Gå til innhold

ANMELDELSE: Ghost Recon: Breakpoint


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser mørkt ut for denne serien dessverre. Var som forventet, og jeg tror ikke den "noe trøblete" (Ghost Recon: Break out your Wallet) oppløpssiden til lansering har hjulpet veldig på salget.

Er forøvring enig i at assassins creed kan få beholde den åpne verden, så kan de heller prøve noe annet med ja, iallefall denne serien.

Lenke til kommentar

Og jeg likte data folkene, da kunne jeg gå rundt å leke navy seal. Og late som dette ikke var ghost recon.

Men breakpoint ser ut til å ha fjerna alt jeg likte med wildlands, og laget the ghost division, mer sci fi, met looters shooter shit.

 

Laster ned Wildlands nå fra ps biblioteket for å gi det en ny sjans. Har knapt spillt det et par timer til sammen. Kjøpte spillet til halv pris men kjøpte season pass til nesten samme pris uten å vite hva det var. Ble skikkelig lurt der.

Lenke til kommentar

Laster ned Wildlands nå fra ps biblioteket for å gi det en ny sjans. Har knapt spillt det et par timer til sammen. Kjøpte spillet til halv pris men kjøpte season pass til nesten samme pris uten å vite hva det var. Ble skikkelig lurt der.

Spiller er på ingen måte et godt spill objektivt sett.

AI folka er idioter,(det er blant annet err oppdrag som ee nært umulig å grie om man ikke spiller coop) du gjør samme side missions hele tiden, spillet mangler visse grunnleggende saker som hadde forbedret spillet masse.

Så har du kjipe mikrotransaksjoner, loot boxes, og total mangel på gode singelplayer utvidelser.

 

Så objektivt sett skikkelig 5/10 spill, kompetent laget, flott grafikk og relativt lite bugs for et open world spill. Men man merker at dette er noe laget på oppskrift uten noe stor krativitet eller inspirasjon.

 

Jeg liker spillet fordi det er gøy å luske rundt i jungelen i mutlicam uniform M4 og Sig 226. Og lekte navy seal mens man skyter de samme hvit skjorta drug folka om igjen og igjen. Liker man ikke dette repitive grindet er det veldig lite å hente. Men ved en tilfeldighet likte jeg denne type grind.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er lett å klage over Ubisoft, men her er det faktisk lov.

At det er mulig å gå så mange skritt tilbake fra Wildlands burde ikke være mulig. Lite inspirerende progresjonssystem og oppgraderingssystem. Info og quest grensesnittet er noe av det mest håpløse jeg har vært borti. Dette kan da ikke være rakettforskning etter så mange produserte spill?

Følelsen av ett sekund input lag på alle bevegelser du gjør er ikke dette spillet fra Ubisoft alene om, men det gjør det ikke mindre håpløst. At du må slutte å gå fremover 5 meter før en fjellkant for ikke å forsvinne utfor stupet er helt fjernt i ett spill i 2019. Og at du ruller ned en bakke med 2 graders helning med den nye mekanikken....

Mikrotransaksjoner er greit nok. Alt er å hente i spillet. Selv kjøper jeg aldri noe.

Alt dette vet vi jo og vi kjøper spillene like så, så har vi egentlig rett til å klage? :)

Ellers: Stor vakker verden, god skytefølelse, grei variasjon og ganske mange quest

  • Liker 1
Lenke til kommentar

UBI har selv innrømmet at spillet er dritt.

Fordi de lar spillere bruke penger for å spille mindre av det.

 

Tenk om du går på en restaurant og du kan betale kelneren til å spise litt av biffen din, fordi bifffen er så seig og jævlig at du ikke orker tanken på å spise opp hele selv.

 

Det er dette boosters og "time savers" er.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Først vil påpeke et par ting som er feil i anmeldelsen.

  • Du kan forlate en gruppe ved å trykke SPACE (på PC) fra "lobby-menyen". Det står tydelig hvis du holder musa over ikonet ditt.
  • Auroa er ikke bare en øy, men et arkipel (en øygruppe), og det befinner seg ikke i et uspesifisert hav, men sør i Stillehavet.

Et par andre ting:

  • Man begynner bare å skli ned bakker hvis man løper. Går man, så går det bra.
  • Jeg synes det er litt merkelig at spillet blir kritisert for å ha skademekanikk hvor man må helbrede seg mellom kamper. Dette er vel noe veldig mange spill har, og jeg synes det er bedre enn at man alltid regenererer all helse.

La det bli sagt med en gang: jeg synes spillet hadde vært så mye bedre hvis de hadde fjernet RPG-light systemet og roet ned mikrotransaksjonene en hel del! Jeg er også enig i at overlevelsessystemet har for liten betydning. Jeg synes man burde gjøre mye mer for å holde seg i live, at fast-travel burde være mer begrenset (færre bivuakker), og at man var begrenset til bare ett våpen (pluss pistol) på høyere vanskelighetsgrader etc. Våpnene burde også kun hatt 3-4 kvalitets-nivåer (fra rusten til helt ny f.eks.) istedet for en masse levels.

 

De tingene jeg liker best ved spillet, er knapt nevnt i anmeldelsen, noe som gjorde at jeg fikk lyst til å skrive denne kommentaren:

 

Jeg liker at (hvis man ikke skrur på guidet modus) man må finne frem til oppdragets mål ved å navigere ved hjelp av stedsnavn og steder i naturen. Jeg er lei av å løpe fra prikk til prikk på kartet i andre spill. Her må man faktisk bruke hjernen litt for å skjønne hvor man skal gå. Jeg liker også variasjonen i "basene" man må infiltrere. Her er variasjonen mye større sammenlignet med Wildlands, synes jeg. Man har en stor by, sykehus, fengsel, havner, flyplasser, militærbaser, moderne kontorlandskap, gamle bunkere etc. Og det jeg liker aller best med spillet, er å snike seg inn i disse basene og fullføre oppdragene uten å bli oppdaget. Det er det som gjør at jeg kommer tilbake til spillet, og det er ikke så mange andre spill som har lignende gameplay i en moderne setting.

 

Jeg anbefaler forøvrig også å skru av de røde flekkene på kartet som indikerer ganske nøyaktig hvor fiendene er. Da kan man bare fly rundt basene med dronen sin til de røde flekkene er borte, og man vet 100% at man har funnet alle fiendene. Det gjør spillet alt for lett, selv på høyere vanskelighetsgrader (de blir skrudd av automatisk på Extreme, som jeg spiller på). Selv bruker jeg dronen svært lite.

 

Skulle jeg gitt spillet en score, ville jeg lent mer mot 7/10. Men pga. mikrotransaksjonene og måten systemet legger opp til å irritere folk til å kjøpe ting (de kuleste kamuflasjemønstrene f.eks. må man betale for, og Battlepass-progresjonen er begrenset til 400 poenger per dag), trekker jeg ett poeng. Så 6/10.

Endret av Orwandel
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sykt fornøyd med Uplay+. 150 spenn for å pløye gjennom Odessy og Breakpoint siden september. Vel verd pengene sett opp imot spilletid, men veldig enig i anmeldelsen.

 

Breakpoint har enormt med bugs, dårlige menyer, dårlig pvp, repetitiv grinding og en elendig historie. Enkelte ting gjør spillet meget bra, andre er helt katastrofe. Har lagt spillet fra meg nå. Er lvl 30 og med en rating på 200.

 

Hadde vært skuffa hvis det var kjøpt for fullpris, men rimelig ok for 150 kroner. 5/10

Lenke til kommentar

 

Så du har ikke en kilde på det med andre ord?

 

Jo kilden er at UBI selv sier spillet er så dårlig at de kan til og med kreve penger for at folk skal spille det mindre.

 Hva er det du ikke skjønner med det? Det er fysisk i spillet. 

Jeg skjønner at du tror synsing er det samme som fakta, men det er det faktisk ikke. Dersom du ikke har en faktisk kilde på at Ubisoft offisielt sier "Breakpoint sucks", så kan du ikke si at de har sagt det. Det er det samme som å si at EA sa at Battlefront 2 var dårlig, kun fordi det hadde samme monetization mekanikker som Breakpoint.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Har du en kilde på dette?

 

Leste du resten av posten min, UBI vet spillet er så dårlig at folk er villig til å betale MER penger for å spille mindre av det. da er spillet dårlig, 

I et bra spill er det ingen som ville være villig til å betale penger for å ikke spille det. 

Trodde du kom til å skrive akkurat det som forsvar men hadde ikke håpet det. Teit måte å skrive at de selv har innrømmet at spillet er dritt på grunn av at de gir folk et valg om å kjøpe fremgang i spillet på. Barn ville ikke skrevet det på den måten engang.

Noen har kanskje ikke så god til og velger å kjøpe seg fremgang og ting i spillet. Valget er fritt og det er langt fra det eneste spillet som er slik. Assasins creed origins og det nyeste fks som er kjempebra spill. Hvis du ikke vil kjøpe ting i spill så er det bare å la vær.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Trodde du kom til å skrive akkurat det som forsvar men hadde ikke håpet det. Teit måte å skrive at de selv har innrømmet at spillet er dritt på grunn av at de gir folk et valg om å kjøpe fremgang i spillet på. Barn ville ikke skrevet det på den måten engang.

Noen har kanskje ikke så god til og velger å kjøpe seg fremgang og ting i spillet. Valget er fritt og det er langt fra det eneste spillet som er slik. Assasins creed origins og det nyeste fks som er kjempebra spill. Hvis du ikke vil kjøpe ting i spill så er det bare å la vær.

Du spiller et spill for å spille det, om du ikke liker å spille det, bør du ikke spille det. Enkelt og greit.

De vet spillet er så kjipt at det er et ork å spille det.

 

Du vet de ville at du skulle kjøpe skill point også, så spillet er så årlig at de vil helst du ikke skal spille det i det hele tatt.

De vil helst du skal kjøpe spillet til 900kr så bruke 500kr til på å låse opp alt, og så legge det fra deg.

Men det var så ektremt at de ikke fikk til det.

 

https://youtu.be/5u2BI6iuWxw

Lenke til kommentar

Storkost meg ved Wildlands, og storkoser meg med Breakpoint. Spiller kun coop med én venn, maks vanskelighetsgrad og storkoser meg.

 

Så kan man begynne å nevne hva jeg syns er dårlig:

 

- Story syns jeg så langt i Breakpoint er svak, langt mindre interessant og gripende enn Wildlands, men jeg spiller i hovedsak ikke dette spillet for storyen sin del, eller i Wildlands for den saks skyld.

- Gear score/level er en uting i denne typen spill, som jeg 100% kunne vært foruten. Men nå er det her, så da får jeg bare akseptere at den eksisterer, siden det ikke har store påvirkningen av opplevelsen. Et rpg element de fint kunne sløyfet, og heller hatt det som i Wildlands.

- Helikopterer(uten våpen, de eneste jeg har møtt så langt) er alt for svake, å byr seg dessverre ikke som en trussel, ikke engang på maks vanskelighetsgrad, hvor de går ned med 4-10 kuler avhengig av våpen.

- Overlevelse elementet / skader som må pleies synes jeg er en flott ting, men slik det er nå føles det veldig urafinert/halvhjertet. Jeg syns det skulle vært en dypere/større påvirkning ved skader, og ikke bare ta en sprøyte så er du frisk igjen. Jeg syns sprøyter kun skulle vært for å fylle opp liv, mens skader måtte du fikset ved en camp. Har du et brekt ben, så skal du nesten ikke kunne bevege deg, eller fast travel, med bandasje så har du økt bevegelighet, men fortsatt ingen fast travel, f.eks.

- Jeg syns ment UI'en generelt er ræva, tungvindt og uoversiktlig. Det har blitt bedre over tid når. Jeg har vendt meg til det, men fortsatt et dårlig sluttresultat. Savner det som var i Wildlands.

- På visse ting er drawdistance dårlig. Du ser bladene på vindmølle, men ikke stammen. Folka som sitter i biler og helikopter, men ikke selve kjøretøyet. Regner med at dette blir fikset i fremtiden. Dette er ikke noe annet en visuelt plagsomt og irriterende når du kjører alt på maks i 4k, og ting ikke blir rendret.

- Syns at den høyeste vanskelighetsgraden kunne bydd på en større utfordring, eller at det ble lagt til elementer av noen sort som skillte det mer fra andre vanskelighetsgrader.

- Å kjøre bil, sykkel, båt eller what ever er tragisk dårlig. Jeg vet det ikke er et kjørespill, men man kunne lagt inn en litt bedre fysikk og handling på kjøretøy. Det føles som om du er dritafull når du kjører.

 

Så til de positive tingene:

 

- AI på fiender har fått en stor oppussing i forhold til Wildlands, hvor de hadde aimbot, wallhack og golden gun på maks vanskelighetsgrad. Bommet du på et skudd, viste hele basen med én gang hvor du var,og du var som godt død. Slik er det ikke lenger. Du kan bomme, basen blir varsom på noe, og de begynner å søke, men de vet ikke hvor du er med mindre du blir sett. De bruker også taktikk til en viss grad, men ikke noe wow faktor enn så lenge.

- At når du kommer til en base, så er alle fiender spawnet inn, noe som ikke alltid var tingen i Wildlands. Du kunne spotte hele basen med dronen, drepe alle, så mens du var midt inne i basen poppet det brått opp like mange folk og boom, du var død. Noe som var ganske ødeleggende for opplevelsen i spillet.

- Et meget visuelt vakkert spill med masse detaljer. Flott fysikk med forskjellig vær og vind! Ser helt magisk ut i 4k med alt av innstillinger på maks.

- Headshot er one-shot, med mindre fienden har på hjelm, noe som er et must i et shooter spill.

 

Slik er det jeg ser spillet kort oppsummert. Ja, det er mikrotransaksjoner i spillet, men det gidder jeg ikke si noe spesielt om, siden det er et valg å bruke, så. Det påvirker ikke opplevelsen noe, med mindre du har en syk OCD og må ha alt, eller er veldig lett påvirket av kjøp i spill.

 

Min tommelfinger-regel er at om spillet underholder meg, så er det for meg en godt spill. Samme som med film, er jeg underholdt så er det en god film. Kan jeg se filmen om igjen eller spille gjennom spillet på nytt, ja da er det perfekt i mine øyne.

 

Wildlands og Breakpoint har begge gitt meg masse morro, men spiller de ikke om igjen, så de blir bare gode i min bok.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...