Gå til innhold

Call of Duty-utvikleren hetses av spillere – ber om måtehold


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Direkte hetsing og trusler bør slås ned på.

Men hvor naiv går det ann å være.

De vet hvor aggressive noen spillere er, og når de da skaffer PS et års tids eksklusivitet på et spill med et års levetid sier det seg selv at shit will hit the fan.

Hopper mann inn i sjimpanse innhegningen og slår Julius med en stokk, vil du bli revet i filler og liket ditt voldtatt. Det er det sjimpanser gjør, og tirrer du dem skjer det.

 

Tirrer du spillere vil den 5% av ekstremistene som finnes blant de gå berserk og spy hatet sitt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hets osv. er selvfølgelig ikke bra.

 

Når det er sagt er jeg litt lei av at spillutviklere, og andre for den del, ofte peker på den lille andelen slike kommentarer og fokuserer voldsomt på dette, heller enn å ta til seg den saklige kritikken de får. Det bidrar kun til å styrke ytterpunktene, og er en lettvint vei å slippe å ta ansvar eller besvare den saklige kritikken en får. Dessverre fungerer det veldig godt, og en ser veldig ofte at journalistene mer enn villig stiller opp. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Hets er overhode ikke greit, men jeg forstår sinnet til folk.. De velger å innhold være eksklusivt i et  år på PS4... Dette er skikkelig dårlig gjort mot de som kommer til å kjøpe spillet på xbone / PC. 

Lenke til kommentar

Hets osv. er selvfølgelig ikke bra.

 

Når det er sagt er jeg litt lei av at spillutviklere, og andre for den del, ofte peker på den lille andelen slike kommentarer og fokuserer voldsomt på dette, heller enn å ta til seg den saklige kritikken de får. Det bidrar kun til å styrke ytterpunktene, og er en lettvint vei å slippe å ta ansvar eller besvare den saklige kritikken en får. Dessverre fungerer det veldig godt, og en ser veldig ofte at journalistene mer enn villig stiller opp. 

 

Synes det har vært sånn helt siden det greiene med hu Anita-dama i 2014. Og de prøver alltid til å få det til å se ut som et enveis-problem. Ikke fan av den taktikken, altså. Men synes den såkalte lille andelen burde ta litt ansvar for det de skriver og gjør også.

Lenke til kommentar

Blant annet at de tenker over hva slags stemning og miljø de ønsker å skape rundt spillmediet. Å fyre løs med alt raseriet man har er selvfølgelig befriende på kort sikt, men på langt sikt er det lite sannsynlig at ringvirkningene er positive...

 

Bytt ut "spillmediet" med valgfritt tema og man har store folkemengder i tusenvis av år. Pent? Nei. Men en del av hvordan store folkemasser fungerer. Det å peke på de få i gruppen er dog likevel en unnamanøver som gjør at man kan slippe å svare på reell kritikk brukt gjentatte ganger i historien. Også når det er snakk om noe så (egentlig) lite som spillbransjen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er ikke bare eksklusive modus som irriterer folk. Spesielt at spill stadig utgis uten at utgiver/utvikler sier noen ting om hvordan de har planer om å tjene penger i spillet etter utgivelsen. "Alle" vet at det kommer en form for transaksjon inne i selve spillet etter at det har vært ute en stund. Men det er de offisielle kildene helt tause om. Man får knapt en annonsering når de snik-innfører mikrotransaksjoner en måned etter at spillet har vært ute.

 

Det er ikke rart folk blir frustrert.

Endret av Orwandel
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det ryktes at de vil (som blops tidligere har gjort) starte med kosmetiske gjenstander i "chests", for så å smelle inn våpen og andre ting senere. Tror nok det er dette ryktet han viser til.

 

Jeg tror, at hvis denne karen hadde vært på reddit en gang tidligere i sitt liv, ville han skjønt hva folk føler om eksklusivitet (utover ubetydelig betatilgang og naps). At han da blir overrasket av kritikk og noen troll som hetser alt og alle, er vel det som er overraskende her.

Lenke til kommentar

Hets og personangrep er ikke akseptabelt og bør slås ned på. Selv om det er vanskelig, bør alt av slike kommentarer bli rapportert, slik at moderatorer kan ta jobben med å gjøre videre grep. Prøv så godt man kan å ikke fokusere på dette, men heller fremhev det konstruktive slik at begge parter kan jobbe sammen.

 

Jeg forstår frustrasjonen om at noe blir eksklusivt på PS4 i et helt år. Det burde bare vært et par måneder for eksempel. Men dette styres dessverre av det kommersielle som direktørene helt oppe på toppen bestemmer. 

 

Skal man se lyst på det, så var det heldigvis bare et modus i co-op delen av spillet. Det er ryktet flere moduser i den delen, samt enspiller- og flerspillermodus. Her kan man bare prise seg lykkelig over at de nevnte direktørene ikke var grådigere.

Lenke til kommentar

Det er ikke bare eksklusive modus som irriterer folk. Spesielt at spill stadig utgis uten at utgiver/utvikler sier noen ting om hvordan de har planer om å tjene penger i spillet etter utgivelsen. "Alle" vet at det kommer en form for transaksjon inne i selve spillet etter at det har vært ute en stund. Men det er de offisielle kildene helt tause om. Man får knapt en annonsering når de snik-innfører mikrotransaksjoner en måned etter at spillet har vært ute.

 

Det er ikke rart folk blir frustrert.

 

Det er jo dessverre sånn at den som roper høyest får mest oppmerksomhet og dette gjelder over hele linja. Er du en elev i skolen som trenger hjelp i skolen holder det ikke å rekke opp hånda for å få hjelp når en person løper rundt i klasserommet og skriker. Når vi hetser spillutviklere og kommer med trusler (noen har opplevd konkrete trusler der de har informasjon om hvilken skole barna går på) så er det ikke rom for å svare på de saklige kritiske spørsmålene. Det er utmattende å være i posisjonen og det krever langt mer energi enn det er verdt. Noen har sluttet i jobben sin på grunn av hets, men du mener kanskje det bare er en enda enklere måte å slippe å svare på kritiske spørsmål?

 

Kanskje har du rett at de velger å fokusere på hets fordi det er enklere. Er dette en grunn til å fortsette å hetse? Om vi alle kollektivt slutter å hetse og kun stiller saklige kritiske spørsmål som oppfordrer til diskusjon så mister jo utviklerne en unnskyldning til å unngå spørsmålene. Begge parter taper på hetsing. Det kan ikke forsvares.

Lenke til kommentar

Det er jo dessverre sånn at den som roper høyest får mest oppmerksomhet og dette gjelder over hele linja. Er du en elev i skolen som trenger hjelp i skolen holder det ikke å rekke opp hånda for å få hjelp når en person løper rundt i klasserommet og skriker. Når vi hetser spillutviklere og kommer med trusler (noen har opplevd konkrete trusler der de har informasjon om hvilken skole barna går på) så er det ikke rom for å svare på de saklige kritiske spørsmålene. Det er utmattende å være i posisjonen og det krever langt mer energi enn det er verdt. Noen har sluttet i jobben sin på grunn av hets, men du mener kanskje det bare er en enda enklere måte å slippe å svare på kritiske spørsmål?

 

Kanskje har du rett at de velger å fokusere på hets fordi det er enklere. Er dette en grunn til å fortsette å hetse? Om vi alle kollektivt slutter å hetse og kun stiller saklige kritiske spørsmål som oppfordrer til diskusjon så mister jo utviklerne en unnskyldning til å unngå spørsmålene. Begge parter taper på hetsing. Det kan ikke forsvares.

Hvis en ikke klarer å svare på saklige kritiske spørsmål fordi noen, en eller annen gang, en eller annen plass hetser deg på internett så er det bare rett at de slutter i jobben fordi da har de absolutt ingenting der å gjøre. Det er jobben deres å sette kunder som er saklige høyere enn hetsere og hvis de ikke klarer det så kan de bare finne seg noe annet yrke. Jeg ville sagt klippe gress men der er det også personer som kommer med kritiske spørsmål til hvorfor det ikke har blitt klippet på en plass som disse personene nok ikke kunne klart å skille fra hets.

Endret av Kirikovski
Lenke til kommentar

Det er jo dessverre sånn at den som roper høyest får mest oppmerksomhet og dette gjelder over hele linja. Er du en elev i skolen som trenger hjelp i skolen holder det ikke å rekke opp hånda for å få hjelp når en person løper rundt i klasserommet og skriker. Når vi hetser spillutviklere og kommer med trusler (noen har opplevd konkrete trusler der de har informasjon om hvilken skole barna går på) så er det ikke rom for å svare på de saklige kritiske spørsmålene. Det er utmattende å være i posisjonen og det krever langt mer energi enn det er verdt. Noen har sluttet i jobben sin på grunn av hets, men du mener kanskje det bare er en enda enklere måte å slippe å svare på kritiske spørsmål?

 

Kanskje har du rett at de velger å fokusere på hets fordi det er enklere. Er dette en grunn til å fortsette å hetse? Om vi alle kollektivt slutter å hetse og kun stiller saklige kritiske spørsmål som oppfordrer til diskusjon så mister jo utviklerne en unnskyldning til å unngå spørsmålene. Begge parter taper på hetsing. Det kan ikke forsvares.

 

Jeg gadd ikke å si, som alle andre gjorde før meg, at jeg fordømmer reell hets. Det sier seg selv.

Jeg er skeptisk til store firma som dette som bruker det som unnskyldning for å slippe å svare kritiske stemmer som ikke hetser.

Endret av Orwandel
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg gadd ikke å si, som alle andre gjorde før meg, at jeg fordømmer reell hets. Det sier seg selv.

Jeg er skeptisk til store firma som dette som bruker det som unnskyldning for å slippe å svare kritiske stemmer som ikke hetser.

Ja det er igrunn blitt et problem at utviklere/utgivere, og andre for den del, kan slippe unna med så mye og slippe å forholde seg til den saklige kritikken så lenge de kan peke på noen få som skriver stygge ting eller driver med hets. Dessverre virker den taktikken å fungere alt for godt på alt for mange.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...