Gå til innhold

670.000 har lastet ned førerkort-appen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvor mange har fått beskjed om å fornye førerkort på trafikkstasjon først ? Sto at alle før 2012 måtte. Blir mye jobb på trafikkstasjonene fremover

 

Jeg fikk ikke noen slik beskjed. Tipper det er 2 årsaker til at det kan skje: Noen stasjoner startet sikkert tidligere med digitale bilder enn andre, og det er også flere sertifikater som har blitt endret opp gjennom. F.eks så var/er det mange eldre som aldri tok noe annet enn klasse B, men som også fikk med C1 (liten lastebil) og BE (henger over 750 kg) hvis jeg ikke tar feil. Min far hadde den smørbrødlista på baksiden og tok aldri noe mer enn klasse B en gang på 70-tallet. Hvis man ikke fornyet dette med legeattest før 2001, og siden jevnlig, så utløp de.

Lenke til kommentar

Jeg fikk ikke noen slik beskjed. Tipper det er 2 årsaker til at det kan skje: Noen stasjoner startet sikkert tidligere med digitale bilder enn andre, og det er også flere sertifikater som har blitt endret opp gjennom. F.eks så var/er det mange eldre som aldri tok noe annet enn klasse B, men som også fikk med C1 (liten lastebil) og BE (henger over 750 kg) hvis jeg ikke tar feil. Min far hadde den smørbrødlista på baksiden og tok aldri noe mer enn klasse B en gang på 70-tallet. Hvis man ikke fornyet dette med legeattest før 2001, og siden jevnlig, så utløp de.

 

i 2013 ble det innført nye krav om fornyelse, hvor blant annet "lappen til du er 100 år" ikke lengre er gyldig.

 

Alle som har fått førerkort før 19.januar 2013 (men etter 1998) må derfor få nytt førerkort innen 1. januar 2033.

For eldre førerkort enn dette må man fornye innen 1. januar 2020 eller 1. januar 2023 avhengig av hvor gammelt førerkort man har.

 

https://www.vegvesen.no/forerkort/har-forerkort/fornye-forerkort/nar-ma-du-fornye-forerkortet

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...