Gå til innhold

Hvordan styre viftene via Corsair iCue?


pnerg

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg bygde meg en ny maskin for et par mnd tilbake, men jeg savner muligheten til å kunne kontrollere kjølingen i maskinen manuelt. 

 

Jeg sitter med følgende komponenter:

 

- Corsair Crystal 280X kabinett 

- Corsair ML140 Pro LED (2 stk)

- Corsair LL120 RGB (2 stk)

- Corsair Hydro Series H80i v2 CPU-kjøler

- Corsair RM750i PSU

- Corsair Ligthing Node Pro (fulgte med kabinettet)

 

Jeg oppdaget fort at selv om viftene mine er 4-pins så ga ikke Lighting Node Pro'en meg mulighet til å styre kjølingen manuelt via Corsair iCue (eller Corsair Link). Er det slik at jeg trenger en Corsair Commander Pro for å kunne kontrollere vifter og CPU-kjøler? Og om jeg skaffer en slik, kan jeg i så fall bare bytte ut Lighting Node Pro med Commander Pro, eller trenger jeg begge?

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei. Jeg bygde meg en ny maskin for et par mnd tilbake, men jeg savner muligheten til å kunne kontrollere kjølingen i maskinen manuelt. 

 

Jeg sitter med følgende komponenter:

 

- Corsair Crystal 280X kabinett 

- Corsair ML140 Pro LED (2 stk)

- Corsair LL120 RGB (2 stk)

- Corsair Hydro Series H80i v2 CPU-kjøler

- Corsair RM750i PSU

- Corsair Ligthing Node Pro (fulgte med kabinettet)

 

Jeg oppdaget fort at selv om viftene mine er 4-pins så ga ikke Lighting Node Pro'en meg mulighet til å styre kjølingen manuelt via Corsair iCue (eller Corsair Link). Er det slik at jeg trenger en Corsair Commander Pro for å kunne kontrollere vifter og CPU-kjøler? Og om jeg skaffer en slik, kan jeg i så fall bare bytte ut Lighting Node Pro med Commander Pro, eller trenger jeg begge?

 

Høres ut som en Commander Pro vil være løsningen. Selv har jeg 2x LL140 og 2x LL120 vifter koblet til denne, samt en Corsair Hydro H100i CPU-kjøler. Alt styres via iCue. Har også Led Lightning Pro som jeg ikke har fått installert ennå.

 

Om jeg ikke husker helt feil erstatter denne Lightning Node.

Endret av Windoge
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Høres ut som en Commander Pro vil være løsningen. Selv har jeg 2x LL140 og 2x LL120 vifter koblet til denne, samt en Corsair Hydro H100i CPU-kjøler. Alt styres via iCue. Har også Led Lightning Pro som jeg ikke har fått installert ennå.

 

Om jeg ikke husker helt feil erstatter denne Lightning Node.

Takk for info. Da blir det å skaffe en slik etter hvert.

 

Et annet spørsmål som er litt off topic; Jeg har i dag en core i5-9600K prosessor. H80i kjøleren fungerer mer enn bra nok for denne CPUen, men jeg har vurdert å oppgradere til en i9-9900K eller evt. i7-9700K. Samtidig har jeg ikke plass til større CPU-kjøler enn H80i i kabinettet, så jeg lurer på om denne vil være i stand til å kjøle noen av disse (uten/med OC)?

Lenke til kommentar

Hei. Jeg bygde meg en ny maskin for et par mnd tilbake, men jeg savner muligheten til å kunne kontrollere kjølingen i maskinen manuelt. 

 

Jeg sitter med følgende komponenter:

 

- Corsair Crystal 280X kabinett 

- Corsair ML140 Pro LED (2 stk)

- Corsair LL120 RGB (2 stk)

- Corsair Hydro Series H80i v2 CPU-kjøler

- Corsair RM750i PSU

- Corsair Ligthing Node Pro (fulgte med kabinettet)

 

Jeg oppdaget fort at selv om viftene mine er 4-pins så ga ikke Lighting Node Pro'en meg mulighet til å styre kjølingen manuelt via Corsair iCue (eller Corsair Link). Er det slik at jeg trenger en Corsair Commander Pro for å kunne kontrollere vifter og CPU-kjøler? Og om jeg skaffer en slik, kan jeg i så fall bare bytte ut Lighting Node Pro med Commander Pro, eller trenger jeg begge?

Hvis alle viftene er 4 pin så kan du koble dem til hovedkortet?

 

Si f.eks du har 1 vifte på CPU-kjøler

2 kabinettvifter av type X

2 kabinettvifter av type Y

 

Kobler du dette på 3 headere på hovedkort (altså samle like vifter på 1 header, og ha separat header for ulike viter) så lar dette seg styre fint på dagens hovedkort. 

 

Commander Pro vil selvsagt også fungere greit. Softwaren dems er vel blitt bedre (men den sugde kraftig tidligere..)

Lenke til kommentar

Takk for info. Da blir det å skaffe en slik etter hvert.

 

Et annet spørsmål som er litt off topic; Jeg har i dag en core i5-9600K prosessor. H80i kjøleren fungerer mer enn bra nok for denne CPUen, men jeg har vurdert å oppgradere til en i9-9900K eller evt. i7-9700K. Samtidig har jeg ikke plass til større CPU-kjøler enn H80i i kabinettet, så jeg lurer på om denne vil være i stand til å kjøle noen av disse (uten/med OC)?

Tipper det skal gå helt fint.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...