Gå til innhold

Stor Microsoft-lekkasje: Her er alle de hemmelige Surface-nyhetene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Oj den nye surfacen så snasen ut. Lurer på prisen. Kan vel ikke være så ille hvis det er ARM

 

Har første versjon av Surface med ARM og den fungerer fortsatt helt fint til Office - som jeg kjøpte den for, men maken til halvhjertet support har jeg sjelden sett. Ville tenkt meg om minst fjorten ganger før jeg kjøpte ARM-basert Surface hvis du skal ha den til generell bruk. Denne gangen ser satsingen riktignok mye mer seriøs ut, men sjekk at absolutt alt du trenger av software finnes i ARM-versjon hvis du vurderer denne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det jeg heller skulle ha sett var en generell dobling av RAM og SSD for et gitt prisnivå. Spesifikasjonene har vært for statiskel enge og det er ikke mulig å øke minne/SSD uten samtidig å gå opp til en kraftigere CPU, hvilket kan gi ulemper som varme og økt strømforbruk.

 

Helt enig! selger litt av disse på jobben, men hadde garantert blitt mer om 16GB ram var normen.

i7 blir for varmt i en surface pro

Lenke til kommentar

Helt enig! selger litt av disse på jobben, men hadde garantert blitt mer om 16GB ram var normen.

i7 blir for varmt i en surface pro

 

Ja, får de til det uten at prisen blir skrekkelig mye dyrere, og kanskje endelig får 4G (eller 5G) på en forbruker-versjon i sort farge, så er alle bokser tikket av for min del, og det blir kjøp.

 

Kjøpte en brukt Surface Pro 4, fordi jeg fikk den til en lav nok pris til at "skavankene" kunne sees bort fra. Men jeg vurderer sterkt å kjøpe en ny versjon om den kommer med USB-C 3.1 Gen 2 eller gjerne TB3 for dualscreen-support uten dockingstasjon, selv om det siste er litt på siden av mine faktiske behov per i dag...

Lenke til kommentar

Mulig du ser litt rett gjennom den dårlig tilslørte egenskapen av planlagte lekkasjer og produktlansering som to forskjellige ting. Har du sett tek.no sin tidligere vurdering/dekning av Surface-produkter? Ikke regn med noen ærlige drag på den høvelbenken. Stiller villig opp og diskuterer "rykter", skriver det som skal skrives.

Endret av Spetsnaz
Lenke til kommentar

Hu? Ja planlagte lekasjer og produktlanseringer er ofte to forskjellige ting, hvor de gjerne kommer i den rekkefølgen.

Bryr meg ikke så mye om hvilke produkter det er snakk om, er heller trenden hvor man overdramatiserer overskriften for å få klikk. Synes kanskje mest synd på journalisten som må må skrive slik.

Tipper 98% av alle som leser tek er interessert i en slik nyhet uansett om tittelen er av denne typen eller: "Dette er mest trolig de nye Surface-produktene som kommer!"

Lenke til kommentar

 

Det jeg heller skulle ha sett var en generell dobling av RAM og SSD for et gitt prisnivå. Spesifikasjonene har vært for statiskel enge og det er ikke mulig å øke minne/SSD uten samtidig å gå opp til en kraftigere CPU, hvilket kan gi ulemper som varme og økt strømforbruk.

 

Helt enig! selger litt av disse på jobben, men hadde garantert blitt mer om 16GB ram var normen.

i7 blir for varmt i en surface pro

At i7 blir for varm er bare tull, har selv SFP17 med i7 og har ingen problemer med at det blir for varmt. Det er klart at du kan sette den i gang med tunge langvarige jobber og således provosere fram throteling, men dette er langt fra et vanlig scenario for denne typen enheter.

Lenke til kommentar

 

Oj den nye surfacen så snasen ut. Lurer på prisen. Kan vel ikke være så ille hvis det er ARM

 

Har første versjon av Surface med ARM og den fungerer fortsatt helt fint til Office - som jeg kjøpte den for, men maken til halvhjertet support har jeg sjelden sett. Ville tenkt meg om minst fjorten ganger før jeg kjøpte ARM-basert Surface hvis du skal ha den til generell bruk. Denne gangen ser satsingen riktignok mye mer seriøs ut, men sjekk at absolutt alt du trenger av software finnes i ARM-versjon hvis du vurderer denne.

Nå er ikke Surface RT og økosystemet sammenlignbart med det man har i dag. Windows Lite OS enheter støtter forøvrig ikke bare Microsoft Store apper, men kan også settes opp til å støtte Win32 apper gjennom emulering nesten uten ytelsestap, gitt at appen er kjørt en gang før, og at man bruker 32 bit versjon av appen.

 

Videre vil et større antall mobile enheter der mobile apper blir mer aktuelt, en ny generasjon brukere med helt andre forhold til on device programvare butikker, og nå et nytt OS som skal sørge for at det blir like naturlig å tenke store som på iOS og Android. Det finnes allerede 900 millioner Windows 10 brukere, hvis bare halvparten av disse kunne tenke seg å bruke en store, så er kundegrunnlaget enormt, om bare folk anser det som naturlig.

 

Videre, vil størrelsen på kundegruppen og stadig mer portable enheter også tilsi at det blir naturlig for folk å bruke en del av appene som tidligere har vært forbeholdt mobile enheter på Surface, og da også mer aktuelt for utviklere å tenke på plattformen.

 

MS jobber seg sakte men sikkert gjennom høna og egget problematikken. De har kundemassen, de har stadig mer mobile enheter. De vil få flere utviklere.

Lenke til kommentar

Morro å se hvor "spennende" det er når Microsoft slipper nye produkter. Man leser om iPhone på Tek.no i sekundet det slippes, men når Microsoft slap nyheten i kveld om et helt nytt nettbrett og telefon med to skjermer, er det tydeligvis morgendagens nytt..  :roll:

Endret av MrL
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...