Gå til innhold

[Løst] Port Forwarding på Altibox funker ikke


Anbefalte innlegg

Hei! Har kontaktet Altibox om dette men de sier de ikke kan hjelpe.

 

Jeg vil åpne en port for et spill. Jeg går inn på altibox.no på mine sider og lager 2 porter. En er TCP og en er UDP. Begge er samme port på external in og out, og på internal in og out, med min IP addresse i slutten. Jeg gjør det, restarter ruteren, men med å bruke canyouseeme.org så tester jeg men viser at porten ikke er åpen (Error: Connection Timed Out)

 

Noen som kan hjelpe?
 

I tilleg så prøvde jeg å gjøre det med UPnP. Jeg skrudde på UPnP på mine sider på Altibox, og lastet ned PortmAPPER 2.1.1 og lagte 2 porter, external port og internal port er det samme, en er TCP og en er UDP, altså helt kopiert fra det jeg sa tidligere. Her sier den at den kobler til ruteren, den klarer det fint, sier alt funker men det gjør ikke det, fordi det funker jo ikke.

 

Jeg har også åpnet portene i Windows Defender Firewall, men det hjalp ikke.

 

Hva kan jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har åpnet port i routeren til Plex serveren. La oss si at jeg hadde gått og åpnet porten nå og gått inn på canyouseeme så hadde den vist rødt.. Starter jeg serveren og går inn på canyouseeme så lyser det grønt. Med mindre jeg ikke har serveren oppe så lyser det rødt

Ja, det er fordi det er nødt til å være noe som bruker porten for at den skal åpne. Har prøvd med et program men det gikk ikke. Skal prøve litt mer i morgen.

Lenke til kommentar

Kan du legge ut skjermbilder av oppsettet ditt? Hvis ikke blir det litt lite å gå etter.

 

Har du spillet oppe, og _vet_ du at spillet lytter på de aktuelle portene når du tester med canyouseme? Hvis ikke vil ikke testen via canyouseme være vits å ta.

 

Enklere å laste ned program for å teste om portene er åpne, for da kan programmet selv settes til å lytte på de aktuelle portene. Har ikke brukt portmapper før, men antar det finnes en test for det der? Og hvis den testen sier det funker, så er det ikke portforwardinga det er noe gæli med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...