Gå til innhold

Apple innrømmer feil med flere iPhone 6s


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Apple i sitt ess, drøye med innrømmelsene, og ingen automatik

 

Her tar de faktisk ansvar for godt modne telefoner, det er slettes ikke verst av Apple. Det er vanligvis svært vanskelig å få de til å innrømme feil. Husk iPhone 4 hvor en designfeil hvor du ved å berøre telefonens sider forstyrret antenna og fikk dårlig signal, og Apple motvillig etter om og men ga bort et plastdeksel til å ha rundt telefonen. I ett år. Etter det måtte du betale selv for feilen deres. I årenes løp har de vært tilsvarende strikte på reklamasjoner. Så dette er bra! Er det en ny tendens vi aner?

Lenke til kommentar

Apple i sitt ess, drøye med innrømmelsene, og ingen automatik

 

Jeg har aldri eid annet enn en iPod Mini fra Apple, og skal ikke det. Men nå skal jeg si at du vaser mannsjit, og forsvare Apple:

Dette gjelder 6S lagd i 2018 og 2019, det kan være endring av en komponent, eller feilproduksjon på en komponent. Med andre ord mobiler som enda ligger på lager, og er helt nye, produsert i august i år.

 

Dette er også svar til MrMarbles.

 

Apple innrømmer en feil på modeller fra måned X 2018 til August 2019, og reparerer dette gratis. Ser ingen problemer med dette.

  • Liker 2
Lenke til kommentar



 



Disse telefonene er vel for det meste 4 år gamle nå.
Fortsatt innenfor reklamasjon her i Norge, så endrer ikke på mye for Norske kjøpere.


 

 

 

 

- Det du sier om reklamasjon er ikke helt riktig...
Det er viktig å skille mellom Garanti og Reklamasjon, og for den sakens skyld Forsikkring.

Ved en garantisak, er feilen/mangelen innen for visse rammer så får man enten fikset feilen/mangelen gratis i hennhold til kjøpsloven...
Eller om det ikke lar seg fikse så får man nytt produkt av samme type eller tilnærmet likt produkt som kompensasjon.

Ved reklamasjon derimot så får man kun dekket reparasjon om man blir trodd...
Blir man trodd så virker det temmelig likt garanti at det går på produsentens regning/alternativt butikkens regning.
Altså det vil si at om feilen/mangelen som skal fikses samsvarer med det kunden sier.
Blir man ikke trodd så kan det fort bli dyrt.

Da er det bra godt å ha forsikkring i så måte...
Enten Villa-, Innbo- eller Verdiforsikkring.
Dog det er tryggest å ha en kombinasjon der av, særlig på dyre ting.
Fordelen med forsikkring er at det også dekker skader om uhellet skulle være ute.
Men ellers så er det temmelig likt reklamasjon, i det at man får rettet feilen/mangelen om man blir trodd og at det er innen for visse rammer.
Disse rammene varierer en del fra forsikkringsselskap til forsikkringsselskap.
Men i mot setning til ved reklamasjon så påløper der en egenandel som kunden selv må stå til rette for.
Siden innboforsikkring dekker bare opp til en viss prosent av verdien så kan det som sagt også være lurt å vurdere verdiforsikkring, særlig på dyrere ting.

-----

Med det sagt og med tanke på hvor kostbart det har blitt å fikse ting i dag for egen regning så er det temmelig greit å ha slike løsninger.

Temmelig absurd at det har blitt så dyrt å fikse ting som f.eks. en Mobil-TLF at man heller velger å kjøpe nytt.
Det har vært mye sus om dette i media den siste tiden i forbindelse med Miljøpolitikken.
Lettere paradoksalt at det å reparere ting som f.eks. Monil-TLF'er ikke blir sett på som en del av problemet, men at det heller blir sett på som en alternativ løsning i så måte.

Det at Apple nå står frem og står til rette for feil og mangler på deres egne produkter er bare positivt.
Et skritt i riktig rettning...


 

Endret av BizzyX78
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

- Det du sier om reklamasjon er ikke helt riktig...

Det er viktig å skille mellom Garanti og Reklamasjon, og for den sakens skyld Forsikkring.

 

Ved en garantisak, er feilen/mangelen innen for visse rammer så får man enten fikset feilen/mangelen gratis i hennhold til kjøpsloven...

Eller om det ikke lar seg fikse så får man nytt produkt av samme type eller tilnærmet likt produkt som kompensasjon.

 

Ved reklamasjon derimot så får man kun dekket reparasjon om man blir trodd...

Blir man trodd så virker det temmelig likt garanti at det går på produsentens regning/alternativt butikkens regning.

Altså det vil si at om feilen/mangelen som skal fikses samsvarer med det kunden sier.

Blir man ikke trodd så kan det fort bli dyrt.

 

Da er det bra godt å ha forsikkring i så måte...

Enten Villa-, Innbo- eller Verdiforsikkring.

Dog det er tryggest å ha en kombinasjon der av, særlig på dyre ting.

Fordelen med forsikkring er at det også dekker skader om uhellet skulle være ute.

Men ellers så er det temmelig likt reklamasjon, i det at man får rettet feilen/mangelen om man blir trodd og at det er innen for visse rammer.

Disse rammene varierer en del fra forsikkringsselskap til forsikkringsselskap.

Men i mot setning til ved reklamasjon så påløper der en egenandel som kunden selv må stå til rette for.

Siden innboforsikkring dekker bare opp til en viss prosent av verdien så kan det som sagt også være lurt å vurdere verdiforsikkring, særlig på dyrere ting.

 

-----

 

Med det sagt og med tanke på hvor kostbart det har blitt å fikse ting i dag for egen regning så er det temmelig greit å ha slike løsninger.

 

Temmelig absurd at det har blitt så dyrt å fikse ting som f.eks. en Mobil-TLF at man heller velger å kjøpe nytt.

Det har vært mye sus om dette i media den siste tiden i forbindelse med Miljøpolitikken.

Lettere paradoksalt at det å reparere ting som f.eks. Monil-TLF'er ikke blir sett på som en del av problemet, men at det heller blir sett på som en alternativ løsning i så måte.

 

Det at Apple nå står frem og står til rette for feil og mangler på deres egne produkter er bare positivt.

Et skritt i riktig rettning...

 

 

 

 

Hva snakker du om mann? Har jobbet innenfor data- og elektronikk-bransjen siden 2006. Håndterer reklamasjonssaker daglig. Så herlig med synsing fra uvitende og forståsegpåere. 

 

Ingenting som er feil i utsagnet mitt, annet enn at dersom produktet er bedriftskjøpt, og faktisk brukes i bedriftssammenheng, så må man normalt betale for reparasjon. I dette tilfelle med iPhone 6S, så hjelper det utvidede garantiprogrammet når garantien er utgått på produktet.

 

Igjen i Norge, så er de fleste dekket av reklamasjon.

 

I jobben min så opplever jeg at alle forsikringer sier i fra seg ansvar så lenge det ikke er skade på produktet. Dvs. at eneste grunnen til en reklamasjon blir avvist i jobben min, er dersom vi kan bevise at kunde har skadet produktet selv. Forsikringen krever da bevis fra oss dersom vi mener at produktet er skadd for å eventuelt dekke reparasjon eller nytt produkt på forsikring. 

 

Tro kan man gjøre i kirka etc.

Lenke til kommentar



 



 

 
 

- Det du sier om reklamasjon er ikke helt riktig...
Det er viktig å skille mellom Garanti og Reklamasjon, og for den sakens skyld Forsikkring.

Ved en garantisak, er feilen/mangelen innen for visse rammer så får man enten fikset feilen/mangelen gratis i hennhold til kjøpsloven...
Eller om det ikke lar seg fikse så får man nytt produkt av samme type eller tilnærmet likt produkt som kompensasjon.

Ved reklamasjon derimot så får man kun dekket reparasjon om man blir trodd...
Blir man trodd så virker det temmelig likt garanti at det går på produsentens regning/alternativt butikkens regning.
Altså det vil si at om feilen/mangelen som skal fikses samsvarer med det kunden sier.
Blir man ikke trodd så kan det fort bli dyrt.

Da er det bra godt å ha forsikkring i så måte...
Enten Villa-, Innbo- eller Verdiforsikkring.
Dog det er tryggest å ha en kombinasjon der av, særlig på dyre ting.
Fordelen med forsikkring er at det også dekker skader om uhellet skulle være ute.
Men ellers så er det temmelig likt reklamasjon, i det at man får rettet feilen/mangelen om man blir trodd og at det er innen for visse rammer.
Disse rammene varierer en del fra forsikkringsselskap til forsikkringsselskap.
Men i mot setning til ved reklamasjon så påløper der en egenandel som kunden selv må stå til rette for.
Siden innboforsikkring dekker bare opp til en viss prosent av verdien så kan det som sagt også være lurt å vurdere verdiforsikkring, særlig på dyrere ting.

-----

Med det sagt og med tanke på hvor kostbart det har blitt å fikse ting i dag for egen regning så er det temmelig greit å ha slike løsninger.

Temmelig absurd at det har blitt så dyrt å fikse ting som f.eks. en Mobil-TLF at man heller velger å kjøpe nytt.
Det har vært mye sus om dette i media den siste tiden i forbindelse med Miljøpolitikken.
Lettere paradoksalt at det å reparere ting som f.eks. Monil-TLF'er ikke blir sett på som en del av problemet, men at det heller blir sett på som en alternativ løsning i så måte.

Det at Apple nå står frem og står til rette for feil og mangler på deres egne produkter er bare positivt.
Et skritt i riktig rettning...


 

 


Hva snakker du om mann?
Har jobbet innenfor data- og elektronikk-bransjen siden 2006.
Håndterer reklamasjonssaker daglig.
Så herlig med synsing fra uvitende og forståsegpåere. 

Ingenting som er feil i utsagnet mitt, annet enn at dersom produktet er bedriftskjøpt, og faktisk brukes i bedriftssammenheng, så må man normalt betale for reparasjon.
I dette tilfelle med iPhone 6S, så hjelper det utvidede garantiprogrammet når garantien er utgått på produktet.
 
Igjen i Norge, så er de fleste dekket av reklamasjon.

I jobben min så opplever jeg at alle forsikringer sier i fra seg ansvar så lenge det ikke er skade på produktet.
Dvs. at eneste grunnen til en reklamasjon blir avvist i jobben min, er dersom vi kan bevise at kunde har skadet produktet selv.
Forsikringen krever da bevis fra oss dersom vi mener at produktet er skadd for å eventuelt dekke reparasjon eller nytt produkt på forsikring. 
 
Tro kan man gjøre i kirka etc.


 

 


- Beklager at jeg sa noe som du tok deg nær av...

Har selv erfaring med reklamasjon på grunn av flere hvitevarer opp gjennom årene.
Og i så måte har enten fått det fikset eller byttet uten mye styr på lik linje som ved en garantisak.
Men venner og kjente har ikke alltid vært like heldige.
Som har ført til at dem har måttet ta alt på sine egne skuldre, som ikke alltid har vært særlig billig.

Og en venn av meg som jeg har kjent siden barndomen har hatt blandet erfaring med forsikkringssaker.
For det meste har det gått greit, men han har ikke alltid blitt trodd og ikke vunnet frem.
Som igjen ikke akkurat har endt opp å være billig det heller.

En av hans naboer hadde fest og det gikk litt hardt for seg, og det endte opp med at han fikk skade på verandaen.
Han fikk det dekket av forsikkringen sin.
Go figure?

Så med andre ord så er man ikke hundre prosent sikker på å få ting dekket, samme hvilken løsning man setter sin lit til.
Jeg tror nok mye av grunnen til at forsikkringsselskaper er så selektive til hvilke saker dem godkjenner og hvilke som får avslag er på grunn av dem som misbruker fordelene slike løsninger gir.
Og så sitter dem som virkelig trenger hjelp og støtte, og ikke vinner igjennom på grunn av disse personene.

Dette fenomenet er ikke bare et problem relatert til garanti, reklamasjon og/eller forsikkring.
Andre sosiale tjenester er også berørt i så måte.

-----

Ja, akkurat som flere andre bl.a. Dell har slike serviceavtale løsninger.
I noe begrenset omfang så har butikker også levert relativt korte forlengelser på garanti og alternative forsikkringsløsninger ved kjøp.

Teleselskaper leverer jo også slike løsninger, men da hovedsakelig forsikkringsløsninger.
Litt overkill siden de fleste har jo allerede inbo- og/eller verdiforsikkring, men det kan vel ikke skade å være på den sikkre siden om uhellet skulle være ute.


 

Endret av BizzyX78
Lenke til kommentar

Jeg har aldri eid annet enn en iPod Mini fra Apple, og skal ikke det. Men nå skal jeg si at du vaser mannsjit, og forsvare Apple:

Dette gjelder 6S lagd i 2018 og 2019, det kan være endring av en komponent, eller feilproduksjon på en komponent. Med andre ord mobiler som enda ligger på lager, og er helt nye, produsert i august i år.

 

Dette er også svar til MrMarbles.

 

Apple innrømmer en feil på modeller fra måned X 2018 til August 2019, og reparerer dette gratis. Ser ingen problemer med dette.

Merk at du ikke forsvarer mangel på automatikk eller drøying av innrømmelse. Ei heller tar du opp det å faktisk forklare hva problemet er. Fra et selskap med en lang rekke feilproduserte telefoner er ikke dette godt nok.

 

Temmelig absurd at det har blitt så dyrt å fikse ting som f.eks. en Mobil-TLF at man heller velger å kjøpe nytt.

A-P-P-L-E. Det absurde er at det enda er noen igjen som forsvarer at markedsavdelingen tar seg av kommunikasjon og minimering av kostnader for det som burde vært full tilbakekalling.

 

Det har vært mye sus om dette i media den siste tiden i forbindelse med Miljøpolitikken.

Lettere paradoksalt at det å reparere ting som f.eks. Monil-TLF'er ikke blir sett på som en del av problemet, men at det heller blir sett på som en alternativ løsning i så måte.

Ja, selv menigmann har fått med seg det vi andre har sagt nå i ihvertfall 15 år om Apple. At de produserer eldre enheter for å nå produksjonsmålene og motsetter seg reperasjon er miljøfiendtlig. At de lager undermåls og feilproduserte produkter likeså. Returordningen deres er miljøfiendtlig.

 

 

Det at Apple nå står frem og står til rette for feil og mangler på deres egne produkter er bare positivt.

Et skritt i riktig rettning...

Ingen automatikk. Rettegangen foregår slik at man må finne ut av dette selv. Det kalles med rette å dysse ned noe. Dette gjelder forresten ikke noe de ikke selger i volum, og ikke burde ha liggende på lager, og ikke burde ha produsert langt ut i 2019, som igjen blir kunstig foreldet uten at man får gjort noe med det. Apple innrømmer aldri feil før de _må_, som følge av gruppesøksmål i USA.

 

Apple har skapt de problemene vi har, da skal de ikke ha klapp på skulderen for å gjøre et minimum. Langt mindre skal det tas utgangspunkt i deres økosystem, deres praksis, og deres historikk i favør av Apple når de slurver seg til en innrømmelse.

Endret av Spetsnaz
Lenke til kommentar

 

Apple i sitt ess, drøye med innrømmelsene, og ingen automatik

 

Her tar de faktisk ansvar for godt modne telefoner, det er slettes ikke verst av Apple. Det er vanligvis svært vanskelig å få de til å innrømme feil. Husk iPhone 4 hvor en designfeil hvor du ved å berøre telefonens sider forstyrret antenna og fikk dårlig signal, og Apple motvillig etter om og men ga bort et plastdeksel til å ha rundt telefonen. I ett år. Etter det måtte du betale selv for feilen deres. I årenes løp har de vært tilsvarende strikte på reklamasjoner. Så dette er bra! Er det en ny tendens vi aner?

Får litt planned obsolete vibes fra det hele. Dem vil vel ikke at det ska bli noen rettsak av det hele.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...