Gå til innhold

PlayStation 4 åpner slusene for spilling på tvers av plattformer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Det mye omtalte strevet med å få Sony til å henge seg på kryssplattformspilling..."

 

Kjenner jeg blir provosert av dette. Under forrige generasjon var Sony den som pushet på for å få til dette, men ble møtt av en kald skulder fra Microsoft. Da stod konsollene rimelig jevnt, men nå når Microsoft ligger kraftig under kommer de klynkende tilbake og retter pekefingeren mot Sony for at dette ikke har skjedd?

  • Liker 6
Lenke til kommentar

"Det mye omtalte strevet med å få Sony til å henge seg på kryssplattformspilling..."

 

Kjenner jeg blir provosert av dette. Under forrige generasjon var Sony den som pushet på for å få til dette, men ble møtt av en kald skulder fra Microsoft. Da stod konsollene rimelig jevnt, men nå når Microsoft ligger kraftig under kommer de klynkende tilbake og retter pekefingeren mot Sony for at dette ikke har skjedd?

 

Helt korrekt

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Betyr ikke dette at med "Xbox Play Anywhere" så kan folk spille et Xbox spill på Windows 10 med tastatur og mus mot spillere på Playstation 4? Blir ikke det litt ubalansert i f.eks. FPS spill?  :hmm:

 

Hvordan vet f.eks. Fortnite at en spiller bruker kontroller eller mus/tastatur? vJoy, UCR, UJR, x360ce etc. kan emulere xbox stikke selv om brukeren egentlig bruker tastatur og mus? Kan se for meg at det blir en del juks med folk som emulerer xbox stikke i spill hvor mus og tastaur gir et konkurransefortrinn?  :hm:

Endret av Turbolego
Lenke til kommentar

"Det mye omtalte strevet med å få Sony til å henge seg på kryssplattformspilling..."

 

Kjenner jeg blir provosert av dette. Under forrige generasjon var Sony den som pushet på for å få til dette, men ble møtt av en kald skulder fra Microsoft. Da stod konsollene rimelig jevnt, men nå når Microsoft ligger kraftig under kommer de klynkende tilbake og retter pekefingeren mot Sony for at dette ikke har skjedd?

 

Kjenner jeg blir provosert av dette!!!

Noen har slukt Sony sin markedsføring rått.

Sony liker å skryte av at de hadde kryssplatformspilling siden Final Fantasy 11. Hvilken platformer var det kryssplatform med? Blant annet Xbox360. Så det er tull at Xbox360 ikke støttet kryssplatform spilling.

Xbox ga etterhvert opp å støtte kryssplatform spilling da det floppet. Microsoft som eier både Windows og Xbox, la ned kryssplatformspillingen selv mellom disse to platformene da man innså at det ikke ble brukt av kundene.

Med Xbox One tok de opp igjen forsøket med å få til kryssplatform spilling til på tvers av Windows og Xbox. Så ble de forespurt av utviklere om de var mulig å åpne for spilling mellom andre platformer også, og fikk da beskjed om st det ikke var noen problem fra Xbox sin side. Den tekniske løsningen var såpas god at det ikke var noen problem å støtte spilling mot andre platformer også.

Det er godt mulig det flopper denne gang også, og at det blir en kortvarig løsning. Det var spill utviklere, og ikke Xbox som har presset på for å støtte kryssplatform spilling utover Xbox/Windows.

Verden er litt anderledes i dag, en for 10+ år siden.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Betyr ikke dette at med "Xbox Play Anywhere" så kan folk spille et Xbox spill på Windows 10 med tastatur og mus mot spillere på Playstation 4? Blir ikke det litt ubalansert i f.eks. FPS spill?  :hmm:

 

Xbox Play Anywhere betyr at Xbox spill som støtter dette kan kjøpes en gang og spilles på både Xbox One og Windows. Xbox One støtter mus/tastatur, men det er opp til spillutvikleren om de vil tillate dette i spillet.

Rocket Leauge har feks. en innstilling hvor man kan velge om man vil tillate kryssplatform spilling, eller bare spille mot personer på samme platform.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Betyr ikke dette at med "Xbox Play Anywhere" så kan folk spille et Xbox spill på Windows 10 med tastatur og mus mot spillere på Playstation 4?

Blir ikke det litt ubalansert i f.eks. FPS-spill?:

Hmm...

 

Hvordan vet f.eks. Fortnite at en spiller bruker kontroller eller mus/tastatur? vJoy, UCR, UJR, x360ce etc. kan emulere xbox stikke selv om brukeren egentlig bruker tastatur og mus?

Kan se for meg at det blir en del juks med folk som emulerer xbox stikke i spill hvor mus og tastaur gir et konkurransefortrinn?

:hm:

 

 

 

 

- Det kommer nok helt an på hvem det er som bruker "Tastatur og Mus" og hvem det er som bruker "Pad".

 

Har selv tapt mot folk som brukte "Pad" selv om at jeg brukte "Tastatur og Mus".

 

Ranking-systemet bør ikke utelukkende baseres på hvilken "Kontroller" som blir brukt, men snarere på hvor godt man gjør det i et spesifikt spill.

 

-----

 

Ta Racing-spill f.eks...

En spiller med "Pad".

En spiller med "Tastatur og Mus".

En Spiller med "Ratt, Pedaller og Gir-Spake".

 

Alle tror i utgangspunktet at det er den som spiller med "Ratt, Pedaller og Gir-Spake" som blir den soleklare vinneren.

Det avhenger av flere faktorer...

Hvor kjent man er med spillet/banen man spiller.

Om man har satt seg inn i fysikken til bilene vs typen "Kontroller".

 

Om man setter disse personene opp imot hverandre i et helt nytt og ukjent spill for alle.

Det er først da man virkelig vil kunne se hvor stort utslag typen "Kontroller" vil ha på sluttresultatet.

 

Det er med andre ord ikke dermed sagt at den som bruker "Ratt, Pedaller og Gir-Spake" er den som automatisk vil komme seirende ut ved slutten av løpet.

 

Det samme kan sies om andre typer spill der spillere spiller med forskjellige typer "Kontroller".

Det er altså kjenskap til spillet som er mest avgjørende.

Lenke til kommentar

Hvilken platformer var det kryssplatform med? Så det er tull at Xbox360 ikke støttet kryssplatform spilling.

 

https://kotaku.com/i-saw-the-playstation-3-wired-to-play-against-an-xbox-3-5813740

 

"Microsoft won't let Sony players play against them," Rodberg said, before suggesting we change the topic to something less sensitive."

 

Rodberg her er en tredjepart som ikke har noen affiliasjon med noen av dem.

Lenke til kommentar

 

Betyr ikke dette at med "Xbox Play Anywhere" så kan folk spille et Xbox spill på Windows 10 med tastatur og mus mot spillere på Playstation 4?

Blir ikke det litt ubalansert i f.eks. FPS-spill?:

Hmm...

 

Hvordan vet f.eks. Fortnite at en spiller bruker kontroller eller mus/tastatur? vJoy, UCR, UJR, x360ce etc. kan emulere xbox stikke selv om brukeren egentlig bruker tastatur og mus?

Kan se for meg at det blir en del juks med folk som emulerer xbox stikke i spill hvor mus og tastaur gir et konkurransefortrinn?

:hm:

 

 

 

- Det kommer nok helt an på hvem det er som bruker "Tastatur og Mus" og hvem det er som bruker "Pad".

 

Har selv tapt mot folk som brukte "Pad" selv om at jeg brukte "Tastatur og Mus".

 

Ranking-systemet bør ikke utelukkende baseres på hvilken "Kontroller" som blir brukt, men snarere på hvor godt man gjør det i et spesifikt spill.

 

-----

 

Ta Racing-spill f.eks...

En spiller med "Pad".

En spiller med "Tastatur og Mus".

En Spiller med "Ratt, Pedaller og Gir-Spake".

 

Alle tror i utgangspunktet at det er den som spiller med "Ratt, Pedaller og Gir-Spake" som blir den soleklare vinneren.

Det avhenger av flere faktorer...

Hvor kjent man er med spillet/banen man spiller.

Om man har satt seg inn i fysikken til bilene vs typen "Kontroller".

 

Om man setter disse personene opp imot hverandre i et helt nytt og ukjent spill for alle.

Det er først da man virkelig vil kunne se hvor stort utslag typen "Kontroller" vil ha på sluttresultatet.

 

Det er med andre ord ikke dermed sagt at den som bruker "Ratt, Pedaller og Gir-Spake" er den som automatisk vil komme seirende ut ved slutten av løpet.

 

Det samme kan sies om andre typer spill der spillere spiller med forskjellige typer "Kontroller".

Det er altså kjenskap til spillet som er mest avgjørende.

Har nok et poeng i bilspill. Men i fps spill er ikke noe tema. Mus er fordelaktig ift konsoll kontroller samme hvor dreven man har blitt.

Lenke til kommentar

Hvilken platformer var det kryssplatform med? Så det er tull at Xbox360 ikke støttet kryssplatform spilling.

 

https://kotaku.com/i-saw-the-playstation-3-wired-to-play-against-an-xbox-3-5813740

 

"Microsoft won't let Sony players play against them," Rodberg said, before suggesting we change the topic to something less sensitive."

 

Rodberg her er en tredjepart som ikke har noen affiliasjon med noen av dem.

 

Leste du artikkelen? Eller tok du bare ut et tilfeldig sitat du likte?

Fra samme artikkel: "Players of Final Fantasy XI say that they've been able to connect the PlayStation 2 and Xbox 360 versions of that game together. The game's creators at Square-Enix even boast about their game's platform-agnostic sharing of worlds on their site, though, not having played FFXI I must confess that I'm having a hard time nailing down just how cleanly and completely that MMO's Xbox 360-PS2 cross-console play is supported. UPDATE: Several FFXI players have confirmed that cross-platform and cross-region play is fully supported, no strings attached."

Lenke til kommentar

"Det mye omtalte strevet med å få Sony til å henge seg på kryssplattformspilling..."

 

Kjenner jeg blir provosert av dette. Under forrige generasjon var Sony den som pushet på for å få til dette, men ble møtt av en kald skulder fra Microsoft. Da stod konsollene rimelig jevnt, men nå når Microsoft ligger kraftig under kommer de klynkende tilbake og retter pekefingeren mot Sony for at dette ikke har skjedd?

 

Ja! Fcok dem!!

Lenke til kommentar

Betyr ikke dette at med "Xbox Play Anywhere" så kan folk spille et Xbox spill på Windows 10 med tastatur og mus mot spillere på Playstation 4? Blir ikke det litt ubalansert i f.eks. FPS spill?  :hmm:

 

Hvordan vet f.eks. Fortnite at en spiller bruker kontroller eller mus/tastatur? vJoy, UCR, UJR, x360ce etc. kan emulere xbox stikke selv om brukeren egentlig bruker tastatur og mus? Kan se for meg at det blir en del juks med folk som emulerer xbox stikke i spill hvor mus og tastaur gir et konkurransefortrinn?  :hm:

 

Det er vel snakk om bare konsoller og ikke windows 10 da etter hva jeg forstår!

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

 

 

Betyr ikke dette at med "Xbox Play Anywhere" så kan folk spille et Xbox spill på Windows 10 med tastatur og mus mot spillere på Playstation 4?

Blir ikke det litt ubalansert i f.eks. FPS-spill?:

Hmm...

 

Hvordan vet f.eks. Fortnite at en spiller bruker kontroller eller mus/tastatur? vJoy, UCR, UJR, x360ce etc. kan emulere xbox stikke selv om brukeren egentlig bruker tastatur og mus?

Kan se for meg at det blir en del juks med folk som emulerer xbox stikke i spill hvor mus og tastaur gir et konkurransefortrinn?

:hm:

 

 

 

 

- Det kommer nok helt an på hvem det er som bruker "Tastatur og Mus" og hvem det er som bruker "Pad".

 

Har selv tapt mot folk som brukte "Pad" selv om at jeg brukte "Tastatur og Mus".

 

Ranking-systemet bør ikke utelukkende baseres på hvilken "Kontroller" som blir brukt, men snarere på hvor godt man gjør det i et spesifikt spill.

 

-----

 

Ta Racing-spill f.eks...

En spiller med "Pad".

En spiller med "Tastatur og Mus".

En Spiller med "Ratt, Pedaller og Gir-Spake".

 

Alle tror i utgangspunktet at det er den som spiller med "Ratt, Pedaller og Gir-Spake" som blir den soleklare vinneren.

Det avhenger av flere faktorer...

Hvor kjent man er med spillet/banen man spiller.

Om man har satt seg inn i fysikken til bilene vs typen "Kontroller".

 

Om man setter disse personene opp imot hverandre i et helt nytt og ukjent spill for alle.

Det er først da man virkelig vil kunne se hvor stort utslag typen "Kontroller" vil ha på sluttresultatet.

 

Det er med andre ord ikke dermed sagt at den som bruker "Ratt, Pedaller og Gir-Spake" er den som automatisk vil komme seirende ut ved slutten av løpet.

 

Det samme kan sies om andre typer spill der spillere spiller med forskjellige typer "Kontroller".

Det er altså kjenskap til spillet som er mest avgjørende.

 

 

 

Har nok et poeng i bilspill.

Men i fps spill er ikke noe tema.

Mus er fordelaktig ift konsoll kontroller samme hvor dreven man har blitt.

 

 

 

- Så du mener at en som aldri har spillt Fortnite før klarer å knuse en proff som spiller med "Pad", om han eller hun spiller med "Tastatur og Mus"?

 

Av en eller annen grunn så har jeg vanskelig for å tro at det hadde vært tilfellet.

 

Det kommer nok også an på hva man er mest vant til å spille med når det kommer til valg av type "Kontroller".

 

Argumentativt så kan en jo si at for en spiller som utelukkende har spillt med "Pad" får en lettere over gang til "Tastatur og Mus", enn en spiller som utelukkende har spillt med "Tastatur og Mus" skal over til å spille med "Pad".

 

Prestasjonen taper seg nok mest for sist nevnte i så måte.

Men Skill og Know-How har fortsatt veldig mye å si for slutt resultatet.

 

-----

 

Side Note...:

Alternativer for å kunne spille med "Tastatur og Mus" via Konsoll har eksistert i lang tid allerede, men på tross av dette så kjenner jeg flere som sverger til "Pad".

Argumentativt fordi dem synes selv at det er bedre å spille med "Pad" fremfor "Tastatur og Mus".

 

Det kan være mange grunner til at dem synes det er bedre.

Selv har jeg problem med finmotorikken, så jeg har problemer med både "Pad" så vel som "Tastatur og Mus".

Dog "Tastatur og Mus" er hakket bedre for min del.

Siden da er det stortsett bare "A-S-D-W"(eller piltastene) pluss "Space" og "Ctrl" og kanskje "Shift" jeg må holde rede på under spilling.

 

Jeg er nok styggelig redd for at i mitt tilfelle så hadde jeg nok tapt mot en spiller med "Pad" uansett spill eller sjanger, proff eller nybegynner.

 

Sist jeg spillte Online så tapte jeg til og med i Ludo... (:-P)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...