Gå til innhold

TEST: Apple Watch series 5


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+6132

Den koster 9000...

 

 

Tja... 

Alu GPS starter på 4690 / 4990

Alu GPS+ 4G = 5890 / 6190
Rustfritt stål = 7990 / 8490
 
ellers er det hos telenor (24 måneder rentefri nedbetaling)
ALU GPS + 4G = 245 / 258 pr måned
Rustfritt stål = 333 / 359 pr måned
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Den koster 9000...

 

 

Tja... 

Alu GPS starter på 4690 / 4990

Alu GPS+ 4G = 5890 / 6190

Rustfritt stål = 7990 / 8490

 

ellers er det hos telenor (24 måneder rentefri nedbetaling)

 

ALU GPS + 4G = 245 / 258 pr måned

Rustfritt stål = 333 / 359 pr måned

Jepp, det er slik over halvparten av Apple kundene får råd til smartklokke til 9000 kr og mobil til 12.000 kr. Gadgets du ikke kan betale uten nedbetaling er et produkt du ikke har råd til.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Hæ?

 

 

Det er sånn det går når man bare *må* hate noe og er helt tom for argumenter ;)

Trenger ikke å være det for å synes at formfaktoren/designet er stygt. I lang lang tid har voksne menn brukt runde metallklokker, mens barna løp rundt med firkantet plastikk-klokker. Ikke rart da hvis man er voksen og synes at den er stygg. Ta et raskt søk på nettet etter barneklokker så ser iWatch ganske lik ut som disse barneklokkene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Klokker for voksne har lenge hatt både runde og firkantede urkasser/skjermer. Det har vel kanskje typisk vært mest vanlig med rundt design på klokker med fysiske visere, og firkantet design på klokker som ikke har visere i det hele tatt (kun digital visning).

 

Men her er det jo uansett snakk om en smartklokke uten fysiske visere, som i likhet med smarttelefoner skal kunne vise alt mulig rart av forskjellige typer innhold, inkludert bilder, kartdata, tekster og en rekke forskjellige grensesnitt. Da er det rett og slett mer praktisk å ha en firkantet skjerm enn en rund skjerm, på samme måte som det også er mest praktisk med firkantet og ikke rund skjerm på nettbrett, bærbare PCer, TV og kino.

 

Personlig synes det er veldig bra at de ikke har gått for et upraktisk, rundt design på denne klokken, og jeg synes også de har lyktes veldig godt med designet.

Endret av Juke
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Tror jeg heller hadde kjøpt denne :D

 

https://buy.garmin.com/nb-NO/NO/p/532035

 

Morsomt at du valgte akkurat den der. I praksis samme klokke som Fenix 3 i et penere skall. Med andre ord hardware og software fra 2015. Jeg hadde den selv, og byttet den ut med Apple Watch 4. Det var en enorm oppgradering for å si det mildt. 

 

Garmin hadde naturlig nok bedre batteritid, men den er også helt ribbet for funksjoner. Det eneste den duger til er tur og trening. Ironisk nok opplevde jeg ofte at jeg gikk tom for strøm midt i treningsøkten med Garmin-klokken, noe jeg aldri har opplevd med Apple Watch ettersom den lades hver natt. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Klokker for voksne har lenge hatt både runde og firkantede urkasser/skjermer. Det har vel kanskje typisk vært mest vanlig med rundt design på klokker med fysiske visere, og firkantet design på klokker som ikke har visere i det hele tatt (kun digital visning).

 

Men her er det jo uansett snakk om en smartklokke uten fysiske visere, som i likhet med smarttelefoner skal kunne vise alt mulig rart av forskjellige typer innhold, inkludert bilder, kartdata, tekster og en rekke forskjellige grensesnitt. Da er det rett og slett mer praktisk å ha en firkantet skjerm enn en rund skjerm, på samme måte som det også er mest praktisk med firkantet og ikke rund skjerm på nettbrett, bærbare PCer, TV og kino.

 

Personlig synes det er veldig bra at de ikke har gått for et upraktisk, rundt design på denne klokken, og jeg synes også de har lyktes veldig godt med designet.

 

What he said :):woot:

 

Det finnes nå ganske mange firkanta klokker. Både digitale og analoge, trenings klokker og dress klokker, smart klokker og vanlige. Klassikere til en hundrelapp (Casio F91w) eller luksusklokker som koster fra 10 til 1000 ganger så mye som en apple watch;) (Cartier, Patek Phillip, Rolex eller Richard Mille)

På smartklokke/treningsklokke fronten er jo både Fitbit. Polar og enkelte Garmin klokker ganske rektangulære.

En må gjerne like runde klokker bedre. Både Garmin og Galaxy Watch Active 2 er pene og funksjonelle klokker de, men det gjør ikke apple watch til en «barneklokke» ;)

 

 

Jeg er iallfall fornøyd med min. Jeg ser alltid hva som er det neste på kalenderen min, i tillegg er email, telefon, sms og hjemstyring lett tilgjengelig. Swiper jeg til venstre så får jeg kompass, treningsappen, kalkulator, vekkeklokke og kart. Swiper jeg en gang til har jeg desibel og alle vær komplikasjonene, Mer har jeg ikke lagt til enda.

post-47543-0-83714000-1569761425_thumb.pngpost-47543-0-70381300-1569761437_thumb.pngpost-47543-0-34111600-1569761450_thumb.png

 

 

Jeg har ved flere anledninger lagt fra meg telefonen til lading og gått både tur og jobbet, men fortsatt kunne både høre på podcast eller ta imot telefoner ,mail eller sms.

post-47543-105896_thumb.jpeg

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234

Jeg har støymåling på min Gen 4 klokke, så det kom med OS'et. Ikke med ny maskinvare. Nå venter jeg bare på at det skal komme en generasjon som kan skille på frekvensene i støyen også. Støy er støy like mye som at hund er hund.

Lenke til kommentar

Trenger ikke å være det for å synes at formfaktoren/designet er stygt. I lang lang tid har voksne menn brukt runde metallklokker, mens barna løp rundt med firkantet plastikk-klokker. Ikke rart da hvis man er voksen og synes at den er stygg. Ta et raskt søk på nettet etter barneklokker så ser iWatch ganske lik ut som disse barneklokkene.

 

 

Jeg har en firkantet Rado nå, og hadde rund metallklokke da jeg var liten... I begge kategorier får du flere former. At du ikke liker utseendet for Apple Watch er jo greit nok - det er noe dypt fascinerende med dyre, mekaniske klokker - men den blir jo ikke en barneklokke av den grunn.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...