Gå til innhold

Ny BILLIG pc..


Anbefalte innlegg

Har en kompis som trenger en ny pc. Han har ikke mye penger og heller ikke store krav så er det noen som har noe godt tips / erfaringer på dette?
Han trenger:
Stasjonær pc med standard komponenter sånn at han seinere kan skifte ut for å oppgradere.
Han har 'tilbehøret' som skjerm, tastatur og mus..
Bruken blir bare lett surfing, bank og strømming av filmer. INGEN krevende spill.
Han trenger neppe OS hvis det kan ungås (grunnet pris selvsagt..)
Han vil ikke kjøpe brukt utstyr, kun fra butikk.. Og han kan få en til å bygge dette (meg) hvis det gjør sakene bedre.
Pris rundt 6k til 7,5k...
Noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

https://www.komplett.no/product/1101981/pc-nettbrett/komplett-pc/komplett-gamer/komplett-entry-gamer-amd#

 

Greit og enkelt. God pris, og ferdig satt sammen. Eneste jeg ville vurdert er å bytte kabinett til noe som ikke var så forferdelig stygt å se på. F.eks Fractal Design Define S som gjør at totalprisen ender på 5745,-

 

Å kjøpe ferdigbygd gir en litt større trygghet om noe skulle gå galt i løpet av den 5 år lange reklamasjonstiden. Da kan man reklamere på hele pcen i sin helhet, i stedet for at man må feilsøke selv, og reklamere på enkeltkomponenter når man bygger selv. I denne prisklassen er det ikke mye å spare på å bygge selv heller, så jeg anbefaler ferdigbygd.

 

I tillegg hvis det skulle bli aktuelt å heve kjøpet ved mange feil i løpet av reklamasjonstiden, vil man kunne heve kjøpet på hele pcen om man kjøper ferdigbygd, men kun enkeltkomponenter om man bygger selv. Har selv hevet kjøpet på en 4 år gammel pc til over 20000,- som jeg hadde kjøpt ferdigbygd fra komplett.no. 

 

Man kan fjerne OS i konfiguratoren. Å fjerne OS reduserer prisen med 799,-

Endret av Kron
Lenke til kommentar

Da ville jeg gått til Elkjøp og kjøpt en der. Den jeg har nå er over 10 år gammel og virker nesten akkurat som dagen jeg kjøpte den enda. Litt kødd har det vært, men det har vært min feil.

 

Jeg har sjelden vært mer fornøyd med et kjøp. Husker ikke om det var 2500 eller 3500 kr, men det var tilbud. 3 gb minne, 1.6 ghz prosessor, vista. Hvis jeg hadde kjøpt en ny pc til 3500-5000 kr i dag, ville jeg nok klart å finne en med mer enn bra nok spesifikasjoner til mitt bruk.

Lenke til kommentar

Her et forslag til selvbygg:

 
Intel 660p Series M.2 2280 SSD 512GB
Solid State Disk (SSD) (kr 629)
 
Fractal Design Core 2300 (Sort)
Kabinett  (kr 559)
 
Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3000MHz 2x8GB (CMK16GX4M2B3000C15)
DDR4-minne (kr 772)
 
Corsair VS550 V2 550W
Strømforsyning (kr 449)
 
AMD Ryzen 3 3200G 3.6GHz Socket AM4 Box
Prosessor (kr 1049)
 
Asus ROG Strix B450-F Gaming (Ryzen 3000 Ready)
Hovedkort (kr 1179)
 
Totalt kr 4637 på prisjakt (+frakt)
Eventuell wifi kommer i tillegg.
 
Eller litt kraftigere:
Bytte CPU til Ryzen 5 2600 (kr 1400, altså kr 350 opp i pris)
Sette inn skjermkort: (kr 1500) MSI Radeon RX 570 Armor OC HDMI 3xDP 4GB
Endret av Svein M
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...