Gå til innhold

Sony bekrefter navnet PlayStation 5 og lansering før julen 2020


Anbefalte innlegg

Hvis du søker på Google etter Playstation VR Gun også søker du etter PC VR Gun så ser du hvem som sikter seg inn på barne-målgruppen og hvem som sikter seg inn på voksne. Playstation sin VR koster en brøkdel og ser ut som noe fra barnehagen. Håper det kommer litt mer kvalitet og ikke et så begrenset antall spill. PC er i en helt annen sektor. Kan ikke sammenligne mulighetene. I dag får du en gaming PC (ikke ray tracing) til rundt 8000kr, noe jeg tror PS5 kommer til å koste. Eneste forskjellen er at man har uendelig muligheter på PC men begrenset på Playstation til det Sony har valgt ut. Må store endringer til for at jeg skal kjøpe/oppgradere maskin. De frister med justerbar feedback i kontrolleren som har eksistert i snart 10 år (lite spennende). Burde være sensorer til VR innebygget i kontrolleren til bilspill o.l, noe som Nintendo Wii hadde for 10 år siden. Få litt tøffere design på produktene sine og komme med litt flere funksjoner. Redd for at salget kommer til å stupe, og følger de historien sin så kommer ikke PS4-kontrollere, spill, osv. til å være støttet på PS5. De hadde muligheten på PS4 men valgte å ikke støtte slik at man må kjøpe nytt.

Endret av ibliz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I frykt for å høres ut som en gammel grinebiter, men altså, er det virkelig behov for at 8k oppløsning eller 4k 120hz? 8k må vel medføre at grafikken blir redusert nokså heftig, mens 4k 120hz med tilsvarende resultater?

 

Grafikk er ikke alt, men det er heller ikke oppløsning eller hz heller. Er folk blitt så sinnsykt kjappe med konsolkontroller at dem trenger 120hz for å være konkurransedyktige? Med mus og tastatur kan jeg til dels forstå at det trengs litt ekstra futt på toppen men når man driver å knoter med spaker så tror jeg ikke millisekunders forskjeller er det som er avgjørende.

 

Men igjen, sitter ikke her å hater fordi jeg er blitt gammal, genuint nysgjerrig i å forstå om det er et behov eller "laget" behov i kombinasjon med buzzwords (høyere K eller hz er "alltid" bedre uansett hva).

 

Nei, det er ikke nødvendig.

3d grafikk er heller ikke nødvendig.

 

Det er bare ekstra luksus.

 

Når konsollen er like kraftig som et rtx 2070 super (tidlige benchmarks) så kan man sammenligne med spill på PC.

Oftest har konsollene litt bedre optimalisering.

Lenke til kommentar

Jeg håper bare kontrolleren ikke inneholder en lampe i front som ikke lar seg slå av. Virker kanskje som en uviktig detalj, men hvis dette er tilfellet blir det ikke kjøp på meg.

 

Du får kjøpt svart elektrikerteip for 10 - 15 kr på Jula eller Biltema. Det holder med 2 cm for å dekke enhver LED.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

Jeg håper bare kontrolleren ikke inneholder en lampe i front som ikke lar seg slå av. Virker kanskje som en uviktig detalj, men hvis dette er tilfellet blir det ikke kjøp på meg.

 

Du får kjøpt svart elektrikerteip for 10 - 15 kr på Jula eller Biltema. Det holder med 2 cm for å dekke enhver LED.

Noe som ofte blir gjort på mange sterke led lys her i heimen

Lenke til kommentar

Bluepoint (Shadow Of The Colossus) holder på å mekket et PS5-only spill.

 

Nye kontrolleren kommer med bedre batteri, Haptic feedback og endelig... USB-C

 

Ang design håper jeg den IKKE ser slik ut. Gammel Atari ser jo finere ut en det der.

 

Designet ser ut som noe de har raska sammen for å «lekke». Den følger hvertfall ikke nåtidens produktdesigntrender :p

Lenke til kommentar

Haha, jeg må bare si at jeg er veldig lite overbevist om at konsollen kommer til å ligne på noe nærheten av den der. Ingen eleganse, ingen likhet med tidligere konsoller, og utrolig glorete. Ikke noe du ville hatt i stua di. Ser mer ut som en industriell dings som styrer en maskin av noe slag.

Enig i du! Jeg tenker at det blir en minimalistisk konsoll, boks-design for å holde maskinvaren kjølig på minst mulig overflate. Noe som er helt perfekt. :)

 

Ellers er mitt største håp at det kommer et nytt MotorStorm-spill. Det var jo selve flaggskipet når PS3 ble lansert. Helt ekstremt gøyalt spill, som siden ikke har blitt noe av. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva med SSD disk? Tror PS5 dropper sata porter så håper vi får samsung 950 pro 1 tb disk som standard.

men større sansynlig det blir intel 1 TB disk? Er frusterende med ny konsoll når det er så lite diskplass, har ingen problemer å bruke opp 4 tb hvis man vil.

 

Kjøp deg heller en XBox da. Her kan du henge på en USB disk i den størrelsen du ønsker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Via Steam kan du med en medicore PC kjøpe alt av spill omtrent fra tidenes morgen, ikke bare det men det er billigere. Nintendo vet dette å hva gjør det, jo de tilbyr noe nytt, de tør å gå nye veier vi ser det med alle deres konsoller, det gjør at for meg er de eneste som selger konsoller som er verdt å kjøpe er Nintendo. Kjøpe disse utdaterte boksene der du låser deg til å kunne spille deres minimale tilbud i forhold til feks Steam er fullstendig u-aktuelt.

 

Ja, hvem som helst kan kjøpe spill på Steam med en dårlig eller middelmådig pc, det betyr ikke at spillene kan spilles av den grunn. Hardware i datamaskiner må også oppgraderes etterhvert og tar du det med i prisen når du tenker på spill så blir det plutselig mye dyrere likevel.

 

Dagens konsoller er heller ikke utdatert på noen som helst måte, ja de er svakere en de kunne vært men de fungerer fortsatt utmerket til det de skal brukes til. Er det noe som er utdatert så er det nok heller din kunnskap om emnet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hva med SSD disk? Tror PS5 dropper sata porter så håper vi får samsung 950 pro 1 tb disk som standard.

men større sansynlig det blir intel 1 TB disk? Er frusterende med ny konsoll når det er så lite diskplass, har ingen problemer å bruke opp 4 tb hvis man vil.

 

Kjøp deg heller en XBox da. Her kan du henge på en USB disk i den størrelsen du ønsker.

Du er klar over at dette gjelder for Playstation også?

Den støtter eksterne harddisker.

Lenke til kommentar

Ja, hvem som helst kan kjøpe spill på Steam med en dårlig eller middelmådig pc, det betyr ikke at spillene kan spilles av den grunn. Hardware i datamaskiner må også oppgraderes etterhvert og tar du det med i prisen når du tenker på spill så blir det plutselig mye dyrere likevel.

 

Dagens konsoller er heller ikke utdatert på noen som helst måte, ja de er svakere en de kunne vært men de fungerer fortsatt utmerket til det de skal brukes til. Er det noe som er utdatert så er det nok heller din kunnskap om emnet.

 

Spill på PC kan man faktisk justere grafikk på. Med en PC kan man spille de aller fleste spill. Kan ikke huske sist at noen ikke kunne spille et spill.

 

Hardware i datamaskiner må oppgraderes de også, men det er større kabinetter, flere vifter, ofte vannkjøling, osv. som gjør at komponentene/maskinen holder seg bedre. Playstation har PC-komponenter puttet i en liten konsoll med dårlig kjøling.

 

Dagens konsoller er ikke utdatert? Har du sjekket hva som er på markedet til PC i dag? Teknologien FØR ray tracing slår Playstation ned i grusen. 144 hertz på PS4? Går ikke. Støtter 30 hertz, 60 på topp. 8K på PS4? Klarer ikke 4K engang. Ultra wide screen? Støtter ikke. Det er flere ting PS4 ikke støtter enn de faktisk støtter.

 

Støtter ikke de fleste bluetooth headset og trådløse utstyr. Selv de beste bluetooth allmenne headsettene som Sony lager støttes ikke engang på Sony sin Playstation. Er så dårlig gjennomføring over hele linja....

Endret av ibliz
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...