Gå til innhold

[Løst] Overgang fra Samsung til iPhone


Anbefalte innlegg

Oppsett og bruk av iPhone skal nok gå seg til etter noen dagers bruk, så akkurat den biten skal nok gå bra (etter hvert).

Etter mange år med kun Samsung så skal jeg nå over til iPhone (tlf fra arb.giver), så jeg har det meste (mail, kontakter, kalender, bilder, etc) synkronisert gjennom min Googlekonto.

 

Finnes det en enkel måte å «kopiere» mine kontakter fra min Googlekonto og over til iCloud?

 

Sette opp selve Googlekontoen med mail går nok greit, men et par kollegaer har kun fått lagt til sin Googlekonto slik at deres Gmail fungerer, men de får ikke hentet frem alle kontaktene som er lagret på Googlekontoen. 

Så tenkte jeg at jeg skulle forhøre meg litt her på forumet før jeg begynner med oppsetting av iPhonen, slik at jeg kanskje kan få til dette litt mer sømløst enn hva mine kollegaer har fått til.

 

Jeg har Apple-Id fra før av, fordi jeg har benyttet Mac i mange år, men jeg har aldri lagret kontaktene mine i iCloud, kun på Googlekontoen pga jobben.

Det er snakk om et sted i mellom 450 og 500 kontakter, så jeg håper virkelig ikke at jeg må gjøre dette enkeltvis, for det gjelder både mobilnummer og mailadresser til omtrentlig alle sammen.

Jeg vet at jeg kan eksportere v-card og så lagre dem, men det vil ta utrolig lang tid å gjøre dette enkeltvis.

 

Så kanskje noe kan gjøres enkelt på Mac før jeg setter opp iPhonen?

 

Jeg har alle kontaktene, Gmailen og en synkronisert kalender på Mac(ene) mine, så det er egentlig bare å få «kopiert» kontaktene fra Googlekontoen og over til iCloud som ser ut til å være utfordringen.

Jeg må beholde kontaktene på Googlekontoen, fordi jeg fremdeles skal benytte et Android nettbrett, så jeg må ha tilgang til kontaktene fra både Googlekontoen og iCloud.

 

Om noen har noen gode forslag her, så tar jeg de gjerne i mot i «teskjeform»  :) 

Endret av fotonisse
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg la til Googlekontoen på iPhonen, så synkroniserte og lagret jeg kontaktene på iPhonen og da dukket alle kontaktene opp.
Det holdt ikke slik mine kollegaer hadde gjort og bare legget til gmail, Googlekontoen måtte legges og lagres for at dette skulle fungere. Har fremdeles ikke kontaktene i iCloud, men så lenge jeg nå har tilgang til kontakter fra både iPhone, Mac og Android så er det ikke så farlig hvor de ligger for min del.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...