Gå til innhold

Finnsenderen er oppdatert


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Det er nok som diskutert Backhaul som ventes på eller ev. Byggetillatelse på Makros. Den ene i Brønnøy f.eks. som kun er 2G/3G900 enda skal det bygges ny mast 10-15 meter lenger bort. Og det tar tid av en eller annen grunn...

Må sikkert søkes i hue og rævva for å få lov, tar ofte lang tid de prosessene der

Lenke til kommentar

Noen som har spurt eller fått info fra finnsenderen om/når man kan se 5G og frekvenser på basestasjoner?

 

Hei,

Takk for eposten din.

Finnsenderen viser en oversikt over plassering av alle senderpunkter for kringkasting og offentlig mobiltelefoni som er satt i kommersiell drift. Finnsenderen ikke viser sendepunkter som er i test eller ikke i drift ennå. Alle operatører rapporterer kvartalsvis til Nkom om plassering av alle sine basestasjoner og Nkom oppdaterer Finnsenderen også kvartalsvis. Når operatører begynner å rapportere 5G, vil denne teknologien bli synlig på Finnsenderen.

Håper dette er til hjelp.

Med vennlig hilsen

Senioringeniør

Spektrumsavdelingen

Nasjonal kommunikasjonsmyndighet

 

Dette var svaret jeg fikk for 2 uker siden hadde håpet selv å få bedre svar, men tydligvis ikke. For ville vært bra å kunne sjekke hvor 5g dekningen er.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette var svaret jeg fikk for 2 uker siden hadde håpet selv å få bedre svar, men tydligvis ikke. For ville vært bra å kunne sjekke hvor 5g dekningen er.

Får da være grenser for hvor kravstor du skal være da..

Syns det var greit nok jeg.

 

Takk forresten ;)

Endret av Vanstalk
  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...