Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kjønnssykdommer fra oralsex?


AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Har merket litt svie under urinering de siste dagene. Har vært i fast forhold i flere år og aldri utro men samboeren var utro en kveld, brukte kondom under sex men ga oralsex uten (med svelg av utløsning om det utgjør noen forskjell). Lurer på om hun kan ha blitt smitta for så at jeg kan ha blitt smitta fra vagina til penis på. Trodde slikt som chlamydia og gonorrhea var "lokalt", altså at det holder seg til enten hals eller kjønnsorganer avhengig av hvor smitten har kommet. Det er og merkelig at hun ikke har noen symptomer.

 

Anonymous poster hash: cf9b9...2a9

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Først sjekk deg for urinveisinfektion.

 

Hvis denne er normal: ja du kan godt ha fått kjønnsykdom. Bl.a. gonore kan sette seg i svelget.

Hvis gonoré setter seg i svelget, betyr ikke det da at det er lokalt og ikke går til vagina? Uansett så har dama tatt kontakt med han hun lå med og fått han til å si ja til å bli med på testing, da slipper i hvert fall jeg skraping i urinkanalen i første omgang.

 

Anonymous poster hash: cf9b9...2a9

Lenke til kommentar

Det kan og tenkes at dama di har fått tak i annen bakterieflora fra han som besøkte henne i garasjen slik at det ble litt ubalanse hos deg, og at det går over. Hvis svien vedvarer over en uke ville jeg tatt en sjekk, husk at dette + medisin er gratis ved din kommunes oppførte helsestasjon for kjønnsykdom

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei. Beklager misforsto litt spørsmålet ditt. Tror at bakterien kan spre seg i kroppen gjennom blodet (ifølge Mayoclinic). Det er nok ikke kjempevanlig (står listet opp som en 'komplikasjon'). Jeg vil vel også tenke at man kan forårsake smitte andre steder på seg selv ved at hender kommer i kontakt med bakterier i munnen og så i underlivet eller omvendt, men jeg vet ikke hvor vanlig det er. Man kan visst også få det i øynene dersom man har bakterien på hendene og tar seg i øynene.

 

Dette står på Wikipedia: 'It may be able to spread through the objects contaminated with body fluid from an infected person.[26] The bacteria typically does not survive long outside the body, typically dying within minutes to hours'

 

Dette står på en annen nettside: 'Gonorrhea is spread when semen (cum), pre-cum, and vaginal fluids get on or inside your genitals, anus, or mouth.' og 'You can also get gonorrhea by touching your eye if you have infected fluids on your hand'. Videre sier samme side at; 'Gonorrhea isn’t spread through casual contact, so you CAN’T get it from sharing food or drinks, kissing, hugging, holding hands, coughing, sneezing, or sitting on toilet seats.'

 

Jeg vil tolke det som at det er mulighet for spredning fra munn til vagina på samme person, men at det ikke er så sannsynlig, kanskje fordi bakterien ikke lever så lenge utenfor der hvor den trives på kroppen. Hun måtte da ha tatt på seg selv det andre stedet ganske raskt, uten å vaske hendene først. Hvor mye bakterier hun må få på hånden fra munnen for å forårsake smitte vet jeg ikke.



Anonymous poster hash: 29f47...5f7
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...