Gå til innhold

Refinansiere boliglån


Strilen

Anbefalte innlegg

Har slitt mye med økonomien, men endelig fått kontroll på den. Men de utfordringene jeg hadde er blitt løst via privatlån og lån gjennom Cim,ett firma som hjelper med inkasso saker.

 

Men så var det å få det inn i boligen,noe som viser seg vanskeligere enn ventet. Fikk idag vite av banken jeg har at de ikke kunne hjelpe. Grunnen var ikke betjenings evne eller verdi på boligen. Neida. Det var at min kone som kom i økonomisk uføre lenge før jeg traff ho pga. forrige mann. Vært gjennom gjeldsordning frem til mai 2018. Og ett av lånene som var i den ordningen var hos denne banken. De har visstnok karantene tid på 3 år før ho kan være med på noe. Når vi var i møtet så lyste alt grønt hos de for å få det gjennom,men likevel ikke.

 

Så da lurer jeg på om det er noe håp for å få det igjennom andre steder?

 

Boliglånet er på idag 2 362 000

Må låne totalt sett 2 960 000 for å bake inn det overnevnte

Bolig verdien er på 3 500 000

Vår total inntekt er ca. 790 000

Vi har en bil, el-bil med lån på 350 000

Har og ett barn.

 

Får vi dette inn i boligen frigjør det minst 8000 i måneden.

 

Noen som har noen råd?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høre med andre banker?

Har gjort det. Prøvd Nordea, bnbank, danske bank. Skal sies at det er gjort på nett,og da resultert i automatisk avslag.

Skjønner ikke hvorfor,da betjeningsevne og verdi er godt innafor kravene.

Nordea argumenterte med at de hadde sett historikk fra 2016 og mente det var for mange ganger med anmerkninger. Har aldri hatt noe med Nordea ågjøre før,så har ikke noe uoppgjort med de. Men syns det er rart at de skal kunne se hva du har VÆRT borti men som er oppgjort og avsluttet. Da er det jo umulig for folk å komme seg videre og få en endelig løsning på problemet man prøver å rette opp i.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...