Gå til innhold

Sony barberer Playstation Now-prisene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

 

- I følge Sony selv så er prisene for PlayStore@Plus...

1 måned PlayStation@Plus Kr 85,-

3 måneder PlayStation@Plus Kr 240,-

12 måneder PlayStation@Plus Kr 580,-

 

Hvorfor dem går "1->3->12" istedet for "1->6->12", det aner jeg ikke?

Alternativt så kunne dem ha gått for en "1->3->6->9->12"-modell.

 

Side note...:

Orginal-Pris på Kr 88,- hadde gjort det lettere å fordele prisene per steg.

Som følger...:

1 måned PlayStation@Plus Kr 88,- (Orginal-Pris) = Kr 88,- (100% av Orginal-Pris)

3 måneder PlayStation@Plus Kr 264,- (Orginal-Pris) = Kr 231,- (87,5% av Orginal-Pris)

6 måneder PlayStation@Plus Kr 528,- (Orginal-Pris) = Kr 396,- (75% av Orginal-Pris)

9 måneder PlayStation@Plus Kr 792,- (Orginal-Pris) = Kr 495,- (62,5% av Orginal-Pris)

12 måneder PlayStation@Plus Kr 1056,- (Orginal-Pris) = Kr 528,- (50% av Orginal-Pris)

 

På den måten så ser brukeren/kunden tydligere gevinsten/besparelsen ved å velge en løsning fremfor en annen.

 

Sammenligner man dette med PlayStation-Now med prisene Kr 95,- for en måned, Kr 245,- for 3 og Kr 595,- for 12 måneder.

Litt usikker på hvor populært dette kommer til å være i det lange løp...

 

 

 

Endret av BizzyX78
Lenke til kommentar



 



 



Snip


 




Hvis man gir kunden for mange valgmuligheter kan det faktisk skade salget.
Det er hva som på engelsk kalles «overchoice»


 

 


- Når vi først er inne på tema "Valgets kvaler" så må jeg si meg enig i det "zeebra" sa i utgangspunktet.
For folk som har hatt PlayStation en god stund så virker det lite interesant å bruke tilnærmet like mye på en annen tjeneste hos samme leverandør om man har et stort antall spill i sammlingen sin allerede.
Som standalone tjeneste så kommer denne a little too late.

Det hadde gitt langt mer mening om denne nye streaming-tjenesten hadde blitt lansert som en tilleggstjeneste, altså et supplement til den allerede veletablerte tjenesten dems "PlayStation@Plus".


 

Endret av BizzyX78
Lenke til kommentar

- I følge Sony selv så er prisene for PlayStore@Plus...

1 måned PlayStation@Plus Kr 85,-

3 måneder PlayStation@Plus Kr 240,-

12 måneder PlayStation@Plus Kr 580,-

 

Hvorfor dem går "1->3->12" istedet for "1->6->12", det aner jeg ikke?

Alternativt så kunne dem ha gått for en "1->3->6->9->12"-modell.

 

Side note...:

Orginal-Pris på Kr 88,- hadde gjort det lettere å fordele prisene per steg.

Som følger...:

1 måned PlayStation@Plus Kr 88,- (Orginal-Pris) = Kr 88,- (100% av Orginal-Pris)

3 måneder PlayStation@Plus Kr 264,- (Orginal-Pris) = Kr 231,- (87,5% av Orginal-Pris)

6 måneder PlayStation@Plus Kr 528,- (Orginal-Pris) = Kr 396,- (75% av Orginal-Pris)

9 måneder PlayStation@Plus Kr 792,- (Orginal-Pris) = Kr 495,- (62,5% av Orginal-Pris)

12 måneder PlayStation@Plus Kr 1056,- (Orginal-Pris) = Kr 528,- (50% av Orginal-Pris)

 

På den måten så ser brukeren/kunden tydligere gevinsten/besparelsen ved å velge en løsning fremfor en annen.

 

Sammenligner man dette med PlayStation-Now med prisene Kr 95,- for en måned, Kr 245,- for 3 og Kr 595,- for 12 måneder.

Litt usikker på hvor populært dette kommer til å være i det lange løp...

 

 

 

 

Du skal være bra glad i matte for å se dette som en forenkling!
Lenke til kommentar


 

 

 


 

 

 

 

- I følge Sony selv så er prisene for PlayStore@Plus...
1 måned PlayStation@Plus Kr 85,-
3 måneder PlayStation@Plus Kr 240,-
12 måneder PlayStation@Plus Kr 580,-

Hvorfor dem går "1->3->12" istedet for "1->6->12", det aner jeg ikke?
Alternativt så kunne dem ha gått for en "1->3->6->9->12"-modell.

Side note...:
Orginal-Pris på Kr 88,- hadde gjort det lettere å fordele prisene per steg.
Som følger...:
1 måned PlayStation@Plus Kr 88,- (Orginal-Pris) = Kr 88,- (100% av Orginal-Pris)
3 måneder PlayStation@Plus Kr 264,- (Orginal-Pris) = Kr 231,- (87,5% av Orginal-Pris)
6 måneder PlayStation@Plus Kr 528,- (Orginal-Pris) = Kr 396,- (75% av Orginal-Pris)
9 måneder PlayStation@Plus Kr 792,- (Orginal-Pris) = Kr 495,- (62,5% av Orginal-Pris)
12 måneder PlayStation@Plus Kr 1056,- (Orginal-Pris) = Kr 528,- (50% av Orginal-Pris)

På den måten så ser brukeren/kunden tydligere gevinsten/besparelsen ved å velge en løsning fremfor en annen.

Sammenligner man dette med PlayStation-Now med prisene Kr 95,- for en måned, Kr 245,- for 3 og Kr 595,- for 12 måneder.
Litt usikker på hvor populært dette kommer til å være i det lange løp...


 




Du skal være bra glad i matte for å se dette som en forenkling!


 

 

 

 

- Folk elsker tilbud og i så måte er det ikke vanskelig å se at eksempelvis...
"6 måneder PlayStation@Plus Kr 528,- (Orginal-Pris) = Kr 396,- (75% av Orginal-Pris)"

Det er tydelig at "Kr 396,-" er mindre enn "Kr 528,-", man trenger ikke Matte for å se at det er billigere.
Med minimalt med Matte så ser man lett at selv om "Kr 396,-" for 6 måneder i seg selv er billigere enn orginal prisen så blir det samletsett billigere å gå for "12 måneder"-alternativet til "Kr 528,-" siden man sparer 50% av orginal prisen.

Folk flest velger det som gir dem mest for pengene, men i noen tilfeller så kan det hende at man bare trenger noen få måneder, da er kjekt å vite at man sparer litt uansett.

Man trenger faktisk mer Matte om man blir gitt mindre relevant info i utgangspunktet.
I så måte er det greit å være glad i Matte...


 

Endret av BizzyX78
Lenke til kommentar

 

 

 

- Når vi først er inne på tema "Valgets kvaler" så må jeg si meg enig i det "zeebra" sa i utgangspunktet.

For folk som har hatt PlayStation en god stund så virker det lite interesant å bruke tilnærmet like mye på en annen tjeneste hos samme leverandør om man har et stort antall spill i sammlingen sin allerede.

Som standalone tjeneste så kommer denne a little too late.

 

Det hadde gitt langt mer mening om denne nye streaming-tjenesten hadde blitt lansert som en tilleggstjeneste, altså et supplement til den allerede veletablerte tjenesten dems "PlayStation@Plus".

 

 

 

 

Vel, forrige generasjon tok ikke Sony betalt for PS+, så ja, PS Now burde egentlig vært inkludert i PS+, muligens da innbakt i en litt høyere pris heller.

 

De fleste spill på PS Now som interesserer meg har jeg allerede eid, og eier mange av fremdeles.

Lenke til kommentar


 

 


 

 

 

 

- Når vi først er inne på tema "Valgets kvaler" så må jeg si meg enig i det "zeebra" sa i utgangspunktet.
For folk som har hatt PlayStation en god stund så virker det lite interesant å bruke tilnærmet like mye på en annen tjeneste hos samme leverandør om man har et stort antall spill i sammlingen sin allerede.
Som standalone tjeneste så kommer denne a little too late.

Det hadde gitt langt mer mening om denne nye streaming-tjenesten hadde blitt lansert som en tilleggstjeneste, altså et supplement til den allerede veletablerte tjenesten dems "PlayStation@Plus".


 

 


Vel, forrige generasjon tok ikke Sony betalt for PS+, så ja, PS Now burde egentlig vært inkludert i PS+, muligens da innbakt i en litt høyere pris heller.
 
De fleste spill på PS Now som interesserer meg har jeg allerede eid, og eier mange av fremdeles.


 

 

 

 

- Ja, akkurat...
Noe lignende det Xbox har gjort, der dem tar ekstra for spilling via Internet.

Det er hårreisende at Sony velger å ha to parallelle tjenester som koster mer eller mindre det samme, istedet for å bare ta litt ekstra for muligheten til å streaming spill som man allerede "eier" via "PlayStation@Plus".

Om Sony har planer om å en gang avvikkle "PlayStation@Plus" og bare satse på streaming-tjenesten sin, så må det sies at dem gjør ting unødvendig vanskelig for seg selv.
Da må jo alt via "PlayStation@Plus" port'est over, eller så går jo alt via "PlayStation@Plus" tapt.
Noe svært mange brukere/kunder hadde likt svært dårlig.


 

Endret av BizzyX78
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...