Gå til innhold

TEST: Logitech G815 Lightsync


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

På jobb har jeg brukt et nedarva UltraX og nekter å bytte før enda flere taster dør. Hjemme har jeg gått fra diNovo Edge via diNovo Keyboard for Notebooks til K800 og der stopper jeg inntil noen gjenoppfinner særnorske tastelayouts eller man får slått sammen de nordiske layoutene til et felles kompromiss.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ser artikkel forfatter ikke er den mest kreative som deaktiverte G5 tasten når man var uheldig å trykke den fremfor CTRL knappen. Det blir jo fortsatt problem selv om den er deaktivert.

 

Jeg hadde samme problem i starten med mitt G613 tastatur, og gjorde det så enkelt at jeg programmerte G5 (G6 hos meg) til også å være CTRL. Da gjorde det ingenting om jeg trykken inn den ved ett uhell.

 

Det samme gjorde jeg med G1 tasten som er rett ved siden av ESC. Denne ble satt til ESC. Regner med denne er grunnen til at de har gått for kun 5 knapper, og ingen ved siden av ESC tasten pga klager fra folk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så venter vi bare på, at tastaturet kan leveres på dansk, norsk ELLER svensk. Ikke dansk, norsk OG svensk.

 

Enig, litt absurd at et tastatur til 2K ikke kommer med norsk layout. Jeg fikser det som regel med en sprittusj, men burde ikke være nødvendig i denne prisklassen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det helt slutt på å levere "norsk" tastatur?

 

Ja og nei. Logitech har sluttet helt. Der finnes det kun noen gamle modeller som kan fås tak på på enkelte restlager, og det er vanskelig å være sikker på hva du får. Hvis du sjekker prisguiden prisjakt ekspert spesifikt på modellbetegnelsen for den norske versjonen, vil en andel av det du finner være norske versjoner. 

 

Noen andre (PC-)leverandører lager fortsatt tastatur med norsk layout. 

 

Årsaken ligger nok ikke i leverandørleddet, men i distributørleddet. Da Logitech fortsatt lagde norske layouts, valgte likevel de store distributørene, jeg vil navngi de største overløperne Komplett og Elkjøp, å kjøpe de samme tastaturene i nordisk layout i stedet. De vil ha felles varelager på tvers av disse landene, og dermed står vi igjen med disse rare tastaturlayoutene. Jeg vil faktisk anta at det er dyrere for Logitech, ikke billigere, å spraye tastaturene i tre farger i stedet for én, trenger en mer komplisert prosess og sannsynligvis mer komplisert robotlinje.  

 

Jeg stiller meg bak de som heller ville hatt et svensk eller dansk tastatur framfor et nordisk. Det er på tide at noen lager et kompromiss, en ny standard som vi kan enes bak i Norden. Dagens nordiske layout er hverken en standard eller et kompromiss, de slenger på alt unntatt ananas. 

Endret av tommyb
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Så venter vi bare på, at tastaturet kan leveres på dansk, norsk ELLER svensk. Ikke dansk, norsk OG svensk.

 

Enig, litt absurd at et tastatur til 2K ikke kommer med norsk layout. Jeg fikser det som regel med en sprittusj, men burde ikke være nødvendig i denne prisklassen. 

Lær deg å skrive uten å se på tastene. Det skal holde mer enn nok at det er nipler på tastene F og J.

Lenke til kommentar

 

Er det helt slutt på å levere "norsk" tastatur?

 

Ja og nei. Logitech har sluttet helt. Der finnes det kun noen gamle modeller som kan fås tak på på enkelte restlager, og det er vanskelig å være sikker på hva du får. Hvis du sjekker prisguiden prisjakt ekspert spesifikt på modellbetegnelsen for den norske versjonen, vil en andel av det du finner være norske versjoner. 

 

Noen andre (PC-)leverandører lager fortsatt tastatur med norsk layout. 

 

Årsaken ligger nok ikke i leverandørleddet, men i distributørleddet. Da Logitech fortsatt lagde norske layouts, valgte likevel de store distributørene, jeg vil navngi de største overløperne Komplett og Elkjøp, å kjøpe de samme tastaturene i nordisk layout i stedet. De vil ha felles varelager på tvers av disse landene, og dermed står vi igjen med disse rare tastaturlayoutene. Jeg vil faktisk anta at det er dyrere for Logitech, ikke billigere, å spraye tastaturene i tre farger i stedet for én, trenger en mer komplisert prosess og sannsynligvis mer komplisert robotlinje.  

 

Jeg stiller meg bak de som heller ville hatt et svensk eller dansk tastatur framfor et nordisk. Det er på tide at noen lager et kompromiss, en ny standard som vi kan enes bak i Norden. Dagens nordiske layout er hverken en standard eller et kompromiss, de slenger på alt unntatt ananas. 

De kunne jo bare sendt med ekstra taster. Trenger vel bare de svenske versjonene av "æ" og "ø" ekstra. To keycaps koster ikke all verden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...