Gå til innhold

Nå slippes Samsung Galaxy Fold i Norge


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Konseptet er utmerket, men så...

Min antagelse er at dette produktet vil skape svært mye bry for Samsung.

Skjerm som hele tiden skal bøyes og utsettes for berøring laget av et plastmateriale har jeg sterk mistro til.

De tradisjonelle telefoner har fokus på å få til enda sterkere glass

Jeg vil bli svært positivt overrasket om dette blir en suksess.

Prisen bidrar heller ikke spesielt i riktig retning.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Konseptet er utmerket, men så...

Min antagelse er at dette produktet vil skape svært mye bry for Samsung.

Skjerm som hele tiden skal bøyes og utsettes for berøring laget av et plastmateriale har jeg sterk mistro til.

De tradisjonelle telefoner har fokus på å få til enda sterkere glass

Jeg vil bli svært positivt overrasket om dette blir en suksess.

Prisen bidrar heller ikke spesielt i riktig retning.

 

Prisene har gått oppover, og må jo settes i forbindelse med hverandre. Noen anså at telefonene deres var verdt $1000. Andre så på sine produkter og kunne ikke se noe annet enn at deres produkter måtte være verdt det samme. Og når det da kommer noe nytt og mer avansert, så må jo det koste mer.. $1000 telefonene må bli billigere før mer avanserte telefoner blir billigere. Endret av kk75
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om innerskjermen hadde tålt litt mer så hadde det blitt en slik, jeg syntes konseptet er kjempespennende. Men jeg er ikke klar til å omstille meg til å unngå å bruke mobilen i regnvær, på stranden, være nøye i forhold til støv o.l. i lommen og ikke kunne la min nevø trykke på den fordi han er for liten til å forstå konseptet "vær forsiktig, skjermen tåler ikke negler". Ytterskjermen er også litt for liten syntes jeg til å være skikkelig praktisk. Da jeg så Jerryrigeverything sin video hvor han lot Fold'en få gjennomgå så innså jeg at det er for mange kompromisser å ta med en såpass myk plast på innerskjermen, selv om det er er mulig med å gjennomføre skjermbytte til en rimelig penge første året.

 

Prisen er selvfølgelig altfor høy men sånn er det når man tester ut nye konsepter. Uansett skikkelig tøff mobil og jeg gleder meg til å se den i virkeligheten. 

 

Husker jeg betalte rundt 12.000 kroner for en Nokia 8810 i 1998 da jeg gikk på videregående fordi jeg var blitt hektet på ny teknologi og ville ha det nyeste og beste innen mobil teknologi, så det er ikke første gang jeg har brukt (for) mye penger på mobiltelefoner:

https://itavisen.no/1998/08/18/nokia-8810-er-endelig-her/

https://www.gsmarena.com/nokia_8810-20.php

Endret av Hedonism
Lenke til kommentar

Vel, tatt i betraktning at det er hverken særlig behof for markedet for slik produkt, at produktet har ulemper både som mobil og som brett, og at teknologien er egentlig umoden og/eller meget mangelfull... så fåe Samsung har litt kudos likevel. De har påtatt seg en vanskelig oppgave, og selv hvis de feiler håper jeg at de lærer også.

Lenke til kommentar

Om innerskjermen hadde tålt litt mer så hadde det blitt en slik, jeg syntes konseptet er kjempespennende. Men jeg er ikke klar til å omstille meg til å unngå å bruke mobilen i regnvær, på stranden, være nøye i forhold til støv o.l. i lommen og ikke kunne la min nevø trykke på den fordi han er for liten til å forstå konseptet "vær forsiktig, skjermen tåler ikke negler". Ytterskjermen er også litt for liten syntes jeg til å være skikkelig praktisk. Da jeg så Jerryrigeverything sin video hvor han lot Fold'en få gjennomgå så innså jeg at det er for mange kompromisser å ta med en såpass myk plast på innerskjermen, selv om det er er mulig med å gjennomføre skjermbytte til en rimelig penge første året.

 

Prisen er selvfølgelig altfor høy men sånn er det når man tester ut nye konsepter. Uansett skikkelig tøff mobil og jeg gleder meg til å se den i virkeligheten. 

 

Husker jeg betalte rundt 12.000 kroner for en Nokia 8810 i 1998 da jeg gikk på videregående fordi jeg var blitt hektet på ny teknologi og ville ha det nyeste og beste innen mobil teknologi, så det er ikke første gang jeg har brukt (for) mye penger på mobiltelefoner:

https://itavisen.no/1998/08/18/nokia-8810-er-endelig-her/

https://www.gsmarena.com/nokia_8810-20.php

Var det den som folk la ut 15000 kr for i "gull"??

Lenke til kommentar

Var det den som folk la ut 15000 kr for i "gull"?

 

Tror det er Nokia 8800 du tenker på, den kom ni år senere med lignende design og i gull. Lå i den prisleien du nevner:

https://www.tek.no/artikler/nokia_8800_sirocco_gold/40285

 

På grunn av at Nokia ikke leverte så mange av 8810'en så solgte jeg min etter noen måneder med gevinst og kjøpte noe litt mer fornuftig :)

 

 

 

Vel, tatt i betraktning at det er hverken særlig behof for markedet for slik produkt, at produktet har ulemper både som mobil og som brett, og at teknologien er egentlig umoden og/eller meget mangelfull... så fåe Samsung har litt kudos likevel. De har påtatt seg en vanskelig oppgave, og selv hvis de feiler håper jeg at de lærer også.

 

 

Jeg tenker det samme, det de lærer av dette vil jo bidra til at neste versjon av designet blir bedre og modnes. Eventuelt så lærer de at dette ikke går og prøver å ta det som fungerer over til en ny design. Blir spennende å se om de lanserer en Fold v2 neste år, det de må få til for å gjøre den mer aktuell er en mindre sårbar skjerm og større ytterskjerm, så er jeg ikke langt unna solgt på å gå for en slik. :)

Endret av Hedonism
Lenke til kommentar

Vel, tatt i betraktning at det er hverken særlig behof for markedet for slik produkt, at produktet har ulemper både som mobil og som brett, og at teknologien er egentlig umoden og/eller meget mangelfull... så fåe Samsung har litt kudos likevel. De har påtatt seg en vanskelig oppgave, og selv hvis de feiler håper jeg at de lærer også.

Hvorfor skal de ha kudos?

 

Dette bare føyer seg inn i rekken av tåpeligheter hvor Samsung har et sykt markeringsbehov med å ønske og være først ute. Men i samme situasjoner driter i om de har teknologien eller kvaliteten for å få det til.

 

Dette er like dumt som når Samsung innførte ansikslås. Like håpløst. Samsung var først ute med ansiktsgjenkjenning, men den er (også i dag på S10) så håpløs at den til og med lar seg lure av et bilde.

 

For å ikke avspore mer, det eneste Samsung skal ha kred for er et markeringsbehov hvor de ønsker å kunne skilte med, eller skryte av å være først ute med noe. I stede for å vente til teknologien er moden, slik Apple gjorde med ansiktslås.

 

Samsung skal vel skryte av at de var først med brettemobil, den dagen en annen leverandør faktisk serverer noe brettbart som faktisk er av kvalitet og godt fungerende. Slik de gjorde når Apple lanserte face-id, med «vi var jo først».

 

Galaxy fold burde aldri vært lansert, det er kun et beta produkt som kun eksisterer fordi Samsung ønsket å være først ute. Er jo lettere å klage på konkurrentene for plagiat eller «å herme» når man var først ute, selv hvor dårlig produktet ditt var.

Endret av Emile the rat
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hvorfor skal de ha kudos?

 

Dette bare føyer seg inn i rekken av tåpeligheter hvor Samsung har et sykt markeringsbehov med å ønske og være først ute. Men i samme situasjoner driter i om de har teknologien eller kvaliteten for å få det til.

 

Dette er like dumt som når Samsung innførte ansikslås. Like håpløst. Samsung var først ute med ansiktsgjenkjenning, men den er (også i dag på S10) så håpløs at den til og med lar seg lure av et bilde.

 

For å ikke avspore mer, det eneste Samsung skal ha kred for er et markeringsbehov hvor de ønsker å kunne skilte med, eller skryte av å være først ute med noe. I stede for å vente til teknologien er moden, slik Apple gjorde med ansiktslås.

 

Samsung skal vel skryte av at de var først med brettemobil, den dagen en annen leverandør faktisk serverer noe brettbart som faktisk er av kvalitet og godt fungerende. Slik de gjorde når Apple lanserte face-id, med «vi var jo først».

 

Galaxy fold burde aldri vært lansert, det er kun et beta produkt som kun eksisterer fordi Samsung ønsket å være først ute. Er jo lettere å klage på konkurrentene for plagiat eller «å herme» når man var først ute, selv hvor dårlig produktet ditt var.

Det kan stemme, at de gjorde det for PR. Men hvis de "seirer" der, noe jeg neppe tror de kommer til å gjøre, så vil de kanskje lære seg å ikke lage slik tull. Men muligheten er der også at de lærer og forbedrer i stedet for å bare kansellere etterpå. Tiden vil vise.

Lenke til kommentar

Hvorfor skal de ha kudos?

 

Dette bare føyer seg inn i rekken av tåpeligheter hvor Samsung har et sykt markeringsbehov med å ønske og være først ute. Men i samme situasjoner driter i om de har teknologien eller kvaliteten for å få det til.

 

Dette er like dumt som når Samsung innførte ansikslås. Like håpløst. Samsung var først ute med ansiktsgjenkjenning, men den er (også i dag på S10) så håpløs at den til og med lar seg lure av et bilde.

 

For å ikke avspore mer, det eneste Samsung skal ha kred for er et markeringsbehov hvor de ønsker å kunne skilte med, eller skryte av å være først ute med noe. I stede for å vente til teknologien er moden, slik Apple gjorde med ansiktslås.

 

Samsung skal vel skryte av at de var først med brettemobil, den dagen en annen leverandør faktisk serverer noe brettbart som faktisk er av kvalitet og godt fungerende. Slik de gjorde når Apple lanserte face-id, med «vi var jo først».

 

Galaxy fold burde aldri vært lansert, det er kun et beta produkt som kun eksisterer fordi Samsung ønsket å være først ute. Er jo lettere å klage på konkurrentene for plagiat eller «å herme» når man var først ute, selv hvor dårlig produktet ditt var.

 

Like tull når Samsung lanserte Note-serien og det ble standarden for alle i mobil-bransjen? Nå skal det sies at ansiktopplåsning aldri var ment som å være sikker som banken men et nice to have. Har man noia over at noen bryter seg inn i tlf så bruker man mønster eller annet. 

 

Samsung gir valgmuligheter. Man er ikke stuck til å måtte bruke ansiktopplåsning, det fins jo fingeravlesning, mønster og passord. At Samsung jobber for fleksible skjermer er helt klart kudos. Ikke vet jeg hva du røyker. Så du mener dagens formfaktor er det ideelle uansett hva? På samme måte som isheepsene mente 3,5" var det perfekte størrelsen uansett hva.

Endret av advale
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Like tull når Samsung lanserte Note-serien og det ble standarden for alle i mobil-bransjen? Nå skal det sies at ansiktopplåsning aldri var ment som å være sikker som banken men et nice to have. Har man noia over at noen bryter seg inn i tlf så bruker man mønster eller annet.

 

Samsung gir valgmuligheter. Man er ikke stuck til å måtte bruke ansiktopplåsning, det fins jo fingeravlesning, mønster og passord. At Samsung jobber for fleksible skjermer er helt klart kudos. Ikke vet jeg hva du røyker. Så du mener dagens formfaktor er det ideelle uansett hva? På samme måte som isheepsene mente 3,5" var det perfekte størrelsen uansett hva.

Samsung var da vel ikke først med ansiktopplåsing? Dette kunne man gjøre med Nexus 6p, om noe ustabilt. Og for de som ikke vet hva Nexus 6p er, så er det forløperen til pixel og en ren Google telefon.

Lenke til kommentar

Like tull når Samsung lanserte Note-serien og det ble standarden for alle i mobil-bransjen? Nå skal det sies at ansiktopplåsning aldri var ment som å være sikker som banken men et nice to have. Har man noia over at noen bryter seg inn i tlf så bruker man mønster eller annet.

 

Samsung gir valgmuligheter. Man er ikke stuck til å måtte bruke ansiktopplåsning, det fins jo fingeravlesning, mønster og passord. At Samsung jobber for fleksible skjermer er helt klart kudos. Ikke vet jeg hva du røyker. Så du mener dagens formfaktor er det ideelle uansett hva? På samme måte som isheepsene mente 3,5" var det perfekte størrelsen uansett hva.

Nei

 

Men jeg mener at man ikke skal gi ut teknologi som ikke er klar for salg.

 

I tillegg er argumentet ditt om valgmuligheter dårlig, og tydelig farget av at du har en elsk for samsung siden du skriver at note er «standarden for dagen mobiler». Noe den så absolutt ikke er, ettersom at ikke alle dagens mobiler bruker penn. Hadde note vært standarden som du hevder, hadde vel alle andre smarttelefoner hatt penn. Så tydelig at du er ukritisk farget av at det er Samsung, og dermed unnskylder dem.

 

Valgmuligheter vil jeg ikke kalle det når ikke alle alternativer er fullgode. Noe samsung sin ansiktslås aldri har vært, er ikke alternativet godt nok burde det strengt tatt ikke være med. Det er litt av problemet med Samsung, de skal ha med alt, og være best i alt, i stede for å rendyrke det som faktisk er bra og av kvalitet.

 

Jeg er ikke imot fleksible skjermer, og mener heller ikke at dagens mobiler er fullkomne. Jeg er veldig for innovasjon og ny teknologien. Men det betyr ikke at man ikke skal være kritiske når samsung lanserer ny teknologi som ikke er klar for salg, og at på til krever blodpris.

 

Man kan sammenligne det med medisiner. Medisiner forskes stadig på, men man gir jo ikke ut medisin som ikke er klar til kunder. Samme yrkesetikk burde vel gjelde teknologi, at man ikke pusher ut ny teknologi til kunden før den er klar.

 

Tenk om Samsung hadde produsert el-biler (som er teknologi), og hadde lansert en selvkjørende bil med feil, bare for å kunne være først ute. Det hadde jo vært krise.

 

Poenget mitt er at DU bruker stråmenn når du mener jeg er imot brettbare mobiler eller nye formfaktorer. Det er jeg ikke. Det jeg er imot er å lansere og gi ut produkter full av feil som ikke er klar for salg, slik som Galazy Fold.

Endret av Emile the rat
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...