Gå til innhold

– Får jeg bot hvis jeg ikke har dekning?


Anbefalte innlegg

Grei førstesteg.

Neste er verifiseringstjenesten som de nevner, med åpen API.

Deretter er det på tide med å legge inn vognkort osv.

samt ordne omreg. av div. kjøretøy.

 

Omreg av kjøretøy kan du jo fint gjøre på mobil allerede, bare logg inn på minside(eller dinside) på vegvesen.no og du kan både selge og omregistrere kjøretøy.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

HAR KKE NYTTE AV DENNE APPEN

Hvis telefonen har være slått av, må man logge seg inn på nytt med bank Id. Ergo dra med seg bankbrikken. Trodde vitsen skulle være at man ikke trengte å ha med seg mer enn telefonen. 

Da er det like godt å ha med seg lommeboka - hele tiden - har både bankkortene og førerkortet i den.

Joda.. kan bruke bank id på telefonen, men men det koster penger hver gang man skal hente ny bank kode...

Endret av Fiam
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Den største fordelen med denne er når du ofte kjører forskjellige biler. Da kan du ha det vanlige førerkortet i vanligbilen og slippe og tenke på å huske å ta det med, eller når du plutselig kommer på at det ligger i en annen jakke. Tror ikke dekningsproblemet er stort. Vanligvis er det dekning og om det ikke er så har heller ikke politiet dekning. Det kan de bruke sitt eget system. Synes dette er topp, ventet lenge på det.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Sikkert topp sikkerhet og alt det der, men det virker bare så unødvendig at alle må ha en oppdatert app på telefonen for når de blir stoppet av politiet to ganger i livet!

 

Hadde det ikke vært mye bedre hvis man bare fortalte politiet hvem man er, så slo de opp og fikk se alle opplysninger om deg inkludert bilde fra alle vinkler?

 

Tja, eller så kan de jo bare finne frem det fysiske førerkortet fra hvor de en har det?
  • Liker 1
Lenke til kommentar

HAR KKE NYTTE AV DENNE APPEN

Hvis telefonen har være slått av, må man logge seg inn på nytt med bank Id. Ergo dra med seg bankbrikken. Trodde vitsen skulle være at man ikke trengte å ha med seg mer enn telefonen. 

Da er det like godt å ha med seg lommeboka - hele tiden - har både bankkortene og førerkortet i den.

Joda.. kan bruke bank id på telefonen, men men det koster penger hver gang man skal hente ny bank kode...

 

Tja, hvis du har bankID på mobilen, så er vel akkurat det problemet løst?

Regner med at majoriteten av de som laster ned denne appen, også har bankID på mobilen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Et spørsmål, den siden som viser frem de klassene føreren har, ser særdeles enkel ut?

 

Jeg har riktignok ikke prøvd appen, og har ingen planer om det heller, men ville det ikke være trivielt å lage en egen app som viser frem en lik side, og så legge inn en haug med klasser man ikke har?

 

Jeg forstår at politiet kan sjekke at det stemmer gjennom eget datasystem, men i en rask kontroll ville man nok gått igjennom de aller fleste gangene med en falsk app i stedet?

 

Det fremstår litt som om mulighetene for å kjøre med falsk førerkort, nå ble veeeeeeeldig mye større.

 

1. Hovedbildet med ditt bilde og fødselsnummer har landskoden N med oval ring rundt. Denne er aktiv, så når du vender telefonen, så vil bokstaven N med ring rundt bevege seg.

2. Ved å trykke på knappen "Kontroll" kommer det en QR-kode de kan scanne, som også inneholder "dagens tall"

Så det er ikke så enkelt å lage en herme app vil jeg tro.

3. Om du ikke har planer om å bruke den: Har det noe å si hvordan appen er da?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Må vere ein dårleg bank om dei tek betalt for dette. Har brukt ulike bankar og aldri måtte betale for dette.

Er ikke banken men mobil operatør som tar betalt, såvidt jeg vet er Telenor den eneste som tar betalt for bruk av BankID Mobil(de dyreste abb er gratis bare)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Et spørsmål, den siden som viser frem de klassene føreren har, ser særdeles enkel ut?

 

Jeg har riktignok ikke prøvd appen, og har ingen planer om det heller, men ville det ikke være trivielt å lage en egen app som viser frem en lik side, og så legge inn en haug med klasser man ikke har?

 

Jeg forstår at politiet kan sjekke at det stemmer gjennom eget datasystem, men i en rask kontroll ville man nok gått igjennom de aller fleste gangene med en falsk app i stedet?

 

Det fremstår litt som om mulighetene for å kjøre med falsk førerkort, nå ble veeeeeeeldig mye større.

 

Det er en qr kode som må vises frem ved kontroll. Denne forandrer seg sammen med ett tall.

De vil nok fort finne ut dette ved skanning av koden

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis telefonen har være slått av, må man logge seg inn på nytt med Bank ID. Ergo dra med seg bankbrikken.

Joda… kan bruke BankID på telefonen, men men det koster penger hver gang man skal hente ny bank kode…

Ehh… Nei, du blir ikke logget ut om telefonen har vært slått av. Jeg prøvde å starte min iPhone på nytt og var fortsatt innlogget i appen. Måtte så klart taste inn pin/bruke FaceID/TouchID.

Om du må betale for BankID på mobil bruker du feil leverandør, kun Telehor som tar betalt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Den største fordelen med denne er når du ofte kjører forskjellige biler. Da kan du ha det vanlige førerkortet i vanligbilen og slippe og tenke på å huske å ta det med, eller når du plutselig kommer på at det ligger i en annen jakke. Tror ikke dekningsproblemet er stort. Vanligvis er det dekning og om det ikke er så har heller ikke politiet dekning. Det kan de bruke sitt eget system. Synes dette er topp, ventet lenge på det.

 

Snakket med min bror som er bilmekaniker. De hadde diskutert dette på jobb i dag og alle takket muligheten med å ha førerkortet på mobil veldig velkommen.

 

Som bilmekaniker er det ofte at de må ut for testkjøring av biler og som min bror sa: "førerkort blir gjerne liggende i privatbil eller lommebok, mens mobilen er noe de alltid har med seg", så som i deres jobb ser de masse fordeler. Med kjøring av opp til et titalls biler daglig ser jeg godt deres syn på dette som positivt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

HAR KKE NYTTE AV DENNE APPEN

Hvis telefonen har være slått av, må man logge seg inn på nytt med bank Id. Ergo dra med seg bankbrikken. Trodde vitsen skulle være at man ikke trengte å ha med seg mer enn telefonen. 

Da er det like godt å ha med seg lommeboka - hele tiden - har både bankkortene og førerkortet i den.

Joda.. kan bruke bank id på telefonen, men men det koster penger hver gang man skal hente ny bank kode...

 

BankID på mobil er smått genialt, og de fleste under 50 (jeg er over) har bare mobilen med et kort eller to med seg. Bra at man ikke må ha med lappen også!

Bytt mobiloperatør, de fleste gjør dette gratis nå..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...