Gå til innhold

Hvorfor er det så vanskelig å finne rammer til bilder printet i USA?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ved mindre google ikke kan matte så er ikke 12 x 17 tommer 29,7 x 42. Der er 30.48 x 43.18

 

Har jeg bare misforstått noe her?

 

Din omregning fra tommer til cm er korrekt.

 

Det spørsmålet jeg sitter med er om bildene reelt sett er 12x17 eller om tommetallene er rundet oppover til hele tall

29,7cm x 42 cm tilsvarer 11,69 tommer x 16,54 tommer, men det er bare spekulasjoner fra min side.

 

Siden du har bildene så er det en enkel sak å måle om 12x17 er reelt eller om de er ørlite mindre og dermed passer i en A3-ramme.

 

Glem det jeg skrev over, ditt bilde er nok helt sikkert de målene du referer til, problemet her er rett og slett at man her i gamlelandet og over dammen i statene opererer med forskjellige dimensjoner på print. 

Du har følgende valg: få laget (til en dyr pris) spesialrammer, finne en nettbutikk i utlandet (USA?) som selger rimelige rammer i rett størrelse eller å selv beskjære bildene slik at de passer i en A3-ramme.

12x17 er en ukurrant størrelse her i Norge og det må du bare leve med........ dessverre  :confused:

 

PS!! ett alternativ til er å finne en ramme som er for stor og så bruke passpartout. F.eks. A3+ (A3 plus) er 32,9 x 48,3 cm.

Endret av polljen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...