Gå til innhold

Nå kan du installere førerkortet på mobilen


Anbefalte innlegg

Nøkkelen til bilen er en app, man har førerkortet på en app og man betaler på butikken med en app.

 

Nå trenger jeg bare en smart dørlås og nå så er mobilen alt man trenger å ha med seg.

 

Sykt hvor fortapt man kommer til å bli etter å ha mista den i bakken og knust den ?

 

Har alltid forrige telefon i skuffen, som en reserve ??
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Vet at det bare er gyldig i Norge, men litt teit at det ikke går an å installere fra Sverige...

 

Via VPN da.

 

Hvor lenge går det får noen hacker seg inn på noens mobiler, stjeler identiteten og knekker hvordan QR-koden genereres?

Funker ikke med VPN heller... Kanskje fordi Google-kontoen sier at jeg bor i Sverige (hvilket jeg faktiskt gjør)?

Lenke til kommentar

Funker ikke med VPN heller... Kanskje fordi Google-kontoen sier at jeg bor i Sverige (hvilket jeg faktiskt gjør)?

 

Har du da egentlig behov for dette da? Siden dette kun er gyldig i Norge :)

 

EDIT: Imens så kan du jo fortsatt logge inn her: https://www.vegvesen.no/dinside/

Der finner du all infoen om førerkortet ditt, i tilfelle du trengte å vite ting som gyldighet osv 

Endret av bshagen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er en del synsing om politiet ved kontroll og uten sertifikatet.

 

Politiet selv er klare på at det sjeldent byr på trøbbel å ha lagt igjen førerkort, om du ikke er bråkmaker, råkjører eller ikke burde sittet i bilen når det er kontroll. Ringte selv politiet en gang, maaange mil fra min lommebok, for å høre om det var strengt. Beskjeden var også da at vanlige ordentlige mennesker (mine ord som oppsummerte beskjeden) ikke kommer i problem.

 

De som er farlige bak rattet er de som også gjør alt i sin makt med å forfalske id m.m. Derfor må det jo ligge en del sikkerhet i app og den må kunne verifisere.

Desverre er utviklingen i samfunnet negativ på farlige personer bak rattet. Rus, aggressivitet, voldlighet, ikke kunne kjøre en bil osv.

Endret av plankeby
Lenke til kommentar

For oss med flere telefoner ser det ut som appen ikke takler samtidig bruk......og alternativet med 5 "flyttinger" innen ett år er vel rimelig uaktuell funksjon......

 

Det er vel en grunn til dette. Kan ikke se at noen trenger mer enn 5 flyttinger i løpet av ett år.

Skulle man slippe all id, må det innføres finger og iris skanning ved kontroller. Da må det ligge inne i en database. Mulig det er framtiden også nå som førerkort og annet misbrukes i visse miljøer der personer kan være svært identiske på et bilde.

 

Men tråden her er førerkort.

Lenke til kommentar

Joda, men jeg har jo også bankkort med bilde? Og om de har førerkortet mitt i deres systemer så er det jo med bilde regner jeg med, men det er vel lettere for dem om de får førerkortet rett foran seg. Men så kan jo de også laste ned førerkort appen selv de også...

de holder på og fase ut bankort med id, det er jo ikke banken sin job og holde folket med identifikasjon 

 

Haha, hvordan fungerer det i dag da?

Om politiet, lege, eller andre offentlige etater tar fra deg førerkortet gjøres det med noen tastetrykk, og du får beskjed om å levere inn det fysiske. Om du av en eller annen grunn klare å beholde det fysiske er det ikke sånn at politiet sier "åååja, systemene mine sier du ikke har førerkort, men jeg ser jo du har et rosa plastikkort, ha en god tur videre"

 

Så absolutt ingenting endrer seg fra i dag....

en på jobben mistet akkurat lappen , hvor politiet fysisk tok sertifikatet , i selve appen står det at det er gyldig siden det ikke enda er gjort vedtak om det ( han har enda ikke fått vite bot og lede på sperretiden) . så politet har vell i sine papirer at det er beslaglagt men det er ikke oppdatert i svv sine systemer . 

Lenke til kommentar

de holder på og fase ut bankort med id, det er jo ikke banken sin job og holde folket med identifikasjon

 

en på jobben mistet akkurat lappen , hvor politiet fysisk tok sertifikatet , i selve appen står det at det er gyldig siden det ikke enda er gjort vedtak om det ( han har enda ikke fått vite bot og lede på sperretiden) . så politet har vell i sine papirer at det er beslaglagt men det er ikke oppdatert i svv sine systemer .

Da har de bare ikke registrert det på systemene enda eller skrevet anmeldelsen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Må man være Coop-medlem da?

Jeg har ikke tenkt å betale for medlemskap.

Man betaler ingenting for Coop-medlemskap. Det beløpet du betaler inn blir stående på din konto, og du får renter av det, akkurat som kjøpeutbyttet som kommer på samme konto. Dette beløpet er sperret for uttak inntil du evt. sier opp kontoen, og dette beløpet trekkes fra saldoen før innrapportering til Skatteetaten. Kall det et depositum, du får igjen pengene.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...