Gå til innhold

Dette blir bedre i PC-versjonen av Red Dead Redemption 2


Anbefalte innlegg

Jeg likte spillet veldig godt, men ble litt skuffet over at kontrollen føltes så gammeldags ut. Arthur var treg å styre, og å sikte på noe som helst uten å bruke auto aim var helt umulig i hektiske situasjoner. Jeg hater å bruke auto aim fordi det føles litt som juksing. Når jeg blir "tvunget" til å bruke dette så føler jeg at utviklerne kanskje har bommet litt. Sånn har jo rockstar-spill vært i alle år, men jeg synes kritikere kan begynne å påpeke dette litt mer i stedet for å pælme truser og 10'ere på alt av spill som kommer derfra. I tillegg synes jeg historien kunne vært noen timer kortere. Følte det ble litt mye av det samme i løpet av de siste timene. Bortsett fra det er spillet fantastisk med en herlig verden og super utvikling av karakterene. Vil anbefale pc-folk å sjekke det ut, og kanskje jeg skal prøve det på pc selv for å oppleve det med (muligens) bedre sikting.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

I tillegg kan utvikleren opplyse om at PC-versjonen av det særdeles kritikerroste westernspillet får støtte for HDR og ikke minst 4K-oppløsning

 

Så PC versjonen får støtte for HDR når særdeles få monitorer støtter HDR mens X1X versjonen ikke har det når veldig mange moderne TVer støtter HDR?

 

Forstå det den som kan :)

Fordi de vet at folk som eier HDR monitorer nå stort sett er super entusiaster og vil ha alle HDR titler. *rekker opp hånden*.

Lenke til kommentar

 

Ikke spillbare sier du? Jøss, jeg mener da at jeg satt å spilte dette i noen timer i går jeg.

 

Om du har noe å utsette på spillets mekanikker, så vil jeg anbefale deg å lage ditt eget spill isteden for å fortelle andre hvordan de skal lage sine spill

Selv om eg ikkje er imponert over gameplayet i RDR2, så har eg aldri påstått eg kunne lage noe bedre selv, heldigvis er det hundrevis av andre developers i verden som kan det, så eg slipper det.

 

Det eneste RDR2 var for meg, var ein fantastisk open world. Gameplay og story var godt under gjennomsnittet.

Nå skal det sies at kontrollsystemet nesten garantert er mye bedre på PC, satser på di har lagt denne "Realistiske" input delayen på hylla for PC versjonen.

Jeg hadde ikke tålmodighet til spillet. Kan like trege spill men det her fanga ikke interessen min heller. Har vel 15 timer i spilt. Folk klager over at Death stranding ser mer ut som en film enn et spill. At man kan se spillet istendfor for å faktisk spille. Da lurer jeg på hvordan de ser på Rdr2.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Fordi de vet at folk som eier HDR monitorer nå stort sett er super entusiaster og vil ha alle HDR titler. *rekker opp hånden*.

Hehe, selvsagt. Er det mange monitorer med full HDR+Gsync ute ennå?

 

Jeg håper de med PC release patcher hvertfall X1X til å få full HDR støtte i spillet. Er ingen grunn til at X1X folket skal bli hengende langt etter på det konsollen faktisk støtter.

Lenke til kommentar

Jeg hadde ikke tålmodighet til spillet. Kan like trege spill men det her fanga ikke interessen min heller. Har vel 15 timer i spilt. Folk klager over at Death stranding ser mer ut som en film enn et spill. At man kan se spillet istendfor for å faktisk spille. Da lurer jeg på hvordan de ser på Rdr2.

Alle har forskjellige preferansar, så det er sjølvsagt lov. Eg digga RDR2 og det sakte/meir realistiske tempoet er ein stor del av gleda for meg.

 

Ellers ser eg ikkje heilt kva du vil fram til med den samanlikninga. RDR2 har mange cutscenes, men stort sett har du kontroll over Arthur det meste av tida.

Lenke til kommentar

150 GB for et spill.. Det er drøyt mye lagringsplass..  :eek:

Skal bli gøy å måtte laste det ned over mobilnettet som blir strupet til 3 Mbps etter 5GB bruk. Mon tro om det lar seg gjøre å laste spillet ned på laptopen, for så å overføre filene fra en ekstern HDD eller minnepinne til den stasjonære?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Skal bli gøy å måtte laste det ned over mobilnettet som blir strupet til 3 Mbps etter 5GB bruk. Mon tro om det lar seg gjøre å laste spillet ned på laptopen, for så å overføre filene fra en ekstern HDD eller minnepinne til den stasjonære?

Tror ikke det skal være noe problemer dersom du skal ha set til steam.. Men det kan likevel ta tid å overføre fra HDD til HDD..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Er det egentlig mye når man har flere tera i maskinen?

Med alt som skal til for å lage noe slikt så syntes jeg det er imponerende at det er kun 150gig. Tidene forandrer seg?

Vet hva du mener, men det er sjukt mye innhold.. Husker når slike spill kom til konsoll og du måtte ha 5 disker som måtte byttes mellom haha. Minner kanskje litt om diskettiden for enkelte.

 

Nei jeg håper bare det kjører bra og fordi det er vanvittig mange filer som skal leses og prosseseres.

 

Utrolig at RDR var rundt 8 gb om jeg ikke tar feil. Det var et stort spill deg og.

Lenke til kommentar

har ikke noen ny pc lenger, men her er specs mine :

 

intel i7 5820k 3.3 ghz cpu

HyperX Fury 2133MHz 16GB RAM

coolermaster silent hybrid pro 1300w PSU

MSI RTX 2080 DUKE OC

Asus Rampage V Extreme, mobo

6.5 tb med diskplass

 

tror ikke jeg skal ha problemer med å installere det :p

kjøre det med stabil fps med alt på maks er vel en annen sak.

må nok oppgradere litt. flaskehalsen for min del er jo cpuen min :O

Lenke til kommentar

 

Er det egentlig mye når man har flere tera i maskinen?

Med alt som skal til for å lage noe slikt så syntes jeg det er imponerende at det er kun 150gig. Tidene forandrer seg?

Vet hva du mener, men det er sjukt mye innhold.. Husker når slike spill kom til konsoll og du måtte ha 5 disker som måtte byttes mellom haha. Minner kanskje litt om diskettiden for enkelte.

 

Nei jeg håper bare det kjører bra og fordi det er vanvittig mange filer som skal leses og prosseseres.

 

Utrolig at RDR var rundt 8 gb om jeg ikke tar feil. Det var et stort spill deg og.

Mye av innholdet er vel kopier av annet innhold.

 

Ifølge mark cerny så inneholder spider-man på PS4 opptil 400 kopier.

Slik at HDD skal klare å hente frem informasjonen hurtig nok.

 

Jeg vil tippe det er enda mer kopier i rdr med tanke på designet i spillet.

 

Nå når konsollene bytter over til SSD vil man ikke lengre trenge å legge ved slike kopier, så da kan størrelsen på spillet gå ned, eller utviklerne får mere plass til annet.

 

Rdr er vel også rundt 90 GB på konsollene, så man kan lure på hva de har fått inn på de ekstra 60.

Lenke til kommentar

Mye av innholdet er vel kopier av annet innhold.

 

Ifølge mark cerny så inneholder spider-man på PS4 opptil 400 kopier.

Slik at HDD skal klare å hente frem informasjonen hurtig nok.

 

Jeg vil tippe det er enda mer kopier i rdr med tanke på designet i spillet.

 

Nå når konsollene bytter over til SSD vil man ikke lengre trenge å legge ved slike kopier, så da kan størrelsen på spillet gå ned, eller utviklerne får mere plass til annet.

 

Rdr er vel også rundt 90 GB på konsollene, så man kan lure på hva de har fått inn på de ekstra 60.

 

Hæ? Kilde?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

har ikke noen ny pc lenger, men her er specs mine :

 

intel i7 5820k 3.3 ghz cpu

HyperX Fury 2133MHz 16GB RAM

coolermaster silent hybrid pro 1300w PSU

MSI RTX 2080 DUKE OC

Asus Rampage V Extreme, mobo

6.5 tb med diskplass

 

tror ikke jeg skal ha problemer med å installere det :p

kjøre det med stabil fps med alt på maks er vel en annen sak.

må nok oppgradere litt. flaskehalsen for min del er jo cpuen min :O

Og minnet! Kjør 4.5ghz på cpu med 3200c14 minne, så føles maskinen din som ny ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...