Gå til innhold

Tesla vil la deg bestemme selv hvordan bilen skal høres ut når du kjører


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synd du ikke har trua på $TSLA. For min egen del har jeg hatt trua siden 2012. Den trua har gitt meg en Model 3 for en skarve månedslønn.

 

Du om det.

Repiterende prympelyd (on demand) koster 100,- på biltema og litt Kunskap(Evne/kompetanse) /kobling.

Ikke mer, ikke mindre.

Endret av Halvor Sølvberg- the MOV
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Solution in search of a problem. Akkurat som "creep" er en funksjon man kan slå på (men som er absolutt unødvendig, egentlig) så at de som er vant med stempelmotor-automat kan slippe bremsepedalen og få den forventede sakte akselerasjonen uten å trykke på gassen, så er dette her også noe som det er "behov" for.... tross at dekkene lager jo støy fra før av.

 

Jeg foreslår at lydeffekten blir en eller annen tåkete tale til Støre som spilles av, eller noe over-entusiastisk irriterende svada fra Lan. Kan garantere de fleste vil reagere med gru og skremmes vekk fra kjørebanen.

Er ikke creep funksjonen veldig bra da?

 

På den måten kan en presist styre hastigheten til bilen.

 

Uten creep bli vel nødt til å veksle mellom "gass" pedal og bremse pedal for å kunne raskt/presist nok.. eller?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kravet til lyd fra elbil i lav hastighet eer så provoserende dumt. Gi nå beng i idiotlyder, få heller fjernet dette helt gjennomført håpløse lovkravet.

 

Tatt i betraktning at det er enormt mange egoister med skylapper på ute i trafikken, som er en direkte fare for både seg selv og gående, så håper jeg det "håpløse lovkravet" blir værende. Tidligere hørte du dem i det minste komme brummende med diesel- og bensinmotorene sine. Nå hører du dem ikke før de napper deg i hasen med elbilfrontene sine, selv når du går ekstra godt ute i veikanten MED refleksvest på kvelden :p

Lenke til kommentar

Er ikke creep funksjonen veldig bra da?

 

På den måten kan en presist styre hastigheten til bilen.

 

Uten creep bli vel nødt til å veksle mellom "gass" pedal og bremse pedal for å kunne raskt/presist nok.. eller?

Kan presist styre hastigheten uten og. Man bruker ikke bremsa på Tesla (eller elbiler generelt). Slipper man gassen så bremser bilen av regenereringen.

 

Selv bruker jeg dog creep mode da jeg også har en bil med vanlig automatgir og ikke vil bli for mye forvirra :p

Lenke til kommentar

Kan presist styre hastigheten uten og. Man bruker ikke bremsa på Tesla (eller elbiler generelt). Slipper man gassen så bremser bilen av regenereringen.

 

Selv bruker jeg dog creep mode da jeg også har en bil med vanlig automatgir og ikke vil bli for mye forvirra :p

Er regen så kraftig selv på lave hastigheter? Hvis du slepper gassen helt opp, stopper Teslaen da momentant?

 

Også har vi jo den varierende faktoren med ikke konsistent regen kapasitet (når Teslaen er kald, eller fulladet er regen betydelig redusert), kompenserer Teslaen da ved å automatisk engasjere bremsen?

Lenke til kommentar

Er regen så kraftig selv på lave hastigheter? Hvis du slepper gassen helt opp, stopper Teslaen da momentant?

 

Også har vi jo den varierende faktoren med ikke konsistent regen kapasitet (når Teslaen er kald, eller fulladet er regen betydelig redusert), kompenserer Teslaen da ved å automatisk engasjere bremsen?

Om man har satt regen på max så bremser det veldig mye selv ved lave hastigheter. Man venner seg til å være litt borti gasspedalen om man ønsker å trille istede.

 

Under en vanlig kjøretur er jeg omtrent aldri borti bremsepedalen.

 

Om batteriet er iskaldt eller fulladet er regenerering begrenset ja. Det får man masse advarsler om når man starter kjøringen så man må passe på for bilen vil bremse mindre.

 

Om du ikke har på cruisecontrol da. Da vil den bruke bremsen istede for regen om du står i kø eller noe.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Om man har satt regen på max så bremser det veldig mye selv ved lave hastigheter. Man venner seg til å være litt borti gasspedalen om man ønsker å trille istede.

 

Under en vanlig kjøretur er jeg omtrent aldri borti bremsepedalen.

 

Om batteriet er iskaldt eller fulladet er regenerering begrenset ja. Det får man masse advarsler om når man starter kjøringen så man må passe på for bilen vil bremse mindre.

 

Om du ikke har på cruisecontrol da. Da vil den bruke bremsen istede for regen om du står i kø eller noe.

Jeg ser at opprinnelig innlegg av 'nessuno egentlig ikke spesifiserer at dette gjelder på trange områder, selv om jeg antok dette.

 

Ser for meg bilen står parkert, enten fulladet, eller kald, også er det trangt, og da virker det for meg bare mer beleilig å kunne lirke seg ut samt ha mulighet for å bremse momentant kun ved bruk av bremsepedale. En forbedret egenskap uten å tenke at denne funksjonen "henger igjen" fra automatgir biler..

 

Som menneske føles det også mer naturlig og riktig å utføre en handling (klemme pedalen i bunn) når en må stoppe, enn å bare slippe opp en pedal mens en venter på at bilen skal stoppe.

 

Og hva med i oppover bakke, vil en begynne å trille bakover om en ikke engasjerer bremsen eller har creep aktivert (altså om en kun bremser ved å slippe gasspedal/regen)?

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...