Gå til innhold

Hvor kan man kjøpe gode druer, og godt godteri?


Handels

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

smaken på druer varierer veldig fra uke til uke (sånn ca)

 

det du kan gjøre er å spørre en butikkansatt om du kan smake på en drue, for noen ganger er de direkte sure, mens andre ganger så er det sykt godt.

 

jeg vet ikke helt hva som gjør det, men det er nok mest sannsynligvis basert på hvilken tid på året det er, slik som med det meste av frukt.

 

 

når det gjelder godteri, og da antar jeg at du mener smågodt, så er det som oftest best å kjøpe i en butikk som selger mye smågodt, som f.eks. europris. jo mer de selger, jo oftere må de fylle på med nytt, og da vil det være ferskere enn i andre butikker som selger mindre.

Lenke til kommentar

Er det frekt å smake på en drue før man kjøper? Jeg vet at de kaster sinnssykt mye grønt og frukt, og mye blir solgt videre til jallasjapper fordi de ikke møter de spesifikke målene og kravene de stor kjedene har. 

 

Source: Kjenner folk som er veldig erfaren innen transportbransjen. 

 

Kjøper aldri(!) frukt som ligger løst!

Lenke til kommentar

Har sett uskyldig på det også lenge, med løs frukt og grønt. Man bør jo tenke på at det går hundrevis av mennesker forbi det -hver dag-. Og i og med at mye blir skiftet ut, så er sjansen ganske stor for at noen med forkjølelse og gjerne hoste går forbi. Og ikke alle gidder eller har folkeskikk til å holde seg for, bruke lommetørkle eller ermet på jakka. Da flyr bakteriene over alt og virvles rundt i lufta, og havner på frukten. Det er jo ren logikk. Så jeg skyller i det minste all frukt og grønt jeg kjøper -grundig-!

 

 

Men til trådstarter: Investér i dem Sjokoladeterapi-kjeksen fra Cafébakeriet. Det er den beste kjeksen jeg har smakt. Nettopp spist en full pakke ^^ 8 stk, nøyaktig 1000 kalorier. Helt hinsides gode. Vanligvis ca 200 kr/kg, men har sett dem ned mot 150, som er en god pris får et så bra produkt. Virkelig luksus, bra konsistens, full av sjokolade ^^

Endret av Taurean
Lenke til kommentar

Frukt og grønt har allerede vært borti flere hender før de kommer ut i butikken. Masse varer som blir dårlig håndtert, blant annet kjøle og frysevarer. 

 

Greia er vel ikke hvor mange eller akkurat hvem som har nyst på drua du smaker på, det er vel mer at man kan vaske frukt og grønt når man har kommet seg hjem, noe som er litt vanskeligere å gjøre i butikken.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Bare å spraye på litt antibakteriespray først det, så kan man smake etterpå ^^ Så får man seg en shot samtidig ^^ Hahahaha! Fruktshot! Ny idé til drink. Druer fylt med vodka! Eller likør og brennevin med forskjellige smaker! xD Garantért bakteriefrie ^^

 

Har ikke drukket altså, bare overrasker meg selv litt over gode forretningsidéer av og til ^^

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...