Gå til innhold

BI - Business Analytics


Handels

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, det vil jeg tro.

 

Hentet fra BI sin hjemmeside: "Dette studiet er designet for å gi deg betydelige hands-on digitale ferdigheter, slik som programmering, analytiske teknikker, og visualisering av data.".

Vet du om dette er noe store revisjonselskaper/konsulenthus setter pris på? 

Lenke til kommentar

 

Vet du om dette er noe store revisjonselskaper/konsulenthus setter pris på? 

 

 

Nær sagt alle arbeidsgivere setter pris på teknisk og kvantitativ kompetanse i disse dager. Min mening om det konkrete studiet er at det er veldig basic og trolig ikke verdt skolepengene. F.eks ind.øk, siv.ing data/elektro eller master/phd i matematikk/statistikk/fysikk vil være et bedre alternativ hvis man ønsker å drive med kvantitativ analyse/data science/maskinlæring. 

Lenke til kommentar

Nær sagt alle arbeidsgivere setter pris på teknisk og kvantitativ kompetanse i disse dager. Min mening om det konkrete studiet er at det er veldig basic og trolig ikke verdt skolepengene. F.eks ind.øk, siv.ing data/elektro eller master/phd i matematikk/statistikk/fysikk vil være et bedre alternativ hvis man ønsker å drive med kvantitativ analyse/data science/maskinlæring. 

Hvilke forutsetninger har du for å vurdere om studiet er verdt skolepengene? Det er langt ifra gitt at en Msc (meningsløst å blande inn phd) i matematikk eller fysikk gir noe bedre forutsetning for å drive med kvantitativ analyse - det vil være helt avhengig av analysen. 

 

Ang TS sitt spørsmål så er mulighetene svært gode for å komme inn i et konsulenthus med nevnte utdanning, men som så mye annet så fordrer det greie karakterer. Hvis målet er å bli revisor ville jeg heller startet rett på MRR.

Lenke til kommentar

Hvilke forutsetninger har du for å vurdere om studiet er verdt skolepengene? Det er langt ifra gitt at en Msc (meningsløst å blande inn phd) i matematikk eller fysikk gir noe bedre forutsetning for å drive med kvantitativ analyse - det vil være helt avhengig av analysen. 

 

Ang TS sitt spørsmål så er mulighetene svært gode for å komme inn i et konsulenthus med nevnte utdanning, men som så mye annet så fordrer det greie karakterer. Hvis målet er å bli revisor ville jeg heller startet rett på MRR.

Takk! 

 

Vil du si at BA - erhvervsøkonomi (CBS) gjør deg mer attraktiv enn økonomi og administrasjon eller business analytics fra BI? Jeg skal ta en MRR etterpå, men lurer på hva som er best som bachelor. MRR blir nok tatt hos NHH.

Lenke til kommentar

Takk! 

 

Vil du si at BA - erhvervsøkonomi (CBS) gjør deg mer attraktiv enn økonomi og administrasjon eller business analytics fra BI? Jeg skal ta en MRR etterpå, men lurer på hva som er best som bachelor. MRR blir nok tatt hos NHH.

Jeg opplever at de to er relativt sidestilt, men erhvervsøkonomi er jo noe mer kjent uten at det trenger å bety all verden. Om du går rett for MRR ville jeg søkt om stipend hos en av de fire store. Da får du 60% lønn under studiene mot at du binder deg for 3-4 år etter endt studietid. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...