Gå til innhold

Musikkavspilling


Anbefalte innlegg

Jeg har vært fullstendig fraværende de siste 15 årene når det kommer til å følge med på utviklingen innen musikkavspilling.

Da mp3 tok skikkelig over for cd-plata tok jeg jobben med å legge alle mine gamle cd'er inn i itunes.

Har fortsatt disse på en stasjonær pc. Spiller av musikk via apple-tv koblet til anlegget i stua. Styrt med iphone.

Utfordringen min er nå kommet når sønnen på 8 vil høre på denne musikken på rommet sitt.

Hvordan gjøre dette enklest?

Gutta på Elkjøp snakker kun om Sonos eller Google home som streamer spotify.

All musikken er jo i huset, så trenger ikke spotify...

 

Noen tips om hvordan jeg bør ordne dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

Jeg har vært fullstendig fraværende de siste 15 årene når det kommer til å følge med på utviklingen innen musikkavspilling.

Da mp3 tok skikkelig over for cd-plata tok jeg jobben med å legge alle mine gamle cd'er inn i itunes.

Har fortsatt disse på en stasjonær pc. Spiller av musikk via apple-tv koblet til anlegget i stua. Styrt med iphone.

Utfordringen min er nå kommet når sønnen på 8 vil høre på denne musikken på rommet sitt.

Hvordan gjøre dette enklest?

Gutta på Elkjøp snakker kun om Sonos eller Google home som streamer spotify.

All musikken er jo i huset, så trenger ikke spotify...

 

Noen tips om hvordan jeg bør ordne dette?

 

Sonos, Heos, Bluesound eller annen type multiroms oppsett er det enkleste. Henter musikk samlingen du har lokalt, har mulighet for spotify og internett radio. Heos har fordelen at man får det innebygd i hjemmekino forsterkere hvis man liker slikt, Denon, Marantz og NAD har det.

 

Siden du overførte CDene til MP3 for 15 år siden, så vil jeg anbefale deg å ta jobben en gang til, og rippe de til FLAC. Da får du CD kvaliteten også fra de. Hvis du tviholder på Apple, så har vel de fått støtte for FLAC, ellers så har de holdt seg til ALAC.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...