Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Verdi Harley-Davidson Sportster 1959


Kyrre S.

Anbefalte innlegg

Min far tenker å kvitte seg med en Harley-Davidson, og jeg har engasjert meg litt for å hjelpe. Det er egentlig ikke av noen annen grunn enn at det er interessant, og for å få noe fart på dette. Jeg kan ingenting om motorsykler, bare så det er sagt med en gang. 

 

Finnes det noe pris-område en Harley-Davidson Sportster fra 1959 ligger i? Jeg skjønner det blir veldig forskjellig fra sykkel til sykkel .. Men går det ann f.eks å si at en strøken utgave med alt orginalt koster rundt X kroner, og en fungerende utgave med det meste orginalt koster Y kroner?

 

Dette skal være 883 kubikkcm og er denne typen (bilde hentet fra nettet).

 

Harley-Davidson-Sportster-1957.jpg

 

Min far har satt seg en minimumspris. Hvis denne ikke oppnås så selger han ikke. Men det er jo ikke det samme som at det er en fornuftig pris, og jeg ønsker ikke selge denne for denne prisen hvis den er ufornuftig.

 

Er det noen her som er godt kjent med priser på slikt?

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uten at jeg har veldig peiling på Harley priser, er dette en relativt skjelden sykkel. Hvis den er i ok stand, bør du få 100 000 i alle fall. Det beste er nok å ringe til noen forhandlere, og bare spørre rett ut hva den kan være verdt på finn.

Takk for svar. Ja, jeg skal snakke med en lokal forhandler også. Jeg liker bare å sjekke litt forskjellige kilder :)

 

Edit: 

Det som går igjen er at prisene på Harley er ofte urealistiske (hvis man ser på Finn). Markedet er rimelig metta, og det meste av sykler som er produsert er jo rundt ennå.

Har man en sykkel som er litt mer sjelden, denne er restaurert med orginale deler og ikke er blitt sagd og modda på (på 60-70 taller ble vel mye rart gjort?) så har man kanskje en sykkel som er verd litt. Sportster fra slutten av 50 tallet er litt sjelden, ikke veldig (sånn jeg har forstått det). Her er iallfall ikke gjort noe "hack-job" og delene er for det meste orginale etter mange månder på Harley-forum og kjøp av deler fra inn og utland.

 

Har kontaktet en lokal sjappe, tar det litt videre der. Skal få ut noen bilder her også tenkte jeg.

Jeg er ganske god på kjøp og salg, og for meg er det viktig at prisen er korrekt for både kjøper og selger. 

Endret av Kyrre S.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...