av siden også den har forsvunnet på magisk vis. Igjen, ingen melding i PM på hvorfor, eller noe sånt.

Blir tullete om man må sende "klager" til Øysten (Innholdsansvarlig, Diskusjon.no) da han garantert har bedre ting å gjøre.

Frister mer å spørre om de kan fjerne alle mine innlegg her inne når de sensurer i hytt og pine.

 

Edit: 
Dette var forøvrig posten jeg svarte på, som ble fjernet 
image.thumb.png.e3afca967b533ab3bc3efdaa180046c6.png

Den posten jeg oppretta, mener jeg på at @TheDarkSapling - SCM quota meg på, som også ser ut til å ha blitt fjernet(?).

 

Endret av Merko.
Tilleggsinfo.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg tror du forveksler tråden med en annen "tilbakemeldingstråd", det har blitt opprettet en del av dem i det siste.
Jeg kan ikke se at noen innlegg som er skrevet av deg er fjernet i tråden du lenket til.

Innleggene som ble fjernet var kommentarer på en moderering, som ikke hørte hjemme i en tråd som omhandler den nylige forumoppgraderingen.

Når det gjelder den andre tråden hvor innlegget som handler om å fjerne tomrommet etter adblock som har fjernet selve reklamen, ble fjernet, så må @Øystein svare på akkurat det. 

Endret av Uderzo
Lenke til kommentar
Gavekort skrev (11 minutter siden):

Dette er ikke en samletråd for enkeltsaker. Har dere klager eller kommentarer så kan dere lage en egen tråd i private henvendelser, sende PM til en administrator eller sende epost til [email protected].

Videre diskusjoner som ikke kan relateres til førstepost vil bli fjernet.

Blir ingen diskusjon når ingen tar opp poengene som blir lagt ned. Hvorfor fjerne hele poster om deler av den må modereres? Det er særlig et problem når man må fjerne en diger post fordi en liten del av den siterer en annen post dere må fjerne. Såpass sløve kan dere umulig være. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
12 minutes ago, oophus3do said:

Blir ingen diskusjon når ingen tar opp poengene som blir lagt ned. Hvorfor fjerne hele poster om deler av den må modereres? Det er særlig et problem når man må fjerne en diger post fordi en liten del av den siterer en annen post dere må fjerne. Såpass sløve kan dere umulig være. 

Vi må av og til av med silkehanskene for å gjøre jobben vår. Jeg fratar ingen retten til å klage, men akkurat som å skrike i Stortinget så finnes det varianter av klager som er uønsket fordi det er ikke-konstruktivt og rotete.

Jeg understreker at dette ikke er en samletråd, og om dere vil få ytringene gjennom så må dere finne et annet sted. Vanligvis ville jeg valgt å stenge denne tråden, men av hensyn til emnet så velger jeg å ikke gjøre det. Vær vennlig og møt meg halvveis.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...