Gå til innhold

Lanseringsskred fra Microsoft: Her er alt de viste frem


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg leser Tek.no hver dag, men det er er tre år siden jeg la igjen en kommentar. I dag må jeg bare få si det: Hvor er nyhetsartiklene om de nye produktene?

 

Når Apple lanserer en telefon, er dette nettstedet tapetsert med Apple-nyheter.

 

Når Microsoft lanserer 4 nye produkter,hvorav to er splitter nye, får man en kort samleartikkel, 9 timer etter lansering.

 

Skrekkelig prioritering.

 

Jeg kommenterer forsåvidt relativt ofte, men jeg er her helt enig. Hørte om lanseringen, hadde ikke mulighet til å se den live selv. Så gikk hit for å se om det var noe dekning. Niks og null, og når det først kommer en artikkel så inneholder den ikke de to mest spennende produktene engang.

 

eller de er vel indirekte nevnt:

 

Først og fremst fikk de fleste av dagens Surface-produkter oppgraderinger, men det ble også vist frem noen helt nye produkter vi ikke hadde forventet.

Ble artikkelen publisert før den var ferdig?

  • Liker 7
Lenke til kommentar

> Batterilevetiden er for begge modellene oppgitt til 11,5 timer med «lokal videoavspilling», som etter vår erfaring nok betyr noen timer mindre i faktisk bruk.

 

Tidligere har Microsoft oppgitt batteritid med (1) nedsatt skjermstyrke, (2) frakoplet wi-fi, (3) lokal avspilling av video. Eksempel: for Surface Book 2 oppgir de ca. 17 timer batteritid. Min erfaring er 8-10 timer batteritid med mitt bruksmønster.

--

For de nye maskinene oppgis batteritiden basert på følgende kriterier, f.eks.: "Testing consisted of full battery discharge with a mixture of active use and modern standby. The active use portion consists of (1) a web browsing test accessing 8 popular websites over multiple open tabs, (2) a productivity test utilizing Microsoft Word, PowerPoint, Excel and Outlook, and (3) a portion of time with the device in use with idle applications. All settings were default except screen brightness was set to 150nits with Auto-Brightness disabled. Wi-Fi was connected to a network. Battery life varies significantly with settings, usage and other factors."

 

I SUM: Microsoft bruker ikke lenger lokal avspilling av video for å måle batteritiden. Det blir interessant å se om den nye måten å måle batteritiden på er mer i henhold til hva jeg som bruker opplever.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vi må bare beklage de sene publiseringene av Microsoft-sakene. Helt enig i at det var dårlig prioritering av oss.

 

Vi valgte forøvrig å dele produktnyhetene i to: De som kommer i høst og de som har litt mer ullen lanseringsdato. Sistnevnte finner dere her: https://www.tek.no/artikler/microsofts-fremtidsvisjon-er-pc-er-og-mobiler-med-to-skjermer/475544

 

Det er nå fortsatt kort tid siden lanseringen. Som nevnt av kjellberit har dere 3 (!) artikler knyttet til denne store lanseringen. Dere har pr. nå 7 artikler på forsiden av diverse Apple nyheter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Vi må bare beklage de sene publiseringene av Microsoft-sakene. Helt enig i at det var dårlig prioritering av oss.

 

Vi valgte forøvrig å dele produktnyhetene i to: De som kommer i høst og de som har litt mer ullen lanseringsdato. Sistnevnte finner dere her: https://www.tek.no/artikler/microsofts-fremtidsvisjon-er-pc-er-og-mobiler-med-to-skjermer/475544

 

Det er nå fortsatt kort tid siden lanseringen. Som nevnt av kjellberit har dere 3 (!) artikler knyttet til denne store lanseringen. Dere har pr. nå 7 artikler på forsiden av diverse Apple nyheter.

Søk på Apple og Surface her på Tek. Det går knapt en dag uten at Apple blir nevnt.

 

Jeg sjekker, bevisst, Tek sjeldnere og sjeldnere nå. Om jeg vil ha nyheter om Tesla og Apple så leser jeg Itavisen, som jeg ikke gjør.

 

Synd at jeg må til utenlandske medier for å holde meg oppdatert innen Tech. :(

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Vi må bare beklage de sene publiseringene av Microsoft-sakene. Helt enig i at det var dårlig prioritering av oss.

 

Vi valgte forøvrig å dele produktnyhetene i to: De som kommer i høst og de som har litt mer ullen lanseringsdato. Sistnevnte finner dere her: https://www.tek.no/artikler/microsofts-fremtidsvisjon-er-pc-er-og-mobiler-med-to-skjermer/475544

 

Det er nå fortsatt kort tid siden lanseringen. Som nevnt av kjellberit har dere 3 (!) artikler knyttet til denne store lanseringen. Dere har pr. nå 7 artikler på forsiden av diverse Apple nyheter.

Søk på Apple og Surface her på Tek. Det går knapt en dag uten at Apple blir nevnt.

 

Jeg sjekker, bevisst, Tek sjeldnere og sjeldnere nå. Om jeg vil ha nyheter om Tesla og Apple så leser jeg Itavisen, som jeg ikke gjør.

 

Synd at jeg må til utenlandske medier for å holde meg oppdatert innen Tech. :(

Paradoksalt nok, ITAvisen har faktisk klart å skrive mer om Microsoft og Surface den siste tiden enn jeg hadde forventet. Selv om man må spa seg gjennom en del eplenytt for å finne dem der også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vi må bare beklage de sene publiseringene av Microsoft-sakene. Helt enig i at det var dårlig prioritering av oss.

 

Vi valgte forøvrig å dele produktnyhetene i to: De som kommer i høst og de som har litt mer ullen lanseringsdato. Sistnevnte finner dere her: https://www.tek.no/artikler/microsofts-fremtidsvisjon-er-pc-er-og-mobiler-med-to-skjermer/475544

 

Det er masse informasjon dere kunne dyttet inn i egne artikler da, både om det nye OS'et og maskinvaren. Prosessoren fra AMD til Surface Laptop er eksempelvis en egen Surface edition. Kanskje ikke så veldig unik egentlig, men dog, den har en vega kjerne mer enn andre maskiner med samme prosessormodell.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...