Gå til innhold

Så mange brett tåler Samsungs brettbare mobil


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I følge en studie sjekker vi telefonen 52 ganger daglig, i gjennomsnitt.

 

52*365 = 18980

18980 / 119380: 6.3

 

Vi kan altså regne med at den varer i 6.3 år. Hvis det er sånn at man brekker den opp hver gang man skal sjekke den... Jeg aner ikke hvordan denne telefonen er.

Siden telefonen har en ekstra skjerm som vises når telefonen er klappet sammen, vil jeg tro man kan bruke den til å sjekke status og varslinger og dermed redusere antallet ganger den trenger brettes opp.

Lenke til kommentar


 

- Jeg lurer på hvordan dem definerer "Brett" i følge testen?
Brett som i "Fold"?
...eller...
Brett som i "Unfold and Fold"

Har en mistanke om at det er først nevnte som er tilfellet her, tar man snitt-tid per brett i betraktning.
En annen ting jeg lurer på er om den ene siden av Mobil-TLF'en var statisk, eller om begge sidene var i synkronisert bevegekse under testingen?

Endret av BizzyX78
Lenke til kommentar

Nesten 12 timer video som ikke viser det artikkelen handler om? Lurer på om det er Cnet som har rotet det til, eller Youtube som har kuttet vekk, men videoen kutter plutselig på 11:55 timer. Her er redigert video som faktisk viser at skjermen er gåen:

Endret av XmasB
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det synes å være delte meninger om denne testen - som egentlig handler om hvor mange brettINGER telefonen tåler..

 

Hva dingsen i bildet under har å gjøre med undersøkelsen er vanskelig å forstå. Vel, ikke SÅ vanskelig - at unge journalister ikke behersker norsk lenger, har vi vel blitt vant med - selv om det suger...

 

Ok, det lot seg ikke gjøre å legge ved et bilde av ET BRETT - Men etter overskriften å dømme skulle det vært utført en test for å se hvor mange BRETT man kan stable oppå en brettbar telefon...

 

Årntli ladida-norsk ute og går i dette riksmediet.........sukk..

 

 

 

 

BRETT.html

Lenke til kommentar

Det synes å være delte meninger om denne testen - som egentlig handler om hvor mange brettINGER telefonen tåler..

 

Hva dingsen i bildet under har å gjøre med undersøkelsen er vanskelig å forstå. Vel, ikke SÅ vanskelig - at unge journalister ikke behersker norsk lenger, har vi vel blitt vant med - selv om det suger...

 

Ok, det lot seg ikke gjøre å legge ved et bilde av ET BRETT - Men etter overskriften å dømme skulle det vært utført en test for å se hvor mange BRETT man kan stable oppå en brettbar telefon...

 

Årntli ladida-norsk ute og går i dette riksmediet.........sukk..

 

 

 

 

 

Tror det kan være lurt å sjekke ordboka før en kommenterer: https://ordbok.uib.no/brett

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Siden levetid på ting alltid vil være kun et estimat, er jeg imponert over hvor nær de kom, og hvor mye den faktisk tålte!

Hvis jeg skulle tippet, så ville jeg tippet under titusen brett før materialtretthet satte inn.

 

De aller fleste harddiskprodusenter oppgir jo diskene sine til 1 million timer mellom hver reparerbare feil (MTBF: Mean Time Between Failures)

1 million timer er 114 år! Hundrede og fjorten ÅR!

 

Ikke en eneste harddisk i verden har vart så lenge hittil, likevel fortsetter de løgnen.

Lenke til kommentar

At det kostar litt ekstra for for å få både mobil og nettbrett i ein og same dings i staden for å måtte ha med seg to dingsar er vell ikkje så urimeleg?

 

 

Den kundegruppa som dette produktet rettar seg mot er ikkje ute etter ein billig telefon som skal være meir enn 5 år.

Kundegruppa er dei som har behov for stor skjerm som dei kan putte i lomma og som er villige til å betale for det, og som uansett bytter mobiltelefon og nettbrett ofte.

 

 

Personleg synes eg at over 100 000 hardhente brett i rask rekkefølge er imponerande bra varigheit.

Når Samsung testa sin Note 4 ved å plassere den i baklomma på ein robot som skulle simulere at ein 100 kg tung mann satt seg opp og ned så stoppa dei testinga etter 100 repetisjoner då målet var berre å bevise sin telefon betre enn iPhone 6+.

 

Så sjølv om Galaxy fold er dyr så hadde eg forventa at den skulle tåle 14 timar samanhengande med hard behandling.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Brettbare mobiler ender vel opp på den samme plassen som de buede TV-skjermene og 3D på TV.

 

Hvorfor skulle den det? Hvorfor skulle man ikke tro at en mobil som har potensialet til en veldig stor skjerm, men som fortsatt er av en normal størresle, ikke vil slå ann?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...