Gå til innhold

TEST: Nintendo Switch Lite


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mindre skjerm burde vel strengt tatt være et pluss, med tanke på mobilitet og oppløsning.

 

Samme gode spillutvalg stemmer vel ikke? Slik som artikkelen sier vil du måtte kjøpe ekstra kontrollere for å spille noen, og når konsollen ikke har stativet, eller dock, så blir det langt mindre praktisk.

Lenke til kommentar

Du kan vel kjøpe sd kort på opp til 2tb, så plass mangel er vel ingen stor issue. Bluetooth er ikke innebygd, men rimelig sikker på at kan løse det med en bluetooth dongle inn i usb-c porten

 

Hvis ikke funker denne ganske godt: https://www.komplett.no/product/1014114/tv-lyd-bilde/hodetelefoner/tilbehoer/airfly-wireless-transmitter-for-airpods

 

Jeg bruker den til min originale switch :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det gjelder for eksempel et av lanseringsspillene til Switch, boksespillet Arms, som lar deg sloss med lange, forlengede armer ved å veive rundt med Joy-Con-kontrollerne.

 

Dette spillet kan du rett og slett ikke spille på Switch Lite, uten at du kjøper et ekstra par med kontrollere.

Må bare ta dere på faktafeil her. For det første, Arms var ikke et lanseringsspill. For det andre så kan det utmerket godt styres med knapper og spaker i håndholdt modus, så hele eksempelet er feilslått.

 

Ta heller Super Mario Party som eksempel, da må du ha joy-con.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Uten bluetooth lyd og med bare 32gb så skipper jeg den. Ganske synd da jeg har lengtet etter en erstatter til Playstation Vita

 

Jeg skjønner ikke Vita-kommentaren da Vita ikke hadde internlagring (1GB i revisjonen) og krevde bruk av svindyre proprietære minnekort. Switch har 32GB og bruker standard micro-SD.

 

Og Bluetooth-lyd har forsinkelse, uansett. Ikke bruk Bluetooth til gaming. Aller beste scenario gir 32ms lagg.

 

Fokuser heller på hva Switch har. Skjermoppløsningen er mye bedre enn Vita (544p vs 720p), spillutvalget er mye bedre.. men ville kjøpt vanlig Switch foran Switch Lite, bare fordi det er utrolig digg å kunne spille spillene i 1080p på TVen med Pro Controller også.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

[quote name='SpillRune' timestamp='1569779723' ville kjøpt vanlig Switch foran Switch Lite, bare fordi det er utrolig digg å kunne spille spillene i 1080p på TVen med Pro Controller også.

 

Må si meg enig her, men vi har allerede en switch som er i aktiv bruk, og da er en light konge som supplement i husholdningen så vi kan være to som spiller på en gang :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Av en eller annen underlig grunn har Joy-Con-kontrollerne fire separate knapper der vi vanligvis finner styrekrysset, noe hverken vi eller resten av brukere har vært særlig fornøyd med."

Joa, men det måtte jo bli sånn pga. at man skal kunne bruke hver joy con som en egen spake i multiplayer spill som ikke har så stort behov for mange knapper. F.eks. Switch 123 (eller hva det heter), Super Mario Party, Mario Kart osv osv. 

 

Anbefaler uansett å kjøpe Pro Controlleren til den vanlige Switchen om man skal spille på TV. En utrolig mye bedre opplevelse.

Lenke til kommentar

 

Uten bluetooth lyd og med bare 32gb så skipper jeg den. Ganske synd da jeg har lengtet etter en erstatter til Playstation Vita

 

Jeg skjønner ikke Vita-kommentaren da Vita ikke hadde internlagring (1GB i revisjonen) og krevde bruk av svindyre proprietære minnekort. Switch har 32GB og bruker standard micro-SD.

 

Og Bluetooth-lyd har forsinkelse, uansett. Ikke bruk Bluetooth til gaming. Aller beste scenario gir 32ms lagg.

 

Fokuser heller på hva Switch har. Skjermoppløsningen er mye bedre enn Vita (544p vs 720p), spillutvalget er mye bedre.. men ville kjøpt vanlig Switch foran Switch Lite, bare fordi det er utrolig digg å kunne spille spillene i 1080p på TVen med Pro Controller også.

Ditt første punkt om minnekortene er ikke spesielt nedslående, da man får et microSD-adapter for 14 kroner på Wish og kan da fint bruke helt vanlige microSD-kort.

 

Videre tror jeg du misforstod kommentaren kraftig. Han sier ikke at Vita er bedre enn Switch. Han sier bare at den ikke er bra nok til å bytte ut Vitaen enda.

 

For min del vurderer jeg fortløpende å kjøpe Switch, men har sett at omtrent alle håndholdte jeg har eid (som er nesten alle), har blitt nedstøvet etter kort tid. Er vel kun DS som har fått kjørt seg nevneverdig. Og sitter jeg hjemme i stua, så vil nok PS4 bli prioritert foran Switch.

Lenke til kommentar

 

Uten bluetooth lyd og med bare 32gb så skipper jeg den. Ganske synd da jeg har lengtet etter en erstatter til Playstation Vita

 

Jeg skjønner ikke Vita-kommentaren da Vita ikke hadde internlagring (1GB i revisjonen) og krevde bruk av svindyre proprietære minnekort. Switch har 32GB og bruker standard micro-SD.

 

Og Bluetooth-lyd har forsinkelse, uansett. Ikke bruk Bluetooth til gaming. Aller beste scenario gir 32ms lagg.

 

Fokuser heller på hva Switch har. Skjermoppløsningen er mye bedre enn Vita (544p vs 720p), spillutvalget er mye bedre.. men ville kjøpt vanlig Switch foran Switch Lite, bare fordi det er utrolig digg å kunne spille spillene i 1080p på TVen med Pro Controller også.

Går nok for den nye Switchen med bedre batteri hvis jeg finner den til en god pris på nyttårssalget.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...