Gå til innhold

Dette blir bedre i PC-versjonen av Red Dead Redemption 2


Anbefalte innlegg

Kjøp standardversjonen.

Det du får med i ultimate utgaven bytter du ut etter noen minutter spilling.

Takk for svar.

 

Her er det som følger med ekstra i Ultimate vs Special edition:

Bonus Outfits: Get two exclusive outfits for your online character. The Blackrose Bounty Hunter Outfit features a long oxblood-colored coat, a vest with gold pocket watch chain, and dark pants tucked into chocolate leather boots. The Copperhead Enforcer Outfit features a fur-lined saddle-brown leather waistcoat, two-tone gloves, and pinstripe black pants tucked into black leather boots.

 

Black Chestnut Thoroughbred: Outrun the competition with this thoroughbred racehorse in a striking black chestnut coat and also receive the exclusive High Plains Cutting Saddle beautifully crafted in jet-black leather with gold metal accents. This horse and saddle are available in online.

 

Free Access to the Survivor Camp Theme: Customize your own personal Camp in online with free access to the Survivor theme.

 

Free Access to Additional Weapons: Get access to the Volcanic Pistol, Pump Action Shotgun and Lancaster Varmint Rifle, free of charge from Gunsmiths in online.

 

Rank Bonuses: As a great start for all Ultimate Edition players, you can rank up faster in online, up to rank 25.

Endret av KalleKanin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Disse duplikatene er vel tilstede pga. gammeldagse tekniker mot optiske media og selv harddisk snurreplater hvor det var greit at alt lå nær hverandre på plata til enhver tid.

 

I grunn er det på tide at spill detekterer om det installeres på en SSD hvor det så bare lager junctions/hardlinks eller hele systemet skippes.

Tenkte det samme, dette var standard og veldig nyttig tilbake i PS2 tiden der du ikke hadde harddisk. 

Kan ikke se at det har stor verdi på en PS4. Hjelper kanskje litt med load times men neppe mye. 

Lenke til kommentar

Takk for svar.

 

Her er det som følger med ekstra i Ultimate vs Special edition:

 

[Noe online greier]

 

Så det er bare online ting? Jeg tror aldri jeg kommer til å spille dette online noe særlig - spesielt med hvor mye cheating det var i GTA Online. Tviler på Rockstar har lært så mye siden det.

 

Tenkte det samme, dette var standard og veldig nyttig tilbake i PS2 tiden der du ikke hadde harddisk.

Kan ikke se at det har stor verdi på en PS4. Hjelper kanskje litt med load times men neppe mye.

 

Ja, har aldri hørt om at dette er brukt til PC, selv om de fleste spiller på 7200 RPM harddisker.

Endret av Omnia vincit amor
Fletting.
Lenke til kommentar

 

Takk for svar.

 

Her er det som følger med ekstra i Ultimate vs Special edition:

 

[Noe online greier]

 

Så det er bare online ting? Jeg tror aldri jeg kommer til å spille dette online noe særlig - spesielt med hvor mye cheating det var i GTA Online. Tviler på Rockstar har lært så mye siden det.

Klærne og hesten kan man vel bruke i singleplayer, men det blir litt lite.

Hestene har forskjellige kvaliteter i spillet, hvor raskt de kan løpe osv. Tidlig i spillet har du muligheten til å skaffe deg langt bedre hester enn den du kan kjøpe her.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Så det er bare online ting? Jeg tror aldri jeg kommer til å spille dette online noe særlig - spesielt med hvor mye cheating det var i GTA Online. Tviler på Rockstar har lært så mye siden det.

 

 

Ja, har aldri hørt om at dette er brukt til PC, selv om de fleste spiller på 7200 RPM harddisker.

Tror standard HDD har vært 5400RPM i rimelig lang tid, med mindre brukeren gjør et bevisst valg. megatexture streaming og der man ser ymse tilfeller av texture popins har nok hatt nytte av det på snurredisker.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Tror standard HDD har vært 5400RPM i rimelig lang tid, med mindre brukeren gjør et bevisst valg. megatexture streaming og der man ser ymse tilfeller av texture popins har nok hatt nytte av det på snurredisker.

 

Er det ikke bare bærbare PCer hvor 5400 RPM har vært "standard"?

Jeg synes å huske at selv min PC fra 90-tallet hadde 7200 RPM.

Det kom faktisk en 10 000 RPM HD allerede i 1996.

Lenke til kommentar

Veldig sjelden jeg så OEM PCer med 7200RPM, selv workstations. Men nå har jeg ikke sett alle PCer og selv har jeg kun handlet SSD siste 5 år.

 

Men jeg skal ikke spise hatten min om jeg husker feil ;)

 

EDIT:
10000RPM var stort sett SCSI og SAS til servere, SAN osv. Ofte mer kostbart enn det smakte og mer varme i kassene. Begynte selv med Compaq servere i 1994 så kjenner til historikken.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

 

Tror standard HDD har vært 5400RPM i rimelig lang tid, med mindre brukeren gjør et bevisst valg. megatexture streaming og der man ser ymse tilfeller av texture popins har nok hatt nytte av det på snurredisker.

 

Er det ikke bare bærbare PCer hvor 5400 RPM har vært "standard"?

Jeg synes å huske at selv min PC fra 90-tallet hadde 7200 RPM.

Det kom faktisk en 10 000 RPM HD allerede i 1996.

Ps4, ps4 pro, Xbox one, One s of one x bruker alle 2,5" HDD med 5400 RPM.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hehe, selvsagt. Er det mange monitorer med full HDR+Gsync ute ennå?

 

Jeg håper de med PC release patcher hvertfall X1X til å få full HDR støtte i spillet. Er ingen grunn til at X1X folket skal bli hengende langt etter på det konsollen faktisk støtter.

Det begynner å bli en del, men de er ikke billige. Har selv en Samsung CRG9. Det er Gsync støtte igjennom Freesync 2, funker plettfritt. :)

Lenke til kommentar

Er det ikke bare bærbare PCer hvor 5400 RPM har vært "standard"?

Jeg synes å huske at selv min PC fra 90-tallet hadde 7200 RPM.

Det kom faktisk en 10 000 RPM HD allerede i 1996.

 

Fortsatt mange av harddiskene som selges har kun 5400RPM.

Særlig i "ferdigbygde" PC'er.

 

Jeg har alltid kun gått for 7200-disker, og synes ofte det er 5400RPM-diskene som er på tilbud.

Særlig når man går litt opp i størrelse, koster 7200-diskene ofte litt mer.

Den mest populære disken på prisjakt nå er f.eks. en 5400-disk:

https://www.prisjakt.no/category.php?k=358

 

Selve disken:

https://www.prisjakt.no/product.php?p=4316394

 

Edit:

Rettet div skrive- og formatteringsfeil....

Endret av KalleKanin
Lenke til kommentar

 

Fortsatt mange av harddiskene som selges har kun 5400RPM.

Særlig i "ferdigbygde" PC'er.

 

Jeg har alltid kun gått for 7200-disker, og synes ofte det er 5400RPM-diskene som er på tilbud.

Særlig når man går litt opp i størrelse, koster 7200-diskene ofte litt mer.

Den mest populære disken på prisjakt nå er f.eks. en 5400-disk:

https://www.prisjakt.no/category.php?k=358

 

Selve disken:

https://www.prisjakt.no/product.php?p=4316394

 

Edit:

Rettet div skrive- og formatteringsfeil....

 

Jeg tviler ikke på at det er en del som handler 5400-disker, selv om jeg er overrasket, men jeg har alltid passet på å kjøpe 7200 så lenge jeg kan huske, og jeg kan ikke huske at de har kostet så mye mer.  :hmm:

 

Men nå til dags er det vel ikke SÅ viktig, siden de fleste har SSDer de bruker til OS og spill, og så en relativt treig med stor HDD til musikk og film og slikt. Det nærmer seg oppgraderingstid for PCen min, og da blir det nok hovedsaklig SSD, så beholder jeg den største harddisken til store filer til den dør.

Endret av Orwandel
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tviler ikke på at det er en del som handler 5400-disker, selv om jeg er overrasket, men jeg har alltid passet på å kjøpe 7200 så lenge jeg kan huske, og jeg kan ikke huske at de har kostet så mye mer.  :hmm:

 

Men nå til dags er det vel ikke SÅ viktig, siden de fleste har SSDer de bruker til OS og spill, og så en relativt treig med stor HDD til musikk og film og slikt. Det nærmer seg oppgraderingstid for PCen min, og da blir det nok hovedsaklig SSD, så beholder jeg den største harddisken til store filer til den dør.

 

Når noen kjøper AMD til gaming, så er jeg IKKJE overrasket over at noen kjøper 5400 disker i stedenfor 7200rpm.... Selv hadde jeg bare 15k sasdisker i raid-0 med Areca kontroller. Kom først inn i BF 2 alltid :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...